۰٫۹۷

تایید

IFI

بالاتر از ۰٫۹

۰٫۹۷

تایید

GFI

بالاتر از ۰٫۹

۰٫۹۶

تایید

AGFI

بالاتر از ۰٫۹

۰٫۹۳

تایید

همانطور که در جدول فوق مشاهده می‌شود، کلیۀ شاخص‌‌‌های برازش در حد مطلوبی می‌باشند. چنانچه نسبت کای اسکوئر بر درجه آزادی کمتر از ۳ و RMSEA (میانگین مجذور خطاهای مدل) نیز کوچکتر از ۰٫۰۸ بوده و با استانداردهای تعریف شده مطابقت دارد.
همچنین شاخص‌‌‌های برازندگی NFI (شاخص برازش هنجار شده)، NNFI (شاخص برازش هنجار نشده)، CFI (شاخص برازش تطبیقی)، IFI (شاخص برازندگی افزایشی)، GFI(شاخص برازندگی) و درنهایت AGFI (شاخص برازندگی تعدیل شده) نزدیک به ۱ بوده و بیانگر برازش مناسب مدل می‌باشند. لازم به ذکر است شاخص‌‌‌های NFI/NNFI/CFI/IFI/GFI و AGFI از معتبرترین شاخص‌‌‌های بررسی برازندگی مدل بوده و حداقل تعیین شده برای آن‌ها ۰٫۹ است.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

در نهایت، پس از آزمون تحلیل عاملی تائیدی، روابط متغیر مکنون موفقیت ‌‌‌فن‌بازار و مشاهده‏گرهای آن را می‌توان در شکل زیر مشاهده نمود. چنانکه مشاهده می‌شود این مدل با بهره گرفتن از معیارهایی چون تعداد فناوری‌‌‌های مبادله شده و میزان رضایت صنایع و سازمان‌های متقاضی/عرضه کننده فناوری از مبادلات به بررسی میزان موفقیت فن‏بازارهای گذشته می‌پردازد.
تعداد فناوری‌‌‌های مبادله شده
حجم فناوری‌‌‌های مبادله شده
رضایت صنایع وسازمان‌های عرضه­کننده از مبادلات
رضایت صنایع و سازمان‌های متقاضی فناوری از مبادلات
رضایت سازمان‌های عرضه کننده و متقاضی از سازوکارها
شکل ۶-۴: متغیرهای نهایی موفقیت فن‏بازار
۲-۵-۴٫ تحلیل عاملی تأییدی عامل طرف عرضه
در مدل تحقیق، متغیر طرف عرضه، یک متغیر میانجی است که با سوالات ۸-۶ پرسش‌نامه مورد ارزیابی قرار گرفته است. به‌منظور اطمینان از تناسب این ساختار با داده‌‌‌های جمع‏آوری شده، ضرورت دارد تحلیل عاملی تأییدی در مورد آن انجام گردد. تحلیل عاملی تأییدی این مدل، روابط بین متغیرها و ضرایب مسیر را در روابط بین آن‌ها نشان می‌دهد. در شکل۷-۴ تحلیل عاملی تأییدی اولیه سازه طرف عرضه، مشاهده می‏شود.
شکل ۷-۴ : تحلیل عاملی تائیدی اولیه طرف عرضه در حالت استاندارد
همانطور که مشاهده می‌شود کلیه مسیر‌ها معنا دار بوده و نیاز به حذف هیچ مسیری وجود ندارد، اما اکثر شاخص‌‌‌های برازش در سطح مطلوبی قرار ندارد و بهتر است برخی از پیشنهادات نرم افزار جهت بهبود برازش اعمال گردد. شکل ۸-۴ حالت معنی داری مدل را پس از انجام اصلاحات نشان می‌دهد.
شکل ۸-۴: تحلیل عاملی تائیدی طرف عرضه در حالت t
شکل ۹-۴ نیز وضعیت استاندارد عامل طرف عرضه را نشان می‌دهد.
شکل ۹-۴: تحلیل عاملی تائیدی طرف عرضه در حالت استاندارد
میزان بارهای عاملی، نشان دهندۀ همبستگی عالی رابطه بوده و در نتیجه اعتبار سؤالات پرسش‌نامه در ارتباط با طرف عرضه تأیید می‌شود. نسبت کی‌دو بر درجه آزادی نیز ۰ است (اگر کوچکتر از ۳ باشد، مناسب است)، شاخص CFI و RFI نیز برابر با ۰٫۹۷ و ۰٫۹۵ است که این دو شاخص هر قدر نزدیک به یک باشند، نشان‌دهندۀ برازش خوب مدل است. پس از انجام تعداد محدودی از پیشنهادات اصلاحی، مدل به برازش مطلوب می‌رسد.
جدول ۱۷-۴: شاخص‌‌‌های برازندگی مدل اندازه‌گیری سازه عامل طرف عرضه

معیار برازش مدل

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...