ماژول­های ضروری:
فرایند: مدل­سازی، شبیه­سازی، اجرا، نظارت و بهینه­سازی چابک و کاربرپسند، با قابلیت انعطاف در برنامه­نویسی
اینترانت/ اکسترانت: مدیریت ارتباط بین کارکنان، مشتریان، تأمین­کنندگان و سایر عوامل خارجی، از طریق سیستم گردش کار
مدیریت سند: ایجاد و مدیریت تمام اسناد و مدارک در هر فرمت
ماژول­های اختیاری:
قوانین کسب­وکار: یک سیستم قدرتمند و کاربر­پسند برای تعریف قوانین کسب­وکار و اجرای آن­ها به طور خودکار از طریق فرآیندهای BPM

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

پلت فرم تعامل گسترده: پلت فرمی که اجازه می­دهد تا هر فرد خارج از سازمان به­سادگی به مشارکت در فرآیندهای شرکت بپردازد.
مدیریت محتوا: خلاقیت پویا، مدیریت و انتشار هرگونه محتوای فرآیندی در قالب دیجیتال.
تجارت آنلاین: ایجاد درگاهی خودکار برای فروش و سفارش محصولات و خدمات ارائه شده توسط شرکت
علاوه بر این ماژول­ها، مکمل­های اختیاری زیر، که به افزایش دامنه­ برنامه ­های کاربردی کمک می­ کنند نیز ارائه می­ شود ]۵۸[:
چندزبانه بودن نرم­افزار
نسخه­ آزمایشی یکپارچه
سه محیط هماهنگ برای توسعه، تست و تولید
راه حل ابری (متشکل از SaaS و( IaaS، برای ارائه­ بهترین نرم­افزار به کاربر
۴-۴- [60]
Bizagi، یک شرکت خصوصی می­باشد، که در سال ۱۹۸۹ توسط کارآفرینان نرم­افزار و کارشناسان مدیریت فرایند کسب­وکار ایجاد شده است. تیمBizagi، استانداردهای مدیریت فرایند کسب­وکار را در کنار کار با IBM، SAP و Oracle در جلسه­های OMG ایجاد کرد. در بیش از ۷۰۰ دانشگاه در سطح جهانی، ازBizagi برای اهداف آموزشی و پژوهشی استفاده می­ شود. دفتر مرکزی این شرکت در انگلستان قرار دارد، که توسط یک شبکه در سراسر جهان پیاده­سازی می­ شود. این شرکت برای حمایت از بهبود مستمر فرآیندهای کسب­وکار و ارائه­ قدرتمند و در عین حال ساده­ی پلت فرم همکاری کسب­وکار ، و اتصال بخش­های مختلف سازمانی راه ­اندازی شد. بیش از ۳۵۰ مشتری در سطح جهان Bizagi را برای بهبود عملکرد سازمان، کاهش زمان تولید یا خدمت و چابکی کسب­وکار خود انتخاب کرده ­اند. این محصول با ایجاد کنترل بهتر، مدیریت فرایند را قابل انعطاف می­سازد، چرا که با ایجاد ارتباط بین فن­آوری اطلاعات و کسب­وکار، سازمان­ها را قدرتمندتر از قبل می­سازد. در واقع از طراحی تا اتوماسیون و استقرار، از چرخه حیات BPM پشتیبانی می­ کند. کاربران به راحتی با مدل­سازی فرایند، اقدام به پیاده­سازی آن در سازمان بدون نیاز به دانش فنی می­ کنند]۵۸[.
Bizagi مجموعه نرم­افزاری با دو محصول مکمل است:
مدل­ساز فرایند[۶۱]
طراح فرایند نرم­افزار برای استفاده از دیاگرام، سند و شبیه­سازی فرآیندها، با بهره گرفتن از نشان­گذاری­های مدل­سازی فرایند کسب­وکار به کمک استاندارد BPMN می­باشد، که می ­تواند با برنامه ­های کاربردی دیگر نظیر WORD, PDF, VISIO, SharePoint ادغام شود.
بسته­ی مدیریت فرایند کسب­وکار[۶۲]
یک راه حل گردش کار است، که سازمان را قادر می­سازد فرآیندها را خودکار نماید که شامل ماژول برای اجرا و کنترل مانند فلوچارت، قوانین کسب­وکار، رابط کاربر است. مدل در یک پایگاه داده ذخیره می­ شود و پس از آن در زمان مناسب برای اجرای فرآیندها استفاده می­ شود. سرور اجرا، یک پورتال کار برای کاربران نهایی است که می ­تواند از طریق یک کامپیوتر شخصی و یا دستگاه تلفن همراه قابل دسترسی باشد. این بسته ویژگی­هایی از قبیل: ردیابی زمان واقعی و نظارت، اخطارها و اطلاعیه­ها، تجزیه­وتحلیل عملکرد و گزارش، حسابرسی، قابلیت ردیابی حجم کار، مسیر­یابی و تعادل وBizagi قابلیت یکپارچه­سازی با سیستم­های CRM و ERP را دارد.
۴-۵- Software AG[63]
خودکارسازی، مدیریت و نظارت بر فرآیندهای کسب­وکار شرکت، به صورت گسترده و جامع با بهره گرفتن از بسترهای نرم­افزاریARIS EXPRESS انجام می­ شود و طراحی، مستندسازی، تجزیه­وتحلیل، بهینه­سازی و برقراری ارتباط در فرآیندها را برای رسیدن به تعالی فرایند کسب­وکار ممکن می­سازد. از جمله قابلیت ­های این نرم­فزار عبارتند از:
خودکارسازی و بهینه­سازی فرآیندها
بهبود سرعت، میدان دید، ثبات و چابکی فرآیندهای سازمان
خودکارسازی فرآیندها برای به حداقل رساندن انجام دستی فرآیندها توسط کاربر
کاهش هزینه­ها با افزایش بهره­وری
پیاده­سازی روش­های فرایند محور با اعمالIT در سازمان
بهبود رضایت مشتری
اطمینان از فرآیندهای مشتری­ محور
انجام اقدامات پیشگیرانه به جای اقدامات اصلاحی
پاسخ­گویی سریع به پویایی و تغییرات کسب­وکار
تمرکز بر ارائه­ ارزش به مشتری
توانمند­سازی کارگران و کاربران
از بین بردن مرزها با همکاری IT و کسب­وکار
هماهنگ کردن کارکنان از لحاظ جغرافیایی
مدیریت تعامل کاربران و سیستم­ها برای حفظ فرآیندهای جاری
نرم­افزار ARIS، با خودکارسازی و اجرای هماهنگ فعالیت­های سازمان باعث بهبود مداوم فرآیندهای کسب­وکار می­ شود چراکه، فرآیندهای دستی وقت­گیر، مستعد خطا و پر­هزینه می­باشد. این نرم­افزار با قابلیت نظارت بر عملکرد فرآیندها باعث شفافیت فعالیت­ها در سازمان می­ شود ومی­تواند به کمک داشبورد مدیریتی، تجزیه­وتحلیل فرآیندها را انجام دهد و زمان واقعی را مورد سنجش قرار دهد. با شناسایی تنگناها به تغییر مسیر کار به محل دیگر می ­پردازد. مشتریان و شرکای تجاری و سایر ذی­نفعان نیز شفافیت بیشتری از روند کسب­وکار پیدا خواهند کرد . با بهره گرفتن از کتابچه­ی راهنمایی که این نرم­افزار در دسترس کاربر قرار می­دهد فرآیندهای بهینه­سازی و استاندارد­سازی برای کاهش هزینه­ها انجام خواهد شد و در این صورت بهبود کیفیت را در سازمان در پی خواهد داشت. به دلیل وجود قوانین کسب­وکار ARIS نرم­افزاری انعطاف­پذیر می­باشد و به­سرعت به تغییر شرایط کسب­وکار پاسخ می­دهد.
بنابراین:
با کمک موتور اجرای فرایند، فرآیندهای اجرایی کاملاً هماهنگ می­شوند، در نتیجه فرآیندهای شفاف، کارآمد و سازگار برای پیشگیری از خطاهای گوناگون اجرا می­شوند.
با کمک موتور مدیریت قوانین، ذی­نفعان درIT و کسب­وکار می­توانند قوانین کسب­وکار را تغییر دهند و دوباره تعریف نمایند.
با کمک مدیریت محتوا، می­توان به راحتی از اسناد، فرم­ها، اشکال، یادداشت­ها برای چندین بار استفاده کرد که به خودکار­سازی فرآیندها کمک می­ کند.
با کمک مدیریت تعامل کاربران، چالش­های کاربران در مقابل فرآیندهایی که تخصیص وظیفه داده شده است، مدیریت می­ شود.
تبدیل مدل به فرایند اجرایی، مدل­ها نقطه شروع اجرای فرآیندها هستند که با استفاده ازARIS ، این تبدیل شدن در راستای استراتژی شرکت و فرآیندهای کسب­وکار و برنامه ­های کاربردی فن­آوری اطلاعات به­راحتی انجام می­پذیرد.
مدیریت و نظارت به کمک داشبورد مدیریتی باعث ایجاد راه­های استراتژیک می­ شود، که داشبورد ترکیبی از نتایج نظارت و تجزیه­وتحلیل KPI ها، نمودارها و جداول می­باشد که سبب می­ شود در یک نگاه کلی وضعیت سازمان سنجیده شود.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...