اسفند

۲۸۰۶

۱۴۷

۴۳۳

۵۰

۳

۳۴

تا حدودی نامطلوب

همانطور که ملاحظه می شود بر اساس شاخص آب و هوایی TCI، در هر دوشهر لاهیجان و ماسال در سه ماه تیر، مرداد و شهریور شرایط آسایش برای توریسم برقرار است.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

۴-۷٫ یافته های میدانی
در مطالعات میدانی به منظور بررسی شاخص ها و اثبات فرضیه ها و وضعیت تقاضای گردشگران در شهرهای ماسال و لاهیجان از پرسشنامه، مصاحبه، مشاهدات عینی و تصویربرداری استفاده شد.
عوامل جمعیت شناختی گردشگران
عوامل جمعیت شناختی چون سن، جنسیت، موقعیت اجتماعی، میزان تحصیلات و… . در انگیزه های افراد برای سیر و سفر تاثیر گذارند(داس ویل، ۱۹۹۷، ص۴۴). از این رو تعدادی از سوالات پرسشنامه جهت شناسایی ویژگی های جمعیتی گردشگران مطرح شد.
بطور کلی ۳۴۰ برگ پرسشنامه _ در شهر لاهیجان ۱۵۰ برگه و در شهر ماسال ۱۹۰ برگه _ توسط بازدید کنندگان تکمیل شد.
نتایج پرسشنامه های پرشده در ماسال
جنسیت پاسخ دهندگان
از مجموع پاسخ دهندگان ۵۶ درصد زن و ۴۴ درصد پاسخ دهندگان مرد می باشند. نمودار (۴-۱)
نمودار (۴-۱) جنسیت پاسخ دهندگان ماسال
منبع: مطالعات میدانی
سن پاسخ دهندگان
از نظر سنی ۳۸ درصد پاسخ دهندگان از گروه سنی ۳۰-۱۵ سال، ۳۸ درصد از گروه سنی ۴۵-۳۰، ۲۲درصد از گروه سنی ۶۰-۴۵ و ۲ درصد بالای ۶۰ سال می باشند. نمودار (۴-۲)
نمودار(۴-۲) سن پاسخ دهندگان ماسال
منبع: مطالعات میدانی
میزان تحصیلات پاسخ دهندگان
۱۴ درصد از پاسخ دهندگان دارای تحصیلات زیردیپلم، ۳۰درصد دیپلم، ۴۴درصد لیسانس و ۱۲درصد بالاتر از لیسانس می باشند. بنابراین همانطور که مشاهده می شود بیشترین درصد پاسخ دهندگان دارای مدرک لیسانس می باشند. نمودار(۳-۴)
نمودار (۴-۳) میزان تحصیلات پاسخ دهندگان ماسال
منبع: مطالعات میدانی
وضعیت شغلی پاسخ دهندگان
از بین پاسخ دهندگان ۳۰درصد دارای شغل آزاد، ۱۰ درصد کارمند، ۱۲ درصد بازنشسته، ۴۰درصد بیکار و ۸ درصد صاحب مشاغل دیگر می باشند. نمودار (۴-۴)
نمودار (۴-۴) وضعیت شغلی پاسخ دهندگان ماسال
منبع: مطالعات میدانی
محل زندگی پاسخ دهندگان
۲۲درصد پاسخ دهندگان به این پرسشنامه از داخل شهرستان ماسال، ۶۸درصد از داخل استان گیلان و ۱۰ درصد از سایر استانها بوده اند. همانطور که مشاهده می شود هیچ گردشگر خارجی در میان پاسخ دهندگان وجود نداشته است. نمودار (۵-۴)
نمودار (۴-۵) محل زندگی پاسخ دهندگان ماسال
منبع: مطالعات میدانی
دلیل مسافرت پاسخ دهندگان به این شهر
۱۴درصد از پاسخ دهندگان علت سفر خود را دیدار با اقوام و آشنایان ذکر نموده اند، ۷۶ درصد بازدید از جاذبه های طبیعی، ۴ درصد کار و تجارت و ۹ درصد بازدید از جاذبه های فرهنگی را به عنوان دلیل سفر بیان کرده اند. نمودار(۴-۶)
نمودار(۴-۶) دلیل مسافرت پاسخ دهندگان به ماسال
فصل سفر از نظر پاسخ دهندگان
۱۰درصد از پاسخ دهندگان فصل بهار را مناسب ترین فصل برای بازدید از بام سبز ماسال عنوان نموده اند، ۵۴درصد فصل تابستان، ۲ درصد فصل پائیز و۳۴ درصد نیز زمان سفر را بر اساس وقت آزاد خود برنامه‎ ریزی می نمایند. در این بین فصل زمستان هیچ درصدی را به خود اختصاص نداده است. نمودار(۴-۷)
نمودار(۴-۷) فصل سفر از نظر پاسخ دهندگان ماسال
منبع: مطالعات میدانی
مدت اقامت پاسخ دهندگان
۶۶درصد پاسخ دهندگان مدت اقامت خود را یک روز، ۱۸ درصد کمتر از یک هفته، ۴ درصد بیشتر از یک هفته و ۱۲ درصد این زمان را یک شبانه روز ذکر نموده اند. نمودار(۴-۸)
نمودار(۴-۸) مدت اقامت پاسخ دهندگان ماسال
منبع: مطالعات میدانی
رضایتمندی از امکانات اقامتی
۱۰درصد از پاسخ دهندگان از امکانات اقامتی راضی و ۹۰درصد از این شرایط ناراضی بوده اند. نمودار(۹-۴)
نمودار(۴-۹) رضایتمندی از امکانات اقامتی ماسال

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...