استراتژی ها
نمره جذابیت عوامل داخلی
نمره جذابیت عوامل خارجی
نمره نهایی

استراتژی۱
مدیریت مصرف انرژی و کاهش هزینه ها
۲٫۷۲
۱٫۸
۴٫۵۲

استراتژی۲
انتشار اوراق مشارکت جهت تکمیل طرح ها
۱٫۳۷
۱٫۶۸
۳٫۰۵

استراتژی۳
برون سپاری بعضی از فعالیت های شرکت
۱٫۱۳
۱٫۳
۲٫۴۳

استراتژی۴
مدیریت استراتژیک منابع انسانی
۱٫۸
۱٫۰۲
۲٫۸۲

۴-۸ خلاصه
بعد از گردآوری داده ها، نوبت به تجزیه و تحلیل داده ها می رسد. در این فصل برای تجزیه و تحلیل داده ها با توجه به نوع پژوهش از روش آمار توصیفی استفاده شده است. تجزیه و تحلیل توصیفی داده های جمعیت شناختی شامل تجزیه و تحلیل بر اساس جنسیت، سن، میزان تحصیلات، رشته تحصیلی، سطح مدیریت و سابقه مدیریت نمونه های آماری بوده است.

در ادامه با جمع بندی پاسخ های حاصل از پرسشنامه های جمع آوری شده، دو ماتریس ارزیابی عوامل داخلی و خارجی شکل گرفت. سپس با بهره گرفتن از ماتریس داخلی و خارجی و ماتریس ارزیابی موقعیت و اقدام استراتژیک، مشخص گردید شرکت از لحاظ استراتژیک در موقعیت تدافعی قرار دارد که با تشکیل ماتریس سوات استراتژی های مرتبط با چهار موقعیت شرکت تدوین گردید.
در پایان با تشکیل ماتریس برنامه ریزی استراتژیک کمی، استراتژی های وضعیت تدافعی برای شرکت اولویت بندی شدند که معلوم شد استراتژی شماره یک یعنی استراتژی مدیریت مصرف و کاهش هزینه ها برای شرکت در اولویت اجرا قرار دارد.
فصل پنجم:
بحث ، نتیجه گیری و پیشنهادات
۵-۱ مقدمه
‏در پایان هر فعالیت تحقیقی محقق پس از آزمون فرضیات، می بایستی نتایج کار را ارائه دهد. نتایج حاصل از فرضیات نیز پایه هایی هستند که پیشنهادات بر اساس آن شکل می گیرند. بنابراین یکی از قسمت های مهم تحقیق که در واقع می تواند راهی برای تبدیل نظریات به عمل برای موفقیت در آینده باشد نتیجه گیری های صحیح و پیشنهادات مربوط و مناسب است. نتیجه گیری هایی که بر اساس تحلیل های صحیح برپا شده باشد می تواند مشکلات موجود بر سر راه سازمان را که تحقیق به آن منظور طراحی شده است را برطرف کند.
همان طور که در فصول پیشین اشاره شد، هدف از انجام این تحقیق توصیفی، توصیف عینی و واقعی ‏ موقعیت استراتژیک شرکت آب و فاضلاب خوزستان بوده است. به عبارت دیگر،‌ در این تحقیق سعی شده تا آنچه ‏که هست را بدون هیچگونه دخالت یا استنتاج ذهنی گزارش شود و نتایجی عینی از موقعیت گرفته شود.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...