رسانه ها

سازمان‏های رسانه‏ای، آن دسته از سازمان‏ها هستند که توجه اولیه شان به تهیه و پخش اخبار است صرف نظر از اینکه دولتی یا خصوصی باشند. البته در این میان سازمان‏هایی هم هستند که به صورت سازمان بازرگانی برچسب می‏خورند.

ORG-MED

مذهبی

این سازمان‏ها به طور خاص به موضوعات دینی و مذهبی می‏پردازند.

ORG-REL

پزشکی و
درمانی

این سازمان‏ها، فعالیت‏هایی مانند استفاده و کاربرد مراقبت‏های پزشکی یا پیگیری تحقیقات علمی را دنبال می‏کنند. بدون در نظر گرفتن اینکه دولتی یا خصوصی باشند.

ORG-SCI

ورزشی

هدف اصلی این سازمان‏ها شرکت کردن در وقایع ورزشی یا اداره و مدیریت سازمان یافته رویدادهای ورزشی است، چه به صورت حرفه‏ای، آماتور و چه آموزشی باشند. گروه‏های بازی‏ها و ورزش‏های مختلف، بازی‏های‏کارتی و بازی‏های شانسی در این طبقه قرار می‏گیرند.

ORG-SPO

۲-۲-۴-۱-۳. موجودیت مکان
مکان‏ها، بر پایه جغرافیایی و نجومی واقع شده‏اند که در متون به آن‏ها اشاره می‏شود. یک موجودیت سیاسی، موجب تشکیل یک موجودیت مکانی نمی‏شود. به عنوان مثال، منظومه شمسی، مریخ، رودخانه زاینده رود، تنگه واشی و… از جمله موجودیت‏های مکانی هستند. باید توجه داشت که مکان‏هایی که تنها در آنها یک اتفاق رخ داده باشد (مثل صحنه قتل یا محل پرتاب موشک) به عنوان موجودیت در نظر گرفته نمی‏شوند. زیر گروه‏های موجودیت مکان در جدول ۲-۷ آمده است.

جدول۲-۷: زیرگروه‏های موجودیت مکان

توضیحات

مشخصه

آدرس

یک محل با سیستم پستی یا یک انتزاع مختصاتی (w۳۱۰.۲۲۰ s,) مشخص می‏شود. نام یک مکان در سیستم آدرس پستی نیز به عنوان یک آدرس می‏باشد.

LOC-ADR

مرز[۱۷۶]

یک مکان یک بعدی مانند مرز، بین موجودیت‏های سیاسی یا مکان‏ها قرار دارد.

LOC-BND

آسمانی[۱۷۷]

یک مکان است که یا آخرتی است یا کل جهان را شامل می‏شود.

LOC-CLS

پیکره آبی[۱۷۸]

پیکره‏های آبی چه به صورت طبیعی و چه به صورت مصنوعی باشند.

LOC-WAT

منطقه

زمین یا اکوسیستم‏های تعین شده، مکان های غیر مصنوعی را شامل می‏شود.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...