عنوان:
بررسی رابطه بین هوش اجتماعی با رفتار شهروندی سازمانی و خلاقیت سازمانی کارکنان دانشگاه بوعلی سینا همدان در سال تحصیلی ۹۳-۱۳۹۲

نام نویسنده: پروانه سلطان آبادی

نام استاد راهنما: دکتر فخرالسادات نصیری

دانشکده: ادبیات و علوم انسانی

گروه آموزشی: علوم تربیتی

رشته تحصیلی: علوم تربیتی

گرایش تحصیلی: مدیریت آموزشی

مقطع تحصیلی: کارشناسی ارشد

تاریخ تصویب: ۷/۷/۱۳۹۲

تاریخ دفاع: ۲۴/۴/۱۳۹۳

تعداد صفحات: ۱۱۹

چکیده:
هدف از این تحقیق، بررسی رابطه بین هوش اجتماعی با رفتار شهروندی سازمانی و خلاقیت سازمانی کارکنان دانشگاه بوعلی سینا همدان در سال تحصیلی ۹۳- ۱۳۹۲بود. جامعه آماری شامل کلیه کارکنان به تعداد ۷۷۷ نفر (۵۸۷ نفر مرد و ۱۹۰ نفر زن) بود که بر اساس جدول کرجسی و مورگان ۳۴۸ نفر( ۲۱۱ نفرمرد و ۱۳۷ نفر زن ) با بهره گرفتن از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای نسبی از بین کارکنان انتخاب شدند. روش پژوهش، توصیفی و از نوع همبستگی بود. ابزار جمع آوری داده ها شامل سه پرسشنامه هوش اجتماعی سیلورا و همکاران ( ۲۰۰۱)، رفتار شهروندی سازمانی (ارگان و کانوسکی، ۱۹۹۱) و خلاقیت سازمانی رندسیپ (۱۹۷۹) بود. روایی محتوایی پرسشنامه ها به وسیله چند تن از متخصصان مدیریت آموزشی مورد تأیید قرار گرفت و پایایی پرسش نامه ها نیز با بهره گرفتن از روش آلفای کرانباخ، به ترتیب ۸۷/۰، ۸۴/۰ و ۹۲/۰ به دست آمد. داده ها از طریق نرم افزار SPSS و در دو سطح آمار توصیفی از قبیل جدول، نمودار، میانگین، انحراف معیار، درصد فراوانی و آمار استنباطی (آزمون کالموگروف – اسمیرونوف، آزمون t برای گروه های مستقل، ضریب همبستگی پیرسون و آزمون تحلیل واریانس یکطرفه و تحلیل رگرسیون چند متغیره گام به گام،آزمون LSD) انجام شد. نتایج تحقیق بیانگر آن است که وضعیت هوش اجتماعی در حد متوسط(میانگین آماری ۳) اما رفتار شهروندی سازمانی و خلاقیت سازمانی کارکنان دانشگاه بوعلی سینا بالاتر از سطح متوسط(بالاتر از میانگین آماری۳) است. همچنین، نتایج تحقیق رابطه مثبت و معناداری را بین هوش اجتماعی با رفتار شهروندی سازمانی و خلاقیت سازمانی نشان می دهد. با بهره گرفتن از رگرسیون گام به گام، یافته ها نشان می دهد که از بین مؤلفه های هوش اجتماعی، تنها مؤلفه های پردازش اطلاعات و آگاهی اجتماعی از توانایی پیش بینی رفتار شهروندی سازمانی برخوردار است. به علاوه، از بین مؤلفه های هوش اجتماعی، تنها بعدمهارت های اجتماعی قدرت پیش بینی متغیر خلاقیت سازمانی را دارند.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

واژه های کلیدی: هوش اجتماعی، رفتار شهروندی سازمانی، خلاقیت سازمانی، کارکنان دانشگاه بوعلی سینا

فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول: کلیات پژوهش
۱-۱٫ مقدمه: ۲
۱-۲٫ بیان مسأله پژوهش ۳
۱-۳٫ اهمیّت و ضرورت انجام پژوهش ۶
۱-۴٫ اهداف پژوهش ۷
۱-۴-۱٫ هدف کلی ۷
۱-۴-۲٫ اهداف ویژه ۷
۱-۵٫ سوالات پژوهش ۷
۱-۶٫ فرضیه های پژوهش ۷
۱-۷٫ تعاریف مفهومی و عملیاتی اصطلاحات تحقیق ۸
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش_Toc392736448

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...