۷

.۴۳۰

۵٫۳۷۳

۱۰۰٫۰۰۰

Extraction Method: Principal Component Analysis.
جدول کل واریانس تبیین شده (بعد از حذف سئوالات دارای اشتراک کم) نشان می‌دهد که این سئوالات جمعاً ۲ عامل را تشکیل می دهد و این ۲ عامل در حدود ۶۰٫۵۳ درصد واریانس حالت ویژگیهای فردی را تبیین و پوشش می کند. با مقایسه دو جدول واریانس تبیین شده به روشنی دیده می‌شود که با حذف سئوالات با اشتراک کم، قدرت تبیین‌گری سئوالات بالا رفته است.
۴-۳-۲- مدل معادلات ساختاری برای آزمون فرضیات تحقیق
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

یکی از قویترین و مناسب‌ترین روش های تجزیه و تحلیل در تحقیقات علوم رفتاری و علوم اجتماعی تجزیه و تحلیل چند متغیره است. زیرا ماهیت اینگونه موضوعات، چند متغیره بوده و نمی‌توان آنها را با شیوه دو متغیری (که هر بار تنها یک متغیر مستقل با یک متغیر وابسته در نظر گرفته می‌شود) حل نمود.
تجزیه و تحلیل چند متغیره به یک سری روش های تجزیه و تحلیل اطلاق می‌شود که ویژگی اصلی آنها، تجزیه و تحلیل همزمان K متغیر مستقل و N متغیر وابسته است. تجزیه و تحلیل ساختارهای کوواریانس[۱۲۱] یا مدل سازی علّی یا مدل معادلات ساختاری یکی از اصلی‌ترین روش های تجزیه و تحلیل ساختارهای داده‌های پیچیده است.
مراحل مدل معادلات ساختاری
فرآیندهای تجزیه و تحلیل ساختارهای کوواریانس شامل یک سری گامهایی است که به محقق توصیه می‌شود که حتماً به صورت متوالی این گامها را انجام دهد. این گامها عبارتند از:

۱- بیان مدل

۲- تخمین مدل

۳- اصلاح مدل(اگر لازم بود)

۴- آزمون فرضیه

شکل کلی مدل معادلات ساختاری به صورت زیر است که در آن:
نمودار شماره ۴-۵- شکل کلی مدل معادلات ساختاری
در این مدل ۱y تا ۴y و ۱x تا ۷x متغیرهای مشاهده شده هستند و Ksi1 تا Ksi3 و Eta1 تا Eta2 متغیرهای مکنون هستند. Ksi1 تا Ksi3 متغیرهای برون‌زاو Eta1 تا Eta2 متغیرهای درون‌زا هستند.
در مدل ساختاری بدنبال آنیم که مشخص کنیم روابط موجود بین صفت‌های مکنون که بر اساس نظریه استخراج شده‌اند با توجه به داده‌های گردآوری شده از نمونه مورد تأیید قرار می‌گیرد یا خیر؟ روابط بین متغیر ها در مدل معادلات ساختاری به دو حوزه کلی تقسیم می شود: ۱) روابط بین متغیرهای پنهان با متغیرهای آشکار و ۲) روابط بین متغیرهای پنهان با متغیرهای پنهان. دسته اول تحت عنوان مدل اندازه گیری و دسته دوم تحت عنوان مدل ساختاری نامیده می شوند (کلانتری، ۱۳۸۸).
دیاگرام مسیر ارائه شده در lisrel را می‌توان با نماد‌سازی نیز نشان داد که به شکل زیر می‌باشد:
نمودار شماره ۴-۶- نماد سازی
جدول ۴-۲۳- تعریف نمادها

Г (گاما)

نشان‌دهنده تأثیر مستقیم متغیرهای بر متغیرهای ،

β (بتا)

نشان‌دهنده تأثیر متغیرهای بر سایر متغیرهای ،

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...