متغیر

برآوردB

خطای معیار

برآورد استاندارد β

مقدارt

pـ‌مقدار

ثابت

۸/۵

۰۲/۱

۶۸/۵

۰۰۰/۰

تصویر بدنی

۰۵۱/۰

۰۱۴/۰

۱۸/۰

۷۷/۳

۰۰۰/۰

عزت نفس

۲۲/۰

۰۲۷/۰

۴/۰

۳۱/۸

۰۰۰/۰

اعتبار مدل
با توجه به اینکه مقدار آماره دوبین ـ واتسون (۵۲/۱=D) در دامنه ۵/۱ تا ۵/۲ قرار دارد، لذا می‌توان گفت خطاها ناهمبسته‌اند. همچنین با توجه به عدم روند خاص در نمودار باقیمانده‌های استاندارد شده در برابر مقادیر برازش شده استاندارد، دلیلی بر ناثابت بودن واریانس خطاها پیدا نشده است (نمودار ۴-۱۱).
نمودار ۴-۱۱. پراکنش بین مقادیر برازش شده استاندارد و باقیمانده‌های استاندارد شده در مدل رگرسیون تصویر بدنی و عزت نفس زنان با سازگاری در مسائل مالی آنها
۴-۴-۳. تصویر بدنی و عزت نفس زنان با سازگاری در روابط جنسی آنها رابطه دارد.
رابطه خطی روابط تصویر بدنی (X1) و عزت نفس (X2) با سازگاری در روابط جنسی (Y) با بهره گرفتن از مدل رگرسیون خطی زیر تعیین می‌گردد:
Y = β۰ + β۱ X1 + β۲ X2 + ε
در این مدل، برای تعین رابطه فوق، فرضیه‌های آماری به صورت زیر می‌باشند:
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

H0 مدل رگرسیون خطی نیست
H1 مدل رگرسیون خطی است
H01: β۱ = ۰ H02: β۲ = ۰
H11: β۱ ≠ ۰ H12: β۲ ≠ ۰
با توجه به این که pـ‌ مقدار محاسبه شده از آزمون (۰۰۰/۰) کمتر از سطح معنی‌دار ۰۵/۰ ا ست، لذا در این سطح، H0 رد می‌شود و در نتیجه مدل رگرسیون خطی معنی‌دار می‌باشد، یعنی بین تصویر بدنی و عزت نفس زنان با سازگاری در روابط جنسی آنها رابطه خطی معنی‌داری وجود دارد. ضریب همبستگی ۶۱/۰ =r می‌باشد که نشان دهنده میزان رابطه تصویر بدنی و عزت نفس زنان با سازگاری در روابط جنسی آنها می‌باشد و با توجه به اینکه سطح معنی‌داری برابر۰۰۰/۰ و کوچکتر از سطح۰۵/۰= α است بنابراین این رابطه معنی‌دار می‌باشد. با توجه به اینکه مقدار R2adj (تعدیل شده R2)، برابر با ۳۷/۰ می‌باشد، پس متغیر‌های وارد شده در این مدل ۳۷/۰ واریانس سازگاری در روابط جنسی زنان را تبیین می‌کنند
(جدول ۴-۱۲).
جدول ۴-۱۲. تحلیل واریانس مدل رگرسیون روابط بین تصویر بدنی و عزت نفس زنان با سازگاری در روابط جنسی آنها

منبع تغییرات

مجموع ‌مربعات

درجه آزادی

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...