سازه ها
سیستمهای اطلاعاتی
قابلیت‌های سازمانی
سطح معناداری

سیستمهای اطلاعاتی
۱
۰.۶۹۴
۰.۰۰۰

قابلیت‌های سازمانی
۰.۶۹۴
۱
۰.۰۰۰

از آنجایی که در ماتریس همبستگی سطح معناداری کمتر از میزان خطا (۰.۰۵) شده است در نتیجه در سطح اطمینان ۹۵% فرض صفر رد شده و فرض یک تأیید میشود. یعنی رابطه سیستمهای اطلاعاتی با قابلیت‌های سازمانی شرکتهای مورد مطالعه معنیدار میباشد. علامت مثبت ضریب همبستگی در جدول بالا نشان دهنده رابطه مستقیم بین سیستمهای اطلاعاتی با قابلیت‌های سازمانی شرکتها است؛ بدین معنی که در صورت تقویت سیستمهای اطلاعاتی این شرکتها، وضیت قابلیت‌های سازمانی آنها ارتقا خواهد یافت.
۴-۳-۲-۲. آزمون همبستگی مربوط به فرضیه فرعی اول: بین سیستم های اطلاعاتی و قابلیت‌های سازمانی مبتنی بر داده در شرکتهای کوچک و متوسط شهر صنعتی کاوه رابطه معنا دار وجود دارد.
فرضیه های صفر و یک مربوط به آزمون همبستگی پیرسون برای این فرضیه به شرح زیر میباشد:

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

  • H0: : r=0 سیستمهای اطلاعاتی با قابلیت‌های سازمانی مبتنی بر داده در شرکتهای مورد مطالعه رابطه معناداری ندارد.
  • H1: : r≠۰ سیستمهای اطلاعاتی با قابلیت‌های سازمانی مبتنی بر داده در شرکتهای مورد مطالعه رابطه معناداری دارد.

جدول زیر نتایج آزمون همبستگی در مورد فرضیه فرعی اول را نشان میدهد.
جدول ۴-۱۴. ماتریس همبستگی میان سازه ها در فرضیه فرعی اول

سازه ها
سیستمهای اطلاعاتی
قابلیت‌های سازمانی مبتنی بر داده
سطح معناداری

سیستمهای اطلاعاتی
۱
۰.۴۶۰
۰.۰۰۰

قابلیت‌های سازمانی مبتنی بر داده
۰.۴۶۰
۱
۰.۰۰۰

مانند فرضیه اصلی، در اینجا هم در ماتریس همبستگی سطح معناداری کمتر از میزان خطا (۰.۰۵) شده است. در نتیجه در سطح اطمینان ۹۵% فرض صفر رد شده و فرض یک تأیید میشود. بدین معنی که رابطه سیستمهای اطلاعاتی با قابلیت‌های سازمانی مبتنی بر داده در شرکتهای مورد مطالعه معنیدار میباشد. علامت مثبت ضریب همبستگی یعنی ۰.۴۶۰+ در جدول بالا نشان دهنده رابطه مستقیم بین دو متغیر است؛ بدین معنی که بهبود سیستمهای اطلاعاتی در شرکتهای مورد مطالعه باعث تقویت قابلیت‌های سازمانی مبتنی بر داده در آنها میشود.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...