P : برآورد نسبت صفت متغیر، (۵/۰ = P) Z : مقدار متغیر نرمال واحد، متناظر با سطح اطمینان ۹۵ درصد، ( ) : مقدار اشتباه مجاز، (۰۶/۰ = )
N : حجم جامعه محدود که ۳۰۰ نفر می باشد.
که برای اطمینان بیشتر۱۷۰ پرسشنامه توزیع گردید و ۱۵۰ پرسشنامه جمع آوری شد.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

۴-۱-۳- روش نمونه‌گیری
برای نمونه‌گیری در این تحقیق از روش نمونه گیری تصادفی استفاده شده‌است. در این تحقیق از روی لیست منابع انسانی و به صورت تصادفی نمونه گیری انجام شده است.
۵-۱- ۳- متغیرها و شاخص های تحقیق
در فرضیه اصلی متغیر مستقل سرمایه اجتماعی و رفتار شهروندی سازمانی متغیر وابسته است. و در فرضیات فرعی ابعاد سرمایه اجتماعی متغیر مستقل و رفتار شهروندی سازمانی متغیر وابسته هستند. شاخص های سرمایه اجتماعی در جدول زیر آورده شده است که این شاخص ها عبارتنداز:

    1. برای بعد ساختاری شامل روابط شخصی گرم ، ارتباط کاری خوب وزیاد ، ساختار ارتباطی تسهیل کننده ازجمله تیم ها و کمیته های کاری
    1. برای بعد شناختی شامل وجود ارزش ها واهداف مشترک ،شناخت وهمکاری براساس حکایت مشترک می باشد
    1. برای بعد رابطه ایی شامل روابط مبتنی برصداقت واعتماد متقابل ،همکاری بعنوان یک الزام ،وجود کار تیمی ،انتقاد پذیری ،تعهدبه اهداف ، رجحان منافع سازمان ، عضویک خانواده مشرک بودن می باشد.

۶-۱-۳- روش های جمع‌ آوری اطلاعات
مهمترین روش های گردآوری اطلاعات براساس ابزار گردآوری بدین شرح می باشد :
۱) مطالعات کتابخانه‌ای
در این قسمت جهت گردآوری اطلاعات در زمینه مبانی نظری و ادبیات تحقیق موضوع ، از منابع کتابخانه‌ای ، مقالات ، کتابهای مورد نیاز و نیز از شبکه جهانی اطلاعات (اینترنت) استفاده شده است.
۲) تحقیقات میدانی
در این قسمت به منظور جمع‌ آوری داده‌ها و اطلاعات برای تجزیه و تحلیل از ۲ نوع پرسشنامه استفاده گردیده است:
الف) پرسشنامه مربوط به سرمایه اجتماعی : این پرسشنامه را کلیه سطوح منابع انسانی ( متصدیان، کارکنان، کارشناسان، کارشناسان مسئول و مدیران ) در بیمارستان شهید بهشتی کاشان پاسخ گفته اند. این پرسشنامه که توسط ناهاپیت وقوشال طراحی گردیده ،بعدساختاری (۷ گویه)، رابطه‌ای (۶ گویه) و شناختی (۷ گویه) را می سنجد.
ب) پرسشنامه مربوط به رفتار شهروندی سازمانی: این پرسشنامه را هم کلیه سطوح منابع انسانی ( متصدیان، کارکنان، کارشناسان، کارشناسان مسئول و مدیران ) در بیمارستان شهید بهشتی کاشان پاسخ گفته اند. این پرسشنامه با بهره گرفتن از دو مقیاس رفتار شهروندی سازمانی، پادساکف و همکارانش( ۱۹۹۰ ) و نت مه یر و همکارانش ( ۱۹۹۷ ) ، طراحی شده است. این پرسشنامه چهار بعد جوانمردی و گذشت ( ۲ گویه)، رفتار مدنی( ۲ گویه) ، نوع دوستی(۳ گویه)و وظیفه شناسی( ۴ گویه)را می سنجد. ضمناً اصل پرسش نامه ها در بخش ضمائم و پیوست ها موجود می باشد.
پرسشنامه های مذکور شامل ۲ بخش عمده می‌باشند :
۱) نامه همراه : در این قسمت هدف از گردآوری داده‌ها به وسیله پرسشنامه و ضرورت همکاری پاسخ دهنده در عرضه داده‌های مورد نیاز ، بیان شده است. برای این منظور بر با ارزش بودن داده‌های حاصل از پرسشنامه تأکید گردیده تا پاسخ دهنده به طور مناسب پاسخ سوالها را عرضه کند.
۲) سوال‌های (گویه‌ها) پرسشنامه : این بخش از پرسشنامه شامل ۲ قسمت است :
الف) سوالات عمومی (جمعیت‌شناختی)
در سوالات عمومی سعی شده است که اطلاعات کلی و جمعیت شناختی در رابطه با پاسخ دهندگان جمع‌ آوری گردد.
جدول ۳-۱سوالات جمعیت‌شناختی

سوالات جمعیت ‌شناختی

تعداد سوالات

جمع سوالات

سطح تحصیلات

۱

۱

سن

۱

۱

جنسیت

۱

۱

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...