همان‌طور که در جدول (۴-۱۰) دیده میشود با انجام آزمون پیرسون در سطح اطمینان ۹۵ درصد، مقدار ۰.۰۰۰Sig = به دست آمد. چون مقدار ۰.۰۵ Sig< می‌باشد، لذا فرض صفر رد و فرض مقابل را می‌پذیریم. یعنی رابطه‌ی معناداری بین فرسودگی شغلی و عملکرد سازمانی وجود دارد. و از آنجا که میزان ضریب همبستگی پیرسون برای این آزمون ۰.۷۲۸- می‌باشد، لذا نوع رابطه منفی می‌باشد. بدین ترتیب فرضیه اصلی تحقیق در سطح اطمینان ۹۵% تأیید می‌گردد.

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

۴-۴- سایر یافته های تحقیق
در این بخش به بررسی سایر نتایجی که از دیگر آزمونهای آماری کسب شده است پرداخته خواهد شد.
۴-۴-۱) آزمون تی(T) دو جامعه مستقل و من- ویتنی (آزمون U)
از این آزمونها به منظور مقایسه میانگین دو جامعه یا نمونه نسبت به هم استفاده میشود. در این تحقیق از این آزمونها برای بررسی تأثیر جنسیت بر متغیرها استفاده شده است. برای متغیرهای که توزیع آنها غیر نرمال است از آزمون من- ویتنی و متغیرهای که توزیع آن‌ها نرمال است از آزمون تی(T) دو جامعه مستقل استفاده شده است.

    • آزمون T برای آزمودن این فرضیه که تحلیل و خستگی عاطفی بین دو گروه مردان و زنان تفاوتی ندارد.

شکل ریاضی این فرضیه به صورت زیر است:
آماره‌های توصیفی هر دو گروه در جدول (۴-۱۱) آورده شده است:
جدول (۴-۱۱): آمارههای توصیفی

نمونه
تعداد
میانگین
انحراف معیار
زنان

۵۰

۲.۶۲۱

۰.۴۹۱

مردان

۹۳

۲.۴۷۴

۰.۵۴۴

برای اجرای آزمون فرض فوق ابتدا آزمون فرض برابری واریانس‌های دو گروه مردان و زنان مورد اجرا قرار می‌گیرد، شکل ریاضی این آزمون به صورت زیر است.
خروجی نتایج آزمون لِوِن[۷] برای بررسی برابری واریانس‌ها در جدول (۴-۱۲) نشان داده شده است:
جدول (۴-۱۲): بررسی فرض برابری واریانسها توسط آزمون لون

فرض برابری واریانس‌ها
آزمون برابری واریانس‌ها

مقدار آماره فیشر

سطح معنی‌داری

۰.۲۵۲

۰.۶۱۷

همان‌طور که ملاحظه می‌شود، مقدار سطح معنی‌داری به دست آمده از مقدار ۰.۰۵ بیشتر بوده و لذا شواهد کافی برای رد فرض صفر وجود ندارد، بنابراین در سطح اطمینان ۹۵%، فرض صفر تأیید شده و آزمون تی مستقل را در شرایط فرض برابری واریانس‌ها انجام خواهیم داد.
جدول (۴-۱۳): بررسی آزمون تی مستقل

آماره T

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...