این برنامه از اصطلاح برنامه گذار اولیه پدید می آید و پس از اخذ تائیدات لازم، در اختیار متولیان و دست اندرکاران مختلف قرار می گیرد.

    1. اقدامات اصلاحی

مجموعه فعالیت های مطابقت هر چه بیشتر فعالیت های اجرایی با برنامه گذار پروژه در آینده می باشد. اقدامات اصلاحی شامل خروجی فرایند های مختلف کنترلی هستند. ایجاد حلقه بازخورد و دریافت اطلاعات از عملکرد اقدامات اصلاحی،‌موجب اطمینان از مدیریت موثر در پروژه خواهد بود.

    1. مستندسازی تجربیات

علل و عوامل انحرافات برنامه و نحوه عملکرد، چگونگی انتخاب اقدامات اصلاحی و سایر ملاحظات اجرایی که در طول اجرای پروژه صورت گرفته است. باید مستند و مدون شوند این اسناد و مدارک به عنوان بخشی از بانک اطلاعات سوابق اجرایی، در طول اجرای پروژه و یا سایر پروژه های مشابه، مورد استفاده سازمان مجری قرار می گیرد. بانک های اطلاعاتی و پایگاه داده ها از مهمترین مبانی و مأخذ دانش مدیریت پروژه بشمار می آیند.
۲-۴- فرایند ارزیابی و اختتام کار
فرایند ارزیابی و اختتام کار، فرایند پایان بخشیدن به پروژه یا یک مرحله پروژه، پس از تحقق اهداف و نتایج پیش بینی شده و یا حتی به دلایل دیگر می باشد. این فرایند شامل بازرسی نتایج پروژه، توسط متولیان و دست اندرکاران کلیدی صاحبان و حتی مشتریان و همچنین مستند سازی می باشد.
۲-۴-۱ ورودی های لازم برای ارزیابی و اختتام کار

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

    1. مستندات اندازه گیری عملکرد

کلیه مستندات و مدارک مربوط به تجزیه و تحلیل عملکرد پروژه، باید برای فرایند ارزیابی و اختتام کار در دسترس باشند.

    1. مستندات نتایج کار

کلیه مستندات و مدارک تشریح کننده نتایج پروژه، باید برای فرایند ارزیابی و اختتام کار در دسترس باشند.

    1. سایر مستندات پروژه

شامل کلیه اطلاعات و ارتباطات انجام شده،‌اعم از مکاتبات، یادداشتها، احکام،‌گزارشات و مستندات فنی پروژه نیز باید برای فرایند ارزیابی اختتام کار در دسترس باشد.
۲-۴-۲ ابزار و تکینک های لازم برای ارزیابی و اختتام کار

    1. ممیزی نتایج

هدف از ممیزی نتایج، شناسائی و تعیین موفقیت ها و شکست های احتمالی و جلوگیری از تکرار شکستها و تقویت موفقیت را در ادامه کار و همچنین استفاده از این تجربیات در پروژه های آتی می باشد.

    1. ارزیابی عملکرد

۲-۴-۳ نتایج ارزیابی و اختتام کار

    1. بایگانی پروژه

مجموعه کاملی از مدارک و مستندات نهایی پروژه، باید برای بایگانی در محل مناسبی تهیه و تنظیم گردد.

    1. صدور تائیدات

شامل تائیدات مربوط به بخشی از کار یا کل پروژه می باشد که می تواند به صورت مرحله به مرحله انجام پذیرد. لیکن صدور تائید نهایی برای اعلام اختتام کار ضروری است.
شکل ۳-۲ – مدیریت پروژه
۲-۵ – فلوچارت مدیریت پروژه های فناوری اطلاعات طبق استاندارد PMBOK :
ورودی ها
ابزار ها و تکنیک ها
مرحله اول
خروجی ها
ورودی ها
ابزار ها و تکنیک ها
مرحله دوم
خروجی ها

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...