۵۵۹/۰

ضریب کشیدگی

۷۰۵/۰-

۰۳۸/۰-

۵۸۲/۰-

۹۹۱/۰

کمترین

۰۶۱/۰-

۰۸۹/۰-

۰۹۲/۰-

۰۹۶/۰-

بیش‌ترین

۱۲۲/۰

۰۹۷/۰

۱۲۷/۰

۱۲۱/۰

a با توجه به وجود چند مقدار برای شاخص نما، کوچک‌ترین مقدار در جدول فوق ارائه شده است.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

توضیح: صرف خطرپذیری بازار، Rm بازده پرتفوی بازار (MKt) است؛ MKt پرتفوی بازار، برابر با مجموع ۶ پرتفوی (B/H, B/M, B/L, S/H, S/M, S/L) به همراه شرکت‌های دارای ارزش دفتری منفی است؛ برابر با بازده بدون خطرپذیری برای دوره زمانی t است؛ HML برابر با تفاوت بین میانگین ساده بازده دو پرتفوی با نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار سهام بالا (S/H , B/H) و میانگین ساده بازده دو پرتفوی با نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار سهام پایین است (S/L , B/L). SMB برابر با تفاوت بین میانگین ساده بازده سه پرتفوی با اندازه کوچک (S/L, S/M, S/B) و میانگین بازده سه پرتفوی با اندازه بزرگ (B/L, BE/ME, B/H) است. AQFactor برابر با تفاوت بین متوسط بازده شرکت‌هایی با بیش‌ترین شاخص کیفیت اقلام تعهدی و بازده شرکت‌هایی با کمترین شاخص کیفیت اقلام تعهدی است.
متغیر صرف خطرپذیری بازار با میانگین ۰۱۹/۰ و انحراف معیار ۰۳۸/۰ و متغیرHML با میانگین ۰۰۶/۰ و انحراف معیار ۰۵۰/۰ دارای چولگی مثبت و کشیدگی منفی هستند، متغیر SMB با میانگین ۰۱۲/۰ و انحراف معیار ۰۴۰/۰ دارای چولگی و کشیدگی منفی است و متغیر AQFactor با میانگین ۰۰۶/۰- و انحراف معیار ۰۴۲/۰ دارای چولگی و کشیدگی مثبت است. ضرایب چولگی از تقسیم مقادیر چولگی بر خطای چولگی و ضرایب کشیدگی از تقسیم کشیدگی بر خطای کشیدگی محاسبه شده است. قدر مطلق مقادیر ضرایب چولگی و کشیدگی محاسبه‌شده برای همه متغیرها کوچک‌تر از ۹۶/۱ است که نشان‌دهنده متقارن بودن توزیع همه متغیرهای مورد مطالعه است. چولگی‌های مثبت در متغیرها بیانگر این است که در همه متغیرها داده‌های انتهایی در دنباله راست مقیاس قرار گرفته است و کشیدگی مثبت در همه متغیرها نشان‌دهنده این است که افراشتگی توزیع داده‌ها نسبت به توزیع نرمال بیشتر است. جدول ۴-۵ نشان می‌دهد که صرف خطرپذیری بازار در دامنه سال‌های ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۰ بین ۰۶۱/۰- و ۱۲۲/۰ (۱/۶-% و ۲/۱۲%) در نوسان بوده است و حداقل صرف خطرپذیری بازار که بیش‌ترین فراوانی را در این دوره داشته ۰۶۱/۰- بوده است. همچنین نتایج آمار توصیفی نشان می‌دهد که متغیرهای مذکور همگی از انحراف معیار کمی برخوردارند که این موضوع نشان‌دهنده ثبات مقادیر متغیرهای محاسبه‌شده حول میانگین و عدم پراکنش آن‌ها است.
جدول شماره ۴-۶: شاخص‌های توصیفی بازده اضافی ماهانه پرتفوی‌های تشکیل‌شده

پرتفوی

نام شاخص

تعداد

میانگین

میانه

نماa

انحراف معیار

چولگی

خطای چولگی

کشیدگی

خطای کشیدگی

کمترین

بیش‌ترین

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...