نمودار فراوانی داده های فوق مشابه با شکل (۴-۹)، توزیع احتمالی این متغیر را در محدوده کمترین تا بیشترین مقدار این متغیر نشان خواهد داد.

شکل (۴-۹): توزیع احتمالی ولتاژ شین ۲۵ در فاز ۲
برای تمامی متغیرهای خروجی که عبارت از ولتاژ تمامی شین‌ها و جریان تمامی فیدرها و تلفات شبکه مورد بررسی می‌باشد، توزیع احتمالی هر یک از متغیرهای تصادفی خروجی به روش شرح داده شده به دست می‌آید.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

از روی این اطلاعات و نمونه های خروجی مقدار میانگین و انحراف معیار استاندارد متغیرهای خروجی مطابق با روابط (۴-۳) و (۴-۴) قابل حصول می‌باشد.

(۴-۳)

(۴-۴)

به منظور تعیین تعداد تکرارهای کافی برای همگرایی روش مونت کارلو ابتدا با تعداد تکرار ۵۰۰۰، شبکه نمونه مورد ارزیابی قرار گرفته و توزیع احتمالی ولتاژ شین‌های شماره ۲۵ و ۱۹ و جریان عبوری از خطوط شماره ۱(مابین شین‌های ۱ و ۲) و شماره ۳۰(مابین شین‌های ۲۸ و ۱۱) مطابق با شکل‌های (۴-۱۰) تا (۴-۱۳) بدست آمده است.
همان‌طور که از شکل‌های (۴-۱۰) تا (۴-۱۳) مشخص می‌باشد، روش مونت کارلو با تعداد تکرارهای در حدود ۲۵۰۰ تکرار به همگرایی کاملاً مورد قبولی رسیده است. بنابراین برای ادامه شبیه‌سازی‌ها و تا انتها تعداد تکرارهای روش مونت کارلو ۲۵۰۰ در نظر گرفته شده است.

شکل (۴-۱۰): مقدار میانگین دامنه ولتاژ شین شماره ۲۵ در فاز ۲ بر حسب تعداد تکرارهای روش مونت کارلو

شکل (۴-۱۱): مقدار میانگین دامنه ولتاژ شین شماره ۱۹ در فاز ۱ بر حسب تعداد تکرارهای روش مونت کارلو

شکل (۴-۱۲): مقدار میانگین دامنه جریان فیدر شماره ۱ (خط ۱-۲) در فاز ۱ بر حسب تعداد تکرارهای روش مونت کارلو

شکل (۴-۱۳): مقدار میانگین دامنه جریان فیدر شماره ۳۰ (خط ۲۸-۱۱) در فاز ۳ بر حسب تعداد تکرارهای روش مونت کارلو
شکل‌های (۴-۱۴) تا (۴-۱۷) توزیع احتمالی ولتاژ بعضی از شین‌ها و جریان بعضی از خطوط انتخابی را بعد از تحلیل احتمالی شبکه نمونه همراه با ذکر ضرایب احتمالی آن‌ها را قبل از جایابی خازن‌ها نشان می‌دهد.

شکل (۴-۱۴): توزیع احتمالی ولتاژ شین ۲۵ در هر سه فاز که شبیه به توزیع نرمال بوده و ضرایب تابع احتمالی برای فاز اول، و فاز دوم، و فاز سوم، می‌باشند

شکل (۴-۱۵): توزیع احتمالی ولتاژ شین ۱۷ در هر سه فاز که شبیه به توزیع نرمال بوده و ضرایب تابع احتمالی برای فاز اول، و فاز دوم، و فاز سوم، می‌باشند

شکل (۴-۱۶): توزیع احتمالی جریان خط شماره ۲۵ (بین شین ۷ و ۱۷) در فاز ۲ که شبیه به توزیع نرمال بوده و ضرایب تابع احتمالی برای فاز دوم آن، می‌باشد

شکل (۴-۱۷): توزیع احتمالی جریان خط شماره ۱۲(بین شین ۸ و ۱۹) در هر سه فاز که شبیه به توزیع نرمال بوده و ضرایب تابع احتمالی برای فاز اول، و فاز دوم، و فاز سوم، می‌باشند
اندازه‌ی میانگین ولتاژ شینهای شبکه توزیع مورد بررسی در فازهای مختلف آن به شرح جدول (۴-۶) می‌باشد. همچنین پروفیل ولتاژ این شبکه برای سه فاز آن قبل از خازن گذاری در شکل (۴-۱۸) نشان داده شده است.
جدول (۴-۶): اندازه میانگین ولتاژ در فازهای ۱، ۲ و ۳ شین‌های شبکه‌ی مورد بررسی

شماره شین
فاز ۱
فاز ۲
فاز ۳
شماره شین
فاز ۱
فاز ۲
فاز ۳

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...