انجام هر تحقیق در واقع پیدا کردن راه حل مشکل یا مسئله ای می باشد که محقق باجستجو وجمع آوری اطلاعات در ارتباط با مسئله مورد نظر وتجزیه تحلیل آن در پی حل مشکل است .هدف از انتخاب روش تحقیق این است که محقق مشخص نماید با بهره گرفتن از چه روشی می تواند دقیق وآسان به نتایج پرسش ها وفرضیات تحقیق برسد .(سرمد ،بازرگان ،۱۳۸۱).
فصل سوم به بررسی روش اجرای تحقیق مربوط می شود . ابتدا نوع تحقیق از نظر روش شناسی مشخص شده است وسپس جامعه آماری ومشخصات آن ،حجم نمونه مورد نیاز وروش نمونه گیری ، روش جمع آوری داده ها پایایی وروایی ابزار وهمچنین روش آماری مورد استفاده در این تحقیق به طور مفصل شرح داده شده است .
۳-۲) اهداف تحقیق
۳-۲-۱)اهداف کلی
عمده ترین هدف این تحقیق مطالعه درک مشتریان از ویژگیهای مبادله الکترونیکی سهام از قبیل امنیت واعتماد وارائه مدل بومی در این باره می باشد.
۳-۲-۲) اهداف ویژه
۰اندازه گیری امنیت واعتماد در سیستم مبادله الکترونیکی سهام
۰شناخت سیستم مبادله الکترونیکی سهام با توجه به جامعه آماری مورد مطالعه
۰استخراج مدل نهایی برای این تحقیق

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

۰تبیین نقش اعتماد وامنیت در شکل گیری
۳-۲-۳) اهداف کاربردی
هدف کاربردی این تحقیق بهبود استفاده از سیستم مبادله الکترونیکی سهام توسط مشتریان با تاکید بر حفظ مولفه های امنیت واعتماد در این سیستم ها ودر نتیجه بهبود وتوسعه تجارت الکترونیک می باشد . در نتیجه مسئولین موسسات که در حوزه تجارت الکترونیک فعالیت دارند وهمچنین سایتهای تجاری بادر نظر گرفتن نتایج حاصل از این تحقیق می توانند تا حدودی مشکلات عدم رشد تجارت الکترونیک را براساس بهبود استفاده از مبادله الکترونیکی سهام از بین ببرند.واز این لحاظ این تحقیق دارای اهداف کاربردی است .
۳-۳) فرضیه های تحقیق :
فرضیه ۱. اصول فنی تاثیر مثبت ومعناداری با امنیت درک شده مشتریان در مبادله الکترونیکی سهام دارد.
فرضیه ۲.اصول فنی تاثیر مثبت ومعناداری با اعتماددرک شده مشتریان در مبادله الکترونیکی سهام دارد.
فرضیه ۳.کنترل امنیت اطلاعات تاثیر مثبت ومعناداری با امنیت درک شده مشتریان در مبادله الکترونیکی سهام دارد.
فرضیه۴. کنترل امنیت اطلاعات تاثیر مثبت ومعناداری با اعتماد درک شده مشتریان در مبادله الکترونیکی سهام دارد.
فرضیه ۵. امنیت درک شده در مبادله الکترونیکی سهام ارتباط مثبتی با اعتماد درک شده مشتریان در مبادله الکترونیکی سهام دارد.
فرضیه ۶. امنیت درک شده در مبادله الکترونیکی سهام تاثیر مثبت ومعناداری با استفاده مشتریان از مبادله الکترونیکی سهام دارد.
فرضیه ۷ . اعتماد درک شده در مبادله الکترونیکی سهام تاثیر مثبت ومعناداری با استفاده مشتریان از بورس الکترونیکی دارد.
۳-۴) روش تحقیق
هر پژوهشی فعالیتی نظام مند است که طی آن دانش گسترده ووضعیتی توصیف وتبیین می گردد ودر نهایت مسئله وشکل خاصی راه حل جویی می شود با توجه به اینکه هر تحقیق با یک مسئله وهدف خاص آغاز می شود ،لذا برپایه ماهیت مسئله های مطرح شده وهدفی که از تحقیق دنبال می کند تحقیقات راطبقه بندی وانواع آنها را از یکدیگر باز شناسی می کند (خاکی ۱۳۷۲،۹۲،).
تحقیق حاضر از نوع تحقیقات توصیفی پیمایشی است در طی مراحل اجرای آن بهبه دنبال توصیف روابط بین عوامل شناخته شده مرتبط با امنیت واعتماد درک شده مشتریان ومبادله الکترونیکی سهام می باشد . ابتدا با تشریح مبانی نظری تحقیق وتوصیف شرایط موجود با طرح پرسشنامه وتوزیع آن اطلاعات لازم جمع آوری شده وسپس با بهره گرفتن از نرم افزار های آماری spss16 وآموس مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفته است.
واز نظر هدف کاربردی است .وهدف از آن توسعه دانش کاربردی در یک زمینه خاص می باشد . به عبارت دیگر تحقیقات کاربردی ،در جهت کاربرد عملی دانش ،هدایت می شود .
در تحقیق توصیفی ،هدف توصیف جزجز یک موقعیت یا رشته شرایط است . روش پیمایشی ،روشی است دراانجام تحقیق اساس این تحقیق ،مبتنی بر تعمیم اطلاعات حاصل از بخش کوچکی از یک جامعه ،تحت عنوان نمونه ،به جامعه آماری می باشد .
۳-۵) متغیر های تحقیق :
۳-۵-۱)متغیر مستقل :
متغیری است که برروی متغیر وابسته به صورت مثبت یا منفی تاثیر می گذارد .(سرمد ،بازرگان ،۱۳۸۱).
در تحقیق حاضرمولفه های حفاظت فنی ، کنترل امنیت اطلاعات ، جز متغیرهای مستقل تحقیق می باشند . متغیر امنیت درک شده در مقابل با اعتماد درک شده جز متغیر مستقل هستند . همچنین
امنیت واعتماد درک شده در مقابل متغیر استفاده از مبادله الکترونیکی سهام نقش متغیر مستقل را ایفا می کنند . که تمامی این متغیر ها در تقابل با یکدیگر بصورت مدلهای جداگانه بررسی شده اند.
۳-۲-۵)متغیر وابسته
متغیری است که تغییرات آن تحت تاثیر متغیر مستقل قرار می گیرد . (همان منبع ،۱۳۷۶)
در تحقیق حاضر امنیت واعتماد درک شده مشتریان درمقابل با حفاظت فنی وکنترل امنیت اطلاعات به عنوان متغیر وابسته در مدل مفهومی این تحقیق نقش ایفا می کنند. متغیر اعتماد درک شده در تقابل با امنیت درک شده به عنوان متغیر وابسته است.
همچنین استفاده از مبادله الکترونیکی سهام به عنوان متغیر کاملا وابسته می باشد که تمامی این متغیرها در تقابل با یکدیگر به صورت مدلهای جداگانه بررسی می شوند.
۳-۶) دامنه تحقیق
یکی از شرایط موفقیت هر تحقیقی ،تعیین دامنه تحقیق می باشد. چراکه انجام هر تحقیق به صورت کلی وعام تاحدی غیر عملی بوده واگر هم بتوان آن را انجام داد از نتایج جامعی برخوردار نخواهد بود لذا باید سعی کرد که تحقیق را تاحد ممکن محدود نمود وقلمرو آن را مشخص کرده وسپس
اقدام به انجام آن نمود . در اینجا به قلمرو تحقیق از دو بعد پرداخته می شود .
۳-۶-۱) قلمرو موضوعی
قلمرو موضوعی این تحقیق ،استفاده از سیستم مبادله الکترونیکی سهام درحوزه تجارت الکترونیک می باشد .که برای بررسی آن نظرات مشتریان بورس که بصورت اینترنتی خریدوفروش سهام انجام داده اندوتجربه آن رادارند مد نظر قرارداده ایم .
۳-۶-۲) قلمروزمانی
در این تحقیق از نظر زمانی ،فاصله بین فروردین ۱۳۹۳الی خرداد۱۳۹۳مورد بررسی قرار گرفته شده است.
۳-۶-۳) قلمرو مکانی
محدوده مکانی این تحقیق سازمان بورس اوراق بهادار استان کرمانشاه می باشد.
۳-۷)روش نمونه گیری وحجم نمونه
در این پایان نامه جامعه آماری شامل کارشناسان وکارگزاران ومشتریان سازمان بورس می باشد .که خرید وفروش اینترنتی سهام رادارند.
جدول ۱-۳ جامعه آماری

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...