برای جمع­آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل آن از نظرات ۳۸۴ نفر از گردشگران و شهروندانی که در فاصله زمانی آذر ­ماه ۱۳۹۱ الی دی ماه ۱۳۹۱ در سطح شهر اصفهان به صورت پیاده یا به صورت سوار بر دوچرخه در حال رفت و آمد بوده اند به عنوان نمونه آماری استفاده شد. پرسشنامه ها در آذر ماه و دی ماه۱۳۹۱ توزیع و تکمیل شده است. برای سنجش پرسشنامه ها و ارسال آن ها برای شهروندان آمستردامی با قرار دادن سوالات پرسشنامه بر روی یک پایگاه سنجش آنلاین محلی در بازه زمانی مشابه تعداد ۲۴۰ پاسخ دریافت گردید.جهت توصیف خصوصیات جامعه آماری مشخصات جمعیت­شناختی به شرح زیر تشریح شد:

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۴-۲-۱ سن پاسخ ­دهندگان مورد مطالعه
بر اساس اطلاعات جمع آوری ­شده از پرسشنامه سن گردشگران مورد مطالعه در نمونه آماری به شرح جدول (۴-۷) گزارش شده است. طبق یافته های حاصل از تحلیل اطلاعات پرسشنامه ها بیشترین فراوانی در میان پاسخ دهندگان در شهر اصفهان در گروه سنی (۳۵-۲۵) با ۲۳۸ نفر و گروه سنی (۴۵-۳۵) با فراوانی ۶۷ نفر در میان پاسخ دهندگان در شهر آمستردام است.کمترین میزان فراوانی در میان پاسخ دهندگان در شهر اصفهان در گروه های سنی (۶۵-۵۵) و(۹۰-۷۵) با ۷ نفر و در میان گروه های سنی پاسخ دهندگان در آمستردام گروه سنی(۹۰-۷۵) با فراوانی ۱۰ نفر است. می توان از میزان فراوانی گروه های مختلف و مقایسه نظیر به نظیر به این نتایج زیر دست یافت :
دوچرخه سواری امری عادی و پذیرفته شده در میان تمامی گروه های سنی در هلند است اما افراد میان سال و پیر در ایران تمایل کمتری به استفاده از دوچرخه دارند. این خود نشان دهنده وضعیت عمومی سلامت بالاتر و امید به زندگی بیشتر در میان شهروندان هلندی نسبت به شهروندان ایرانیست. نکته دیگر جوان بودن نسبی ایران و فراوانی بالای گروه جوان با میانگین سنی۱۵ تا ۲۵ سال است ولی توزیع فراوانی جمعیتی کشور هلند به اندازه جمعیت ایران جوان نیست بلکه بسیار پیرتر از جمعیت ایران می باشد.توزیع فراوانی استفاده کنندگان از دوچرخه در شهر اصفهان نشان می دهد که افراد بالای ۴۰ سال در ایران بسیار کم سوار دوچرخه می شوند و دوچرخه سواری بیشتر در میان سنین ۱۵ تا۴۰ سال انجام می شود. توزیع یکسان فراوانی در گروه های مختلف سنی دوچرخه سواران در شهر آمستردام نشان دهنده اقبال عمومی دوچرخه در میان تمامی افراد جامعه است.
جدول شماره (۴-۷) توزیع فراوانی سن مشارکت کنندگان

گروه های سنی
اصفهان
آمستردام
مجموع

۱۵-۲۵

۴۲

۱۷

۵۹

۲۵-۳۵

۲۳۸

۳۰

۲۶۸

۳۵-۴۵

۶۶

۶۷

۱۳۳

۴۵-۵۵

۱۶

۴۸

۶۴

۵۵-۶۵

۷

۳۶

۴۳

۶۵-۷۵

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...