فایل شماره 6601 |
ماژولهای ضروری:
فرایند: مدلسازی، شبیهسازی، اجرا، نظارت و بهینهسازی چابک و کاربرپسند، با قابلیت انعطاف در برنامهنویسی
اینترانت/ اکسترانت: مدیریت ارتباط بین کارکنان، مشتریان، تأمینکنندگان و سایر عوامل خارجی، از طریق سیستم گردش کار
مدیریت سند: ایجاد و مدیریت تمام اسناد و مدارک در هر فرمت
ماژولهای اختیاری:
قوانین کسبوکار: یک سیستم قدرتمند و کاربرپسند برای تعریف قوانین کسبوکار و اجرای آنها به طور خودکار از طریق فرآیندهای BPM
( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
پلت فرم تعامل گسترده: پلت فرمی که اجازه میدهد تا هر فرد خارج از سازمان بهسادگی به مشارکت در فرآیندهای شرکت بپردازد.
مدیریت محتوا: خلاقیت پویا، مدیریت و انتشار هرگونه محتوای فرآیندی در قالب دیجیتال.
تجارت آنلاین: ایجاد درگاهی خودکار برای فروش و سفارش محصولات و خدمات ارائه شده توسط شرکت
علاوه بر این ماژولها، مکملهای اختیاری زیر، که به افزایش دامنه برنامه های کاربردی کمک می کنند نیز ارائه می شود ]۵۸[:
چندزبانه بودن نرمافزار
نسخه آزمایشی یکپارچه
سه محیط هماهنگ برای توسعه، تست و تولید
راه حل ابری (متشکل از SaaS و( IaaS، برای ارائه بهترین نرمافزار به کاربر
۴-۴- [60]
Bizagi، یک شرکت خصوصی میباشد، که در سال ۱۹۸۹ توسط کارآفرینان نرمافزار و کارشناسان مدیریت فرایند کسبوکار ایجاد شده است. تیمBizagi، استانداردهای مدیریت فرایند کسبوکار را در کنار کار با IBM، SAP و Oracle در جلسههای OMG ایجاد کرد. در بیش از ۷۰۰ دانشگاه در سطح جهانی، ازBizagi برای اهداف آموزشی و پژوهشی استفاده می شود. دفتر مرکزی این شرکت در انگلستان قرار دارد، که توسط یک شبکه در سراسر جهان پیادهسازی می شود. این شرکت برای حمایت از بهبود مستمر فرآیندهای کسبوکار و ارائه قدرتمند و در عین حال سادهی پلت فرم همکاری کسبوکار ، و اتصال بخشهای مختلف سازمانی راه اندازی شد. بیش از ۳۵۰ مشتری در سطح جهان Bizagi را برای بهبود عملکرد سازمان، کاهش زمان تولید یا خدمت و چابکی کسبوکار خود انتخاب کرده اند. این محصول با ایجاد کنترل بهتر، مدیریت فرایند را قابل انعطاف میسازد، چرا که با ایجاد ارتباط بین فنآوری اطلاعات و کسبوکار، سازمانها را قدرتمندتر از قبل میسازد. در واقع از طراحی تا اتوماسیون و استقرار، از چرخه حیات BPM پشتیبانی می کند. کاربران به راحتی با مدلسازی فرایند، اقدام به پیادهسازی آن در سازمان بدون نیاز به دانش فنی می کنند]۵۸[.
Bizagi مجموعه نرمافزاری با دو محصول مکمل است:
مدلساز فرایند[۶۱]
طراح فرایند نرمافزار برای استفاده از دیاگرام، سند و شبیهسازی فرآیندها، با بهره گرفتن از نشانگذاریهای مدلسازی فرایند کسبوکار به کمک استاندارد BPMN میباشد، که می تواند با برنامه های کاربردی دیگر نظیر WORD, PDF, VISIO, SharePoint ادغام شود.
بستهی مدیریت فرایند کسبوکار[۶۲]
یک راه حل گردش کار است، که سازمان را قادر میسازد فرآیندها را خودکار نماید که شامل ماژول برای اجرا و کنترل مانند فلوچارت، قوانین کسبوکار، رابط کاربر است. مدل در یک پایگاه داده ذخیره می شود و پس از آن در زمان مناسب برای اجرای فرآیندها استفاده می شود. سرور اجرا، یک پورتال کار برای کاربران نهایی است که می تواند از طریق یک کامپیوتر شخصی و یا دستگاه تلفن همراه قابل دسترسی باشد. این بسته ویژگیهایی از قبیل: ردیابی زمان واقعی و نظارت، اخطارها و اطلاعیهها، تجزیهوتحلیل عملکرد و گزارش، حسابرسی، قابلیت ردیابی حجم کار، مسیریابی و تعادل وBizagi قابلیت یکپارچهسازی با سیستمهای CRM و ERP را دارد.
۴-۵- Software AG[63]
خودکارسازی، مدیریت و نظارت بر فرآیندهای کسبوکار شرکت، به صورت گسترده و جامع با بهره گرفتن از بسترهای نرمافزاریARIS EXPRESS انجام می شود و طراحی، مستندسازی، تجزیهوتحلیل، بهینهسازی و برقراری ارتباط در فرآیندها را برای رسیدن به تعالی فرایند کسبوکار ممکن میسازد. از جمله قابلیت های این نرمفزار عبارتند از:
خودکارسازی و بهینهسازی فرآیندها
بهبود سرعت، میدان دید، ثبات و چابکی فرآیندهای سازمان
خودکارسازی فرآیندها برای به حداقل رساندن انجام دستی فرآیندها توسط کاربر
کاهش هزینهها با افزایش بهرهوری
پیادهسازی روشهای فرایند محور با اعمالIT در سازمان
بهبود رضایت مشتری
اطمینان از فرآیندهای مشتری محور
انجام اقدامات پیشگیرانه به جای اقدامات اصلاحی
پاسخگویی سریع به پویایی و تغییرات کسبوکار
تمرکز بر ارائه ارزش به مشتری
توانمندسازی کارگران و کاربران
از بین بردن مرزها با همکاری IT و کسبوکار
هماهنگ کردن کارکنان از لحاظ جغرافیایی
مدیریت تعامل کاربران و سیستمها برای حفظ فرآیندهای جاری
نرمافزار ARIS، با خودکارسازی و اجرای هماهنگ فعالیتهای سازمان باعث بهبود مداوم فرآیندهای کسبوکار می شود چراکه، فرآیندهای دستی وقتگیر، مستعد خطا و پرهزینه میباشد. این نرمافزار با قابلیت نظارت بر عملکرد فرآیندها باعث شفافیت فعالیتها در سازمان می شود ومیتواند به کمک داشبورد مدیریتی، تجزیهوتحلیل فرآیندها را انجام دهد و زمان واقعی را مورد سنجش قرار دهد. با شناسایی تنگناها به تغییر مسیر کار به محل دیگر می پردازد. مشتریان و شرکای تجاری و سایر ذینفعان نیز شفافیت بیشتری از روند کسبوکار پیدا خواهند کرد . با بهره گرفتن از کتابچهی راهنمایی که این نرمافزار در دسترس کاربر قرار میدهد فرآیندهای بهینهسازی و استانداردسازی برای کاهش هزینهها انجام خواهد شد و در این صورت بهبود کیفیت را در سازمان در پی خواهد داشت. به دلیل وجود قوانین کسبوکار ARIS نرمافزاری انعطافپذیر میباشد و بهسرعت به تغییر شرایط کسبوکار پاسخ میدهد.
بنابراین:
با کمک موتور اجرای فرایند، فرآیندهای اجرایی کاملاً هماهنگ میشوند، در نتیجه فرآیندهای شفاف، کارآمد و سازگار برای پیشگیری از خطاهای گوناگون اجرا میشوند.
با کمک موتور مدیریت قوانین، ذینفعان درIT و کسبوکار میتوانند قوانین کسبوکار را تغییر دهند و دوباره تعریف نمایند.
با کمک مدیریت محتوا، میتوان به راحتی از اسناد، فرمها، اشکال، یادداشتها برای چندین بار استفاده کرد که به خودکارسازی فرآیندها کمک می کند.
با کمک مدیریت تعامل کاربران، چالشهای کاربران در مقابل فرآیندهایی که تخصیص وظیفه داده شده است، مدیریت می شود.
تبدیل مدل به فرایند اجرایی، مدلها نقطه شروع اجرای فرآیندها هستند که با استفاده ازARIS ، این تبدیل شدن در راستای استراتژی شرکت و فرآیندهای کسبوکار و برنامه های کاربردی فنآوری اطلاعات بهراحتی انجام میپذیرد.
مدیریت و نظارت به کمک داشبورد مدیریتی باعث ایجاد راههای استراتژیک می شود، که داشبورد ترکیبی از نتایج نظارت و تجزیهوتحلیل KPI ها، نمودارها و جداول میباشد که سبب می شود در یک نگاه کلی وضعیت سازمان سنجیده شود.
فرم در حال بارگذاری ...
[یکشنبه 1401-04-05] [ 11:27:00 ب.ظ ]
|