تبلیغات دهان به دهان

تبلیغات دهان به دهان

جلیلوند و سمعیی(۲۰۱۲)

۱۶-۱۹

۴

ارزش ویژه برند

وفاداری برند

آکر(۱۹۹۱) چانک و لیو(۲۰۰۹)
مرادی و زارعی(۲۰۱۲)

۲۰-۲۴

۵

آگاهی برند

۲۵-۲۹

۵

تداعی برند

۳۰-۳۴

۵

کیفیت ادراک شده

۳۵-۳۹

۵

۳-۷ روایی آزمون
مفهوم اعتبار با این پرسش پاسخ می­دهد که ابزار اندازه گیری تا چه حد خصیصه مورد نظر را می­سنجد. بدون آگاهی از اعتبار ابزار اندازه گیری نمی­ توان به دقت داده ­های حاصل از آن اطمینان داشت. برای تعیین اعتبار پرسش­نامه روش­های متعددی وجود دارد که یکی از این روش­ها اعتبار محتوا می­باشد.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

اعتبار محتوا نوعی اعتبار است که برای بررسی اجزای تشکیل دهنده یک ابزار اندازه گیری به کار برده می­ شود. اعتبار محتوا یک ابزار اندازه گیری به سؤال­های تشکیل دهنده­ای آن بستگی دارد. اگر سؤال­های پرسش­نامه معرف ویژگی­ها و مهارت­ های ویژه­ای باشد که محقق قصد اندازه گیری آن­ها را داشته باشد، آزمون دارای اعتبار محتوا است. برای اطمینان از اعتبار محتوا، باید در موقع ساختن ابزار چنان عمل کرد که سؤال­های تشکیل دهنده ابزار اندازه گیری معرف قسمت­ های محتوای انتخاب شده باشد.
نوع دیگر اعتبار، اعتبار سازه می­باشد. این نوع اعتبار نمایانگر آن است که ابزار اندازه ­گیری تا چه اندازه یک سازه یا خصیصه­ای را که مبنای نظری دارد، می­سنجد. در این پژوهش، برای بررسی روایی محتوا، از پرسش­نامه استاندارد و در نهایت از نظر اساتید و خبرگان نیز بهره گرفته شده است.
۳-۸ آزمون پایایی
قابلیت اعتماد(پایایی) یکی از ویژگی­های فنی ابزار اندازه ­گیری است. ضریب قابلیت اعتماد(ضریب پایایی) نشانگر آن است که تا چه اندازه ابزار اندازه ­گیری ویژگی­های با ثبات آزمودنی و یا ویژگی­های متغیر و موقتی آن را می­سنجد. برای محاسبه­ی ضریب قابلیت اعتماد ابزار اندازه ­گیری شیوه ­های مختلفی به کار برده می­ شود. از آن جمله می­توان به روش­های زیر اشاره کرد:
الف) اجرای دوباره(روش بازآزمایی)
ب) روش موازی(همتا)
ج) روش تصنیف(دو نیمه کردن)
د) روش کودر- ریجاردسون
ز) روش آلفای کرونباخ(سرمد و دیگران، ۱۶۶:۱۳۸۳).
کسانی که برای تحلیل داده ­های خود از نرم افزار SPSS استفاده می­ کنند، می­توانند پایایی ابزار اندازه ­گیری خود را با روش”آلفای کرونباخ” محاسبه نمایند. این روش برای محاسبه هماهنگی درونی ابزار اندازه ­گیری از جمله پرسش­نامه­ ها یا آزمون­های که خصیصه­ های مختلف را اندازه ­گیری می­ کنند بکار می­رود. برای محاسبه ضریب آلفای کرونباخ ابتدا باید واریانس نمره ­های هر زیر مجموعه سؤال­های پرسش­نامه(یا زیر آزمون) و واریانس کل را محاسبه کرد. که فرمول آن به شرح زیر است:
که در آن:
J= تعداد زیر مجموعه سؤال­های پرسش­نامه یا آزمون
S2J= واریانس زیر آزمون J ام
S2 = واریانس کل آزمون
هر چه درصد بدست آمده به ۱۰۰% نزدیک­تر باشد بیانگر قابلیت اعتماد بیشتر پرسش­نامه است(سرمد و دیگران، ۶۹:۱۳۸۳). به طور کلی، اگر درصد بدست آمده بالا­تر از ۷% باشد، می­توان گفت که پرسش­نامه از قابلیت اعتماد قابل قبولی برخوردار است. میزان آلفای کرونباخ در این پژوهش بدست امده که نشان دهنده پایایی بالای پرسش­نامه می­باشد.
جدول(۳-۳) آلفای کرونباخ

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...