متغیرهای دیگری که برای اثبات فرضیه اول لازم است و جزء متغیرهای اساسی و در پردازش مدل ها نیز آورده می شود محاسبه۲ r یا ضریب تعیین و r ضریب همبستگی است.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

و r هم عبارتست از :

بعد از محاسبه این ضرایب و ضریب همبستگی سئوالی که پیش می آید این است که بین متغیرها یعنی سودانباشته(اندوخته) و میانگین قیمت ها و همچنین استقراض با میانگین قیمت ها همبستگی معنی داری وجود دارد یا خیر؟ داده های بدست آمده نرمال است یا خیر؟
نرم افزار مورد استفاده در تحقیق (STATGRAF )، به طور اتوماتیک آزمون معنی دار بودن و تست نرمال بودن داده ها را مورد بررسی قرار می دهد و در صورت معنی دار نبودن و نرمال نبودن هیچ آزمونی انجام نمی دهد.
بدین منظور آزمون معنی دار بودن r بررسی می گردد. آماره آزمون ضریب هم بستگی عبارت است از :

۳-۷ فرضیه دوم
تأمین مالی از طریق سود انباشته (اندوخته) بیشتر از استقراض بر بازده سهام تأثیر دارد.
در مورد این فرضیه هم جامعه آماری ما کل جامعه مورد نظر می باشد. همچنین در این بخش ما از میانگین بازده سالانه شرکت ها استفاده خواهیم کرد.

Kt : بازده کل نسبت به آخرین (اولین) قیمت سهم
Pt : قیمت سهم در انتهای سال مالی
Pt-1 : قیمت سهم در ابتدای سال مالی
Dt : سود نقدی ناخالص هر سهم
Ne : تعداد سهام افزایش یافته از طریق اندوخته یا سود انباشته
NC :تعداد سهام افزایش یافته از طریق آورده نقدی
Nt : تعداد سهام قبل از افزایش سرمایه
Pn : ارزش اسم
آماره آزمـون
به علت اینکه تعداد شرکت ها بیشتر از ۳۰ شرکت است آماره آزمون به شرح زیر است.

مدل رگرسیونی برای بررسی سود انباشته (اندوخته) و بازده سهام شرکت ها به شرح زیر می باشد.
ATSR : میانگین کل بازده سالانه
RE : سود انباشته (اندوخته)
همچنین مدل رگرسیونی برای بررسی رابطه بین استقراض و بازده سهام شرکت ها به صورت زیر می باشد.
برای آزمون این فرضیه دو مرحله پیش رو داریم. مرحله اول ضریب همبستگی بین سود انباشته با بازده سهام و در مرحله دوم بین استقراض و بازده سهام مورد بررسی قرار می گیرد.
که در آن SR[20]متغیر وابسته (بازده سهام) مدل است و [۲۱]RE و D[22] متغیر مستقل(سود انباشته، استقراض) می باشد.
۳-۸ فرضیه سوم
میانگین بازده کل سالانه شرکت هایی که از طریق سود انباشته (اندوخته) تأمین مالی نموده اند بیشتر از میانگین بازده کل سالانه شرکت هایی که از طریق استقراض تأمین مالی نموده اند می باشد.
برای این فرضیه میانگین بازده سالانه جامعه آماری به تفکیک در جدول میانگین بازده سالانه شرکت ها در پیوست آورده شده است. شرکت هایی که از یکی از روش های تامین مالی استفاده نموده اند فقط در ستون مربوطه، میانگین بازده سالانه آنها آورده شده است و برای شرکت هایی که در طی سال از هر دو روش تامین مالی استفاده نموده اند در هر دو ستون آورده شده است.
برای آزمون فرضیه سوم هم کل شرکت های صنعت مورد نظر(کل جامعه)مورد آزمون قرار گرفته اند.
فصـل چهـارم
تجزیه و تحلیل اطلاعات و آزمون فرضیه ها
مقدمه
آزمون فرضیه اول
تجزیه و تحلیل فرضیه اول
آزمون فرضیه دوم
تجزیه و تحلیل فرضیه دوم
آزمون فرضیه سوم
تجزیه و تحلیل فرضیه سوم
۴-۱ مقدمه
داده ها و اطلاعات جمع آوری شده، منابعی خام هستند که باید با وسایل مناسب تجزیه و تحلیل و تشریح شده تا بتوانند بار کاربردی اطلاعاتی خود را منتقل نمایند. در تحقیقاتی از این دست، مناسب ترین وسیله برای تجزیه و تحلیل اطلاعات و داده های بدست آمده، آزمون های آماری هستند. با آزمون های آماری ما رابطۀ بین متغیرهای مختلف را پیدا کرده و در نهایت به پاسخ سئوال های مورد نظر خود خواهیم رسید.
تجزیه و تحلیل اطلاعات بخش پایانی و اساسی هر پژوهش علمی است که برآیند پژوهش را نشان می دهد. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات آماری از آمارهای توصیفی و استنباطی استفاده می شود. وظیفه آمار توصیفی طبقه بندی و بررسی شاخص های آماری اطلاعات گردآوری شده است.
از آمار استنباطی برای آزمون فرضیه ها و تجزیه و تحلیل و تفسیر اطلاعات استفاده می شود. آمار استنباطی با بهره گرفتن از اصول وقوانینی که پایه های آنها بر تئوری احتمالات نهاده شده است در مورد اعتبار مقادیر توصیفی و احتمال درست بودن هر یک از مقادیر و نتایج آن قضاوت می کند که تعبیر و تفسیر نتایج عینی و تعیین احتمال درست بودن آن از ضروریات پژوهش علیم است و با این تفسیر احتمالی نتیجه یک پزوهش مشخص می شود.
۴-۲ آزمون فرضیه اول

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...