۷)

دتهران

داروسازی تهران دارو

۸)

دلقما

دارویی لقمان

۹)

دجابر

داروسازی جابربن حیان

۱۰)

دشیمی

شیمی دارویی دارو پخش

۱۱)

دتماد

تولید مواد اولیه ی داروپخش

۱۲)

دروز

داروسازی روز دارو

۱۳)

دسبحا

گروه دارویی سبحان

۱-۱۱-محدودیت های تحقیق
محدودیت ها برای انجام هر پژوهش ،می تواند محقق را از رسیدن به نتیجه ی بهتر و دقیقتر باز دارد.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

در تحقیق حاضر هم محدودیت هایی وجود داشته که می توان به موارد زیر اشاره کرد:
وجود معدود تحقیق کافی داخلی در خصوص بررسی و تحلیل رابطه سنجش کارایی با تکنیک DEA و بازده سهام
سنجش کارایی مالی شرکت ها و الگوبرداری از شرکت های رقیب با روشDEA به علت محدودیت در دسترسی به داده های مالی شرکت هاکار دشواری است.
عدم دسترسی به داده های مالی سال ۱۳۹۱ به بعد با توجه به محدودیت اطلاعات در سایت www.rdis.ir
از آنجایی که محدودیت های این تحقیق به علت استخراج متغیر ها ی مدل از ترازنامه و صورت حساب سود وزیان عمدتا ناشی از محدودیت های اصول ومفروضات حسابداری می باشد در ادامه به مهمترین آنها اشاره می کنیم:
به دلیل فرض دوره ی مالی در حسابداری سود و درآمد یک شاخص کوتاه مدت ارزیابی عملکرد است. کوتاه مدت بودن شاخص مزبور عملکرد یک واحد اقتصادی را به درستی ارزیابی نمی کند در واقع بدلیل تغییرات مدیریتی و همچنین فرضیه ی تضاد منافع بین مدیریت وسایر گروه ها مانند سهامداران ممکن است سود و درآمد حسابداری دستکاری یا هموارسازی گردد، پس این احتمال وجود دارد که اطلاعات مربوط به متغیر خروجی مدل از اعتبار کمتری برخوردار باشد.
به دلیل اصل بهای تمام شده ه ی تاریخی، در محاسبه ی درامد حسابداری ارزش زمانی پول در نظر گرفته نمی شود.
که با توجه به محدودیت های حسابداری ذکر شده در فصل نهایی در نحوه ی استخراج وتعریف متغیرهای مدل DEA و نسبت های مالی پیشنهاداتی داده خواهد شد.
۱-۱۲-تعریف مفهومی و عملیاتی اصطلاحات و متغیرها
همانطور که در بخش های پیشین تشریح شد، در این پژوهش ابتدا به سنجش کارایی شرکت های دارویی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران با مدل های ابر کارای تکنیک DEA می پردازیم و سپس به بررسی و تحلیل ارتباط امتیاز کارایی محاسبه شده با تکنیک مذکور و بازده سهام این شرکت ها در پایان سال مالی خواهیم پرداخت.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...