تسهیل به اشتراک‌گذاری دانش از طریق فضای مجازی ویااتاق های فکر برای متقاضیان.

تصویب قوانین و مقرراتی در خصوص اعمال والزام شرکت بازرگانان وافرادمتقاضی تجارت در دوره‌های تخصصی مربوطه و همچنین کارفرمایان جهت ارائه تسهیلات لازم برای شرکت هرچه بهتروبیشترفعالان در آن بخش دوره‌های آموزشی جهت افزایش هرچه بیشتر تولیدات صادرات محوروصادرات کالاوخدمات.
توجه به تغییرنیازهاوشناسایی آنهاازطریق گروه‌های ارزیابی که هم وظیفه کنترل رابرعهده دارند وهم توسعه و به‌روزرسانی را.
افزایش کارایی و اثربخشی فرایندهای آموزشی بایستی یک از اهداف مهم سازمان‌ها، شرکت‌ها، مؤسسات و غیره باشد.
درک کامل و شفاف ازعملکردوتاًثیردوره های آموزشی بر توسعه صادرات
اطلاعات حاصل از دوره‌های آموزشی معنی دارو قابل‌استفاده برای متقاضیان باشد.
فراهم نمودن هرچه بیشتر امکانات زیربنایی توسط دولت و نهادهای آموزشی
تاًمین امکانات لازم جهت دسترسی آسان و ارزان به آخرین اطلاعات موردنیاز بازرگانان توسط مراکز ذیصلاح.
اخذ تجربه‌های شرکت‌های مشابه در به‌کارگیری دوره‌های آموزشی به‌منظور کاهش هزینه هاوافزایش کیفیت نظام اطلاعات آموزشی.
مباحث بازاریابی با توجه به محصولات منطقه‌ای ازیک‌طرف و ویژگی‌های تقاضاهای کشورهای طرف تجارت از طرف دیگر عنوان شود.
تشکیل اتحادیه‌ها و تشکل‌های صادراتی در سطح استان که خود محرک خوبی برای صاحب‌نظران ارائه کارگاه‌ها است.
تقویت بانک‌های اطلاعاتی استان جهت در دسترس قرار دادن اطلاعات به‌روز
تشکیل کارگاه‌های آموزشی مرتبط به علوم نوین ازجمله اینترنت و تجارت الکترونیک.
۲-۴-۵ پیشنهادهایی جهت تحقیقات درآینده
بررسی وتحقیق در مورد مشکلات برگزار کنندگان دوره های مورد تحقیق مذکور
تحقیق و بررسی در مورد فعالیت سایر واحدهای تجاری بصورت ویژه از جمله تولید کنندگان و ارائه راهکارهای عملی در مورد تولیدات صادرات محور
انجام تحقیقات مشابه در سایر استانهاوارائه راهکارهایی درخصوص هرچه بهترشدن برگزاری دوره ها
بررسی و نیاز سنجی درخصوص دوره های کاربردی مرتبط باصادرات
بررسی در مورد قوانین و مقررات تجارت خارجی و پیشنهاد درراستای اصلاح قوانین مانع توسعه صادرات
بررسی و تحقیق درمورد نقش بانکهای عامل در توسعه صادرات
۵- ۵ مقایسه تحقیق با نتایج تحقیقات پیشین
همانطورکه ملاحظه شد در این تحقیق به بررسی یکی از مهم‌ترین عوامل تاًیرگذاربرتوسعه صادرات یعنی «آموزش» آن‌هم دریک استان (چهارمحال و بختیاری) پرداخته شد؛ که خودمی تواند به‌عنوان آزمونه‌ای برای سایر استان هاباشد. از تجربیات برگزارکنندگان دوره‌های مذکور استفاده و قدمی درراستای توسعه صادرات غیرنفتی استان خودودرنهایت کشور بردارند.
تحقیقات پیشین همانطورکه در فصل یک این تحقیق بیان شد (ر.ک.ص ۱۵۵) اکثراً به موضوع آموزش ویاتوسعه صادرات به‌صورت کلی پرداخته بودندومطالعه ای در خصوص نتیجه عملی از برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط با صادرات و نقش آن در توسعه صادرات نداشتند.

۶-۵ محدودیت‌های تحقیق

۱-کوتاه بودن دوره زمانی موردمطالعه
۲-آمار و اطلاعات دقیقی در خصوص میزان صادرات بازرگانان استان با توجه به مکاتبات و ملاقات متعدد با عوامل ذی‌ربط در دسترس نبوده است. (بازرگانانی که صادرات خودرااز سایر گمرکات، غیر از گمرک استان چهارمحال و بختیاری، انجام می دهند)
ضمایم و پیوست ها:
جدول ۱ مشخصات پرسشنامه

مشخصات پرسشنامه

نام پرسشنامه

بررسی تاًثیرآموزش تجار، بازرگانان و تولیدکنندگان بر توسعه صادرات (موردمطالعه استان چهارمحال و بختیاری)

نوع پرسشنامه

استاندارد محقق ساخته *

طراح

بهنام کیانی هرچگانی

تعداد سؤالات

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...