۶۲/۴

نمودار(۴-۱۰)آزمون تی مستقل برای مقایسه تفاوت میزان امکانات و مسیرهای دوچرخه سواری در آمستردام و اصفهان

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

پس می توان از نتایج آزمون های انجام شده در بالا اینگونه نتیجه گیری کرد که با توجه به تفاوت ۱۳ واحدی بین میانگین حاصل از تحلیل پرسشنامه ها در میان شهرهای اصفهان و آمستردام در زمینه متغیر میزان امکانات و مسیر های دوچرخه سواری موجود ضعف شدیدی در سطح شهر اصفهان وجود دارد که نیاز مند مطالعه و بررسی و سرمایه گذاری وسیع برای رفع عیوب و بالا بردن میزان کمی و کیفی امکانات و مسیرهای دوچرخه سواری موجود است.کمبود دوچرخه های موجود در ایستگاه های دوچرخه وغیر استاندارد بودن آنها نبود مسیرهای مخصوص دوچرخه در سطح شهر اصفهان و انقطاع مسیرهای موجود همگی باعث کاهش استفاده از دوچرخه در میان شهروندان اصفهانی شده است.
۷- آیا تأثیر تاریخچه استفاده از دوچرخه و مسائل اقتصادی در آمستردام و اصفهان تفاوت معناداری با هم دارند؟
برای بررسی این سؤال پژوهش از آزمون آماری T با دو نمونه مستقل (Independent-Samples T Test) نیز استفاده شد. نتایج تحلیل نشان داد که بین تأثیرتاریخچه استفاده از دوچرخه و مسائل اقتصادی دو گروه تفاوت معناداری در سطح ۹۵/۰ وجود دارد. با مقایسه مقدار میانگین های دو گروه (آمستردام ۵۵/۲۰، اصفهان ۶۷/۱۶) نتیجه می گیریم که میانگین تاریخچه کاربرد دوچرخه آمستردام بیشتر از اصفهان است.
جدول(۴-۱۶) آزمون تی مستقل برای مقایسه تفاوت تاریخچه کاربرد دوچرخه و مسائل اقتصادی در آمستردام و اصفهان

مشارکت کنندگان

N

M

SD

DF

T

Sig

آمستردام

۲۳۳

۵۵/۲۰

۰۱/۴

۴۰۴

۹۸/۹

۰۰۰/۰

اصفهان

۳۸۵

۶۷/۱۶

۶۷/۳

نمودار(۴-۱۱) نتایج آزمون تی تست برای مقایسه تفاوت تاریخچه کاربرد دوچرخه و مسائل اقتصادی در آمستردام و اصفهان
پس از نتایج آزمون های بالا می توان نتیجه گیری کرد که شهر اصفهان در زمینه متغیر میزان وجود و اثر بخشی پیشینه تاریخی استفاده از دوچرخه و عوامل اقتصادی در مقایسه با شهر آمستردام دارای جایگاه پایین تریست.این بدان معناست که با وجود پیشینه نسبتأ طولانی استفاده از دوچرخه شهروندان از دوچرخه استقبال شایانی انجام نمی دهند.همچنین از طرف دیگر عوامل و مسائل اقتصادی مربوط به درآمد نسبی شهروندان در شهر اصفهان در قیاس با شهر آمستردام باعث پایین آمدن شاخص مالکیت دوچرخه در میان شهروندان اصفهانی شده است.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...