چنانچه در جدول فوق مشاهده می‌شود، شاخص‌‌‌های نسبت کای اسکوئر بر درجه آزادی و RMSEA برابر با صفر بوده و به معنای برازش مدل است. همچنین شاخص‌‌‌های برازندگی NFI (شاخص برازش هنجار شده)، NNFI (شاخص برازش هنجار نشده)، CFI(شاخص برازش تطبیقی)، IFI (شاخص برازندگی افزایشی)، GFI(شاخص برازندگی) و درنهایت AGFI (شاخص برازندگی تعدیل شده) ارقامی بسیار نزدیک به ۱ است که به معنای برازش مناسب مدل می‌باشد.
در پایان، پس از آزمون تحلیل عاملی تائیدی، روابط متغیر مکنون طرف عرضه و مشاهده‌گرهای آن را می‌توان در شکل زیر مشاهده نمود. لازم به ذکر است هر سه متغیر مشاهده گر به ارزیابی فن‏بازارهای گذشته می‌پردازند.
تلاش صنایع و سازمان‌های دفاعی برای عرضه فناوری

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

فناوریهای عرضه شده توسط صنایع و سازمان‌های دفاعی
توانمندی صنایع و سازمان‌های دفاعی برای عرضه فناوری
شکل ۱۰-۴٫ متغیرهای نهایی طرف عرضه
۳-۵-۴٫ تحلیل عاملی تأییدی طرف تقاضا
متغیر طرف تقاضا یک متغیر میانجی است که بوسیله سوالات ۹ تا ۱۱ پرسش‌نامه تحقیق مورد ارزیابی قرار گرفته است. تحلیل عاملی تأییدی این مدل روابط بین متغیرها و ضرایب مسیر را در روابط بین آن‌ها نشان می‌دهد.
شکل ۱۱-۴ : تحلیل عاملی تائیدی اولیه سازه طرف تقاضا در حالت t
شکل ۱۲-۴ : تحلیل عاملی تائیدی سازه طرف تقاضا در حالت t
همان‌گونه که مشاهده می‌شود در مدل اولیه، علی رغم معنی دار بودن کلیه مسیرها، بایستی برخی اصلاحات جزئی را اعمال نمود. در شکل شماره ۱۲-۴ حالت نهایی سازه طرف تقاضا، پس از اعمال برخی اصلاحات، مشاهده می‏شود.
چنانچه از شکل استنباط می‌شود، معناداری کلیه مسیرها خوب یا عالی بوده و شاخص‌‌‌های برازش در حالت مطلوبی قرار دارند. شکل ۱۳-۴ نیز حالت استاندارد سازه طرف تقاضا را پس از انجام اصلاحات پیشنهادی نشان می‏دهد.
شکل ۱۳-۴ : تحلیل عاملی تائیدی سازه طرف تقاضا در حالت استاندارد
نتایج تحلیل عاملی تأییدی مرتبه اول طرف تقاضا، نشان می‌دهد بین متغیر مکنون (طرف تقاضا) و مشاهده‌گرهای مرتبط با سوال‌های ۹/۱۰ و ۱۱ پرسش نامه، همبستگی مناسبی وجود دارد، همچنین، نسبت کی‌دو بر درجه آزادی نیز برابر ۰ می‌باشد (اگر کوچکتر از ۳ باشد، مناسب است)
P-value مدل نیز معادل ۰ است که در حد مناسبی است. شاخص CFI برابر ۹۷/۰ و شاخص RFI برابر با ۹۶/۰ می‌باشد که این دو شاخص هر قدر نزدیک به یک باشند، نشان‌دهنده برازش خوب مدل است. شاخص RMSEA نیز ۰ است.
جدول ۱۸-۴: شاخص‌‌‌های برازندگی مدل اندازه‌گیری سازه طرف تقاضا

معیار برازش مدل
سطح قابل قبول
عدد بدست آمده
نتیجه

کای اسکوئر بر درجه آزادی
کمتر از ۳
۰
تایید

RMSEA
کوچکتر از ۰۸/۰
۰
تایید

NFI
بالاتر از ۰٫۹
۰٫۹۷
تایید

NNFI
بالاتر از ۰٫۹
۰٫۹۹
تایید

CFI

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...