رضایت شغلی – ویژگی های شغلی

بین ویژگی های کارکنان با رضایت شغلی رابطه معناداری وجود دارد

۱۰

رابطه سرمایه اجتماعی با رضایت شغلی

اسدی/ایران/۸۷

سرمایه اجتماعی رضایت شغلی

بین اعتماد به خود و رضایت شغلی کارمندان دانشگاه سنندج رابطه معناداری مشاهده شده است

۱۱

سرمایه اجتماعی با میزان بهره وری بانکی

پویا/ایران/۸۷

سرمایه اجتماعی و بهره و ری

بین سرمایه اجتماعی و میزان بهره وری در بانکهای سپه رابطه معناداری وجود دارد

۱۲

رابطه بین سرمایه اجتماعی و کارآفرینی

حسینی/ایران/۹۰

سرمایه اجتماعی و کارآفرینی

بین ابعاد سرمایه اجتماعی و کار آفرینی رابطه معناداری وجود دارد

۱۳

رابطه سرمایه اجتماعی و سرمایه فکری

خیرخواه /ایران/۹۰

سرمایه اجتماعی و سرمایه فکری

بین ابعاد سرمایهاجتماعی و سرمایه فکری معلمان۹۹% رابطه معناداری وجود دارد

۱۴

تاثیر ابعاد سرمایه اجتماعی و تعهد سازمانی

میرحاجی/ایران/۹۰

سرمایه اجتماعی و تعهد سازمانی

هرچه در سازمانهای غیر رسمی تر باشیم رابطه ضعیفتر و هرچه در سازمانهای رسمی باشیم رابطه معنادارتر میباشد.

سایر مطالعات
پس از بررسی و پیگیری های زیاد مشخص شد که مطالعه ای کاملاً مشابه با تحقیق حاضر در ایران صورت نگرفته است. تنها مطالعه مشابه تحقیقی بود که توسط نادر سالارزاده و به راهنمایی داوود حسن زاده با عنوان بررسی تأثیر میزان سرمایه اجتماعی بر رضایت شغلی معلمان ابتدایی شهرستان تبریز انجام شده است و نتایج به دست آمده ارتباط معناداری بین سرمایه اجتماعی و رضایت شغلی را نشان می دهد.
۲-۳۲- وزارت نیرو :
آغاز تشکیل وزارت آب و برق ( که بعدها به وزارت نیرو تغییر نام و وظیفه پیدا کرد) از اولین نظام موسسه برق تهران مصوب بیست و پنجم مهرماه ۱۳۱۵ که به منظور برق رسانی به منازل و معابر شهر تهران تاسیس شده بود و قانون اجازه تاسیس بنگاه آبیاری مصوب بست و نه اردیبشهت سال ۱۳۲۲ که وظیفه اش توسعه و اصلاح امور آبیاری کشور بود به وجود آمد. وضعیت ساختار اداری دولت پس از مشروطه تا سال ۱۳۴۲ که وزارت آب و برق تاسیس شد ، همیشه بگونه ای بده که ضرورت تمرکز مربوط به امور آب و برق و انرژی در یک مجموعه منسجم احاس میشد. به وجود آمدن تاسیسات سدهای خزنی در نقاط مختلف کشور (لار،لتیان،ردودزن، زرینه رود و …) قانون اجرای انتقال برق از طریق خطوط هوایی (۲/۳/۱۳۳۹) و وجود چندین دستگاه که متکفل مسئله آب رسانی و برق رسانی بوده اند نیز هیچگاه راهگشای حل معضلات جامعه نبوده است . بنابراین ، دیدگاه های جدیدی که دخالت موثرتر دولت در امور زیربنائی در بخش های آب ، برق و انرژی را ضروری میدانست؛ همچنان سبب بوجود آمدن طیف وسیعی از دستگاه های اجرایی موازی و مشترک گردید که به نحوی به مسئله تامین برق و آب (آشامیدنی ، کشاورزی و سایر مصارف) مشغول بودند. اما مشکل اساسی این بود که این دستگاه ها از نظام و انسجام و هماهنگی خاصی برخوردار نبودند. به همین دلیل این معضل دولتمردان را برآن داشت تا با تاسیس یکسازمان که بتواند وظایف ارائه خدمات آب و برق را در سراسر کشور برعهده بگیرد ؛ موافقت کنند.و همین تفکر در نهایت منجر به تأسیس (( وزارت آب و برق)) شد.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

لایحه قانون تاسیس وزارت آب وبرق مصوب بیست و ششم اسفند ۱۳۴۲ در واقع نقطه پایانی به تمامی سرگردان هایی بود که هم مصرف کنندگان آب و برق داشتند و هم شرکت هایی که در این زمینه فعالیت می کردند.
بر اساس این مصوبه وظایف اصلی این وزارت خانه عبارت بودند از:
الف_ نظارت بر منابع آب کشور و اجرای طرح های تامین آب و انتقال آنها به مراکز مصرف
ب- نظارت بر نحوه جاری شدن فاضلاب شهرها و واحدهای صنعتی
ج- اجرای طرح های انتقال و توزیع برق در قالب ایجاد شرکت های برق منطقه ای و نظارت بر نحو استفاده از برق.
با تاسیس وزارت نیرو تمامی اختیارات وزارت آب و برق به وزارت نیرو منتقل شد و حتی بر اساس ماده ۹ این قانون سازمان انرژی اتمی ایران از سازمانهای زیر مجموعه وزارت نیرو محسوب شد و در اصلاح ماده ۱ قانون وزارت نیرو در بیستم اردیبشهت ۱۳۵۷ احداث تکمیل و بهره برداری از نیروگاههای اتمی نیز از وظایف اصلی وزارت نیرو تلقی شد براساس ماده ۸ این قانون شرکت ملی نفت ایران نیز موظف شد که برنامه هایتولید پالایش و توزیع نفت و گاز را دراختیار وزارت نیرو قرار دهد هرچند پس از پیروزی انقلاب اسلامی و توجه به توسعه و ضرورت استفاده گسترده از انرژی اتمی سازمان انرژی مستقل از وزارت نیرو منفک شد.
در ادامه تکمیل وظایف وزارت نیرو در ۲۹ تیرماه ۵۴ قانون تشکیل شرکت های تامین آب و تاسیسات آب و فاضلاب شهرها به تصویب رسید براساس این قانون ایجاد شبکه های جمع آوری دو دفع فاضلاب نیز با همکاری شهردادی ها یا بخش خصوصی برهعهده وزات نیرو گذاشته شد.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...