شماره سئوال پرسشنامه

تهیه کردن برنامه ها و استراتژی های بازاریابی شرکت توسط تمام بخش های سازمان با مشارکت یکدیگر

۱۰

مشارکت کردن تمام بخش ها در مورد تصمیم گیری تقسیم منابع سازمان

۱۱

مورد بررسی قرار گرفتن اطلاعات حاصل از تجارب مشتریان

۱۲

تلاش تمام بخش های سازمان در جهت ارضای نیازهای مشتری

۱۳

جدول ۳-۷- متغیرهای هماهنگی بین بخشی
۳-۶- پایایی و روایی ابزار سنجش
۳-۶-۱- پایایی:
در پایایی پژوهش سعی می شود مشخص گردد که آیا نتایج حاصل از اندازه گیری توسط یک ابزار مشخص قابل اعتماد است یا خیر ؟ یعنی ابزتر اندازه گیری (پرسشنامه) با چه دقت و صحتی موضوع مورد بررسی را قابل اندازه گیری کرده است و اگر اندازه گیری مربوطه تحت همان شرایط تکرار شود ، آیا همان نتایج قبلی به دست می آید یا خیر؟ مسئله کلیدی در پژوهش ، پایایی نتایج است . پژوهش زمانی ، پایا است و از ثبات برخوردار است که در تکرارهای مشابه نتایج مشابهی بدست دهد .(میرزایی ، ۸۸ : ۲۴۰) . بنابراین مشخص است که پایایی مسئله کمی و تکنیکی است و بیشتر ناظر بر این سئوال است که ابزاراندازه گیری با چه دقت و صحتی ، پدید یا صفت مورد نظر را اندازه گیری می کند . مهمترین این روش ها عبارت است از :
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۱- روش باز آزمایش
۲- روش موازی با آزمون همتا
۳- روش دونیمه کردن
۴- روش ضریب ثبات
۵- روش کودروریچاردسون
۶- روش آلفای کرونباخ
از معروف ترین این روش ها ، روش آلفای کرونباخ می باشد و برای محاسبه هماهنگی درونی ابزار اندازه گیری که ویژگی های مختلف را اندازه گیری می کند به کار می رود (رفیعی ، ۱۳۸۳) .
=
: آلفای کرونباخ
j : تعدادزیر مجموعه سئوال های پرسشنامه یا آزمون
Sj2 : واریانس زیر آزمون j ام
S2 : واریانس کل پرسشنامه یا آزمون
ناتالی (۱۹۷۸) اشاره می کند ، ساختارهایی دارای پایایی هستند که آلفای کرونباخ آن ها ۷/۰ یا بیشتر باشد .
در این تحقیق پایایی عوامل مورد نظر و پرسشنامه ی مورد نستفاده از طریق نرم افزار spss و به روش آلفای کرونباخ مورد بررسی قرار گرفت که نتایج آن در جدول زیر ارائه شده است .

متغیر

متغیرها

آلفای کرونباخ

سرمایه انسانی

۹۱/۰

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...