تعاملات دوستانه
چشم انداز/ اطلاعات مشترک
استفاده از فناوری ارتباطات به روز
اندازه گیری عملکرد
انتظارات واقع بینانه از نتایج BPR
اعتماد بنفس و اطمینان
ارتباطات باز
پذیرش IT
توانمند سازی کارکنان
ارتباطات مکرر با تیم BPR و کاربران
عملکرد کار گروهی
اعتماد بنفس و اطمینان در زیر دستان
آموزش و تعلیم و تربیت به موقع
محیط شرکت
استفاده مؤثر از ایده های زیر دستان
بازشناسی در میان کارکنان
عوامل شکست BPR
مقاومت در برابر تغییر
ترس مدیریت میانی بخاطر از دست دادن قدرت
ترس کارمندان بخاطر از دست دادن شغل
شک و تردید در مورد نتیجه پروژه
احساس ناراحتی بخاطر محیط جدید کاری
شکل ۲- ۷- عوامل مؤثر بر موفقیت و شکست BPR
منبع : عبدولوند، البدوی و فردوسی(۲۰۰۸)

۲-۲۲-۲- دیدگاه جعفری، اخوان و رضائی نور

جعفری، اخوان و رضائی نور (۱۳۸۸)، عوامل مؤثر بر موفقیت اجرای مهندسی مجدد را در یکی از شرکت های وابسته به صنایع دفاعی را شناسایی کرده و آنها را در سه فاکتور اصلی جمع بندی کرده اند :
بسترسازی مناسب با مشارکت کارکنان
کاهش مقاومت در برابر تغییر
احساس ضرورت ایجاد تغییر

۲-۲۲-۳- دیدگاه محققان BPR

اگر چه بسیاری از شرکت ها به طور جدی بدنبال مهندسی مجدد هستند، شواهد نشان می دهد که بسیاری از تلاش ها انتظارات اصلی را برآورده نمی کند. در واقع مطالعات اخیر نشان می دهد که ۶۰-۸۰ درصد از برنامه های مهندسی مجدد ناموفق بوده است. چندین عامل حیاتی برای موفقیت تلاش BPR یافته شده است. فلتز و کاروپان اشاره می کنند : هرچند که دریافت منابع برای انجام پروژه مهندسی مجدد کار سختی است؛ اما به نظر می رسد استقرار منابع بیشتر کلید موفقیت مهندسی مجدد است. نویسندگان اصول برجسته ای از : آینده نگری[۱۳۵]، برنامه ریزی، گشایش[۱۳۶]، بازبودن[۱۳۷] و ارتباطات[۱۳۸] را به عنوان عوامل حیاتی که در عملکرد و پیاده سازی BPR بکار می رود مطرح کرده اند. بسیاری از مطالعات اخیر به بررسی موفقیت یا شکست BPR پرداخته اند و شناسایی کرده اند عوامل مؤثر خاصی که اصول بالا را تأیید می کند. چکیده ای از این عوامل مؤثر در جدول ۲- ۱۱ آمده است (مک آدام و دوناگی،[۱۳۹]۱۹۹۹).

( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

جدول ۲- ۱۱- عوامل موفقیت شناسایی شده برای بکارگیری BPR

عوامل مؤثر بر BPR

محققان

تعهد/ پشتیبانی مدیریت ارشد

Hall et al. (1993), Feltes and Karuppan (1995), Maull et al. (1995), Holland and Kumar (1995), Kotter (1995), Grover et al. (1995), Alavi andYoo (1995)

آموزش موثر تیم مهندسی مجدد

Leith (1994), Feltes and Karuppan (1995), Alavi and Yoo (1995), Grover et al. (1995)

هدفگذاری فرآیندهای صحیح که باید مهندسی مجدد شده باشند

Leith (1994), Holland and Kumar (1995), Hyde (1995)

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...