٣-١) روش اجرای تحقیق
این تحقیق از نظر هدف از نوع کاربردی بوده و طرح تحقیق آن توصیفی از نوع پیمایشی می باشد که قصد دارد نتایج حاصل از تحقیقات بنیادی انجام شده در زمینه ارزش ویژه برند و شهرت شرکت را برای کاربرد در صنعت بیمه عمر مطابقت دهد. از نظر گردآوری اطلاعات از نوع میدانی می باشد. هدف هر مطالعه توصیفی عبارت است از تشریح جنبه هایی از پدیده موردنظر پژوهشگر و با دیدگاهی فردی، سازمانی، صنعتی و نظایر آن (سکاران،١٣٨۶،١٢٣)

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

٣-٢) جامعه و نمونه آماری
٣-٢-١) جامعه آماری:
عبارت است از مجموعه ای از افراد یا واحدها که دارای حداقل یک صفت مشترک باشند. صفت مشترک، صفتی است که بین همه عناصر جامعه آماری مشترک بوده و متمایز کننده جامعه آماری از سایر جوامع باشد. جامعه آماری این تحقیق شامل تمام مشتریان بیمه عمر شرکتهای بیمه تامین اجتماعی، پارسیان، شهر، دی، رازی، سامان می باشد که در زمینه مسئولیت اجتماعی فعالیت داشته اند. علت انتخاب این جامعه آماری، سهولت واینکه تاکنون تحقیقی در این زمینه در استان صورت نگرفته است؛ می باشد.
٣-٢-٢)روش نمونه گیری
نمونه یک مجموعه فرعی از جامعه آماری است که با مطالعه آن، محقق قادر است نتیجه را به کل جامعه آماری تعمیم دهد. (سکاران،١٣٨۶،٢٩۵). در این پژوهش، برای نمونه گیری از روش نمونه گیری خوشه ای و انتخاب نمونه هااز روش غیراحتمالی در دسترس استفاده شده است.
٣-٢-٣) حجم نمونه
از آنجایی که حجم جامعه آماری نامحدود می باشد ، بنابراین از فرمول زیر جهت برآورد حجم نمونه استفاده می شود که در آن
Z : مقدار متغیر استاندارد شده در واحد متناظر با سطح اطمینان
p : برآورد صفت مشهود متغیر در جامعه
q : برآورد مشهود نبودن صفت متغیر در جامعه
e : مقدار اشتباه مجاز در اندازه گیری مشاهدات متغیر در جامعه
حداقل حجم نمونه با سطح اطمینان ۹۵٪ و خطای ۵٪ ، ۳۸۴ نفر می باشد.

٣-٣) روش ها و ابزار گردآوری اطلاعات
پرسش نامه یکی از ابزارهای گردآوری اطلاعات موردنظر پژوهشگر می باشد. پرسش نامه مجموعه ایست از سوالت کتبی و غالبا مبتنی بر گزینه های مشخص که پاسخ دهنده جواب های خود را بر آن درج می کند. (سکاران،١٣٨۶،٢۶٠)
برای جمع آوری داده ها از پرسش نامه با طیف لیکرت استفاده خواهد شد.سوالات پرسشنامه بر اساس تحقیق لای و همکاران(٢٠١٠) طراحی شده است. سوالات پرسشنامه به گونه ای طراحی شده است که پاسخ دهندگان ، گزینه ها را بر مبنای طیف پنج نقطه ای لیکرت علامت گذاری کنند و پرسش نامه‎ها به صورت حضوری بین پاسخ دهندگان توزیع خواهد شد.
٣-۴) روایی و پایایی
٣-۴-١) روایی:
به دلیل اینکه پرسش نامه مذکور براساس پرسش نامه های استاندارد موجود در مقاله های خارجی طراحی شده است، از روایی و اعتبار لازم برخوردار می باشد. همچنین این پرسشنامه توسط اساتید و افراد مطلع و اهل فن مورد تایید قرار گرفت.
٣-۴-٢) پایایی:
در این پژوهش از ضریب آلفای کرونباخ برای بررسی پایایی استفاده شده است. به همین منظور در طی فرایند پیش آزمون تعداد ٢٩ عدد پرسشنامه توزیع گردید.
کلی ترین صورت تحلیل واریانس از طریق ضریب آلفای کرونباخ به دست می آید که فرمول آن چنین است:

که درآن n برابر است با تعداد سوالات
S2i: واریانس سوال i
S2t: واریانس کل
پایایی متغیرها در جدول زیر بیان گردیده است.
جدول ٣-١ جدول پایایی متغیرهای تحقیق

متغیر
تعداد سوالات
ضریب آلفای کرونباخ
مسئولیت اجتماعی شرکت
۸
۷۷۸٫
رضایت مشتری
۸
۹۰۹٫
شهرت شرکت
۵
۸۹۲٫

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...