دانشکده علوم اقتصادی و اداری
پایان نامه دوره کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی
(گرایش بازاریابی بین الملل)
موضوع:
شناسایی و رتبه بندی استراتژی های بازاریابی شرکت های کوچک ومتوسط به منظور بقا در شرایط رکود اقتصادی به روش FANP
استاد راهنما:
دکتر: دکتر محمدرضا طبیبی
استاد مشاور:
دکتر: دکتر میثم شیر خدایی
نام دانشجو:
مرجان طبسی
آبان ۱۳۹۴

حمد و سپاس از آن خداوندیست که انسان را به زیور دانش آراست تا با اندیشیدن و تامل، راه درست زیستن را بیاموزد.
بر خود وظیفه می دانم تا صمیمانه ترین مراتب قدردانی و تشکر خودرا نثار عزیزانی نماییم که به نحوی درتکمیل مراحل این پایان نامه مرا یاری نمودند.
از پدر و مادر عزیزم که صبورانه پشتیبان من بودند تشکر می نمایم.
صمیمانه ترین سپاسم را با احترام نثار استاد راهنمای گرانقدرم جناب آقای دکتر طبیبی به پاس راهنمایی‏های بی‏دریغشان می نمایم
همچنین سزاوار است نهایت سپاس قلبی خود را تقدیم حضورمشاور محترمم، جناب آقای دکتر شیرخدایی نمایم ، که همواره با تواضع و دلسوزی مرا از کمک های ارزنده و راهنماییهای بی دریغشان بهره مند نمودند.از اساتید محترم جناب آقای دکتر یحیی زاده فر وجناب آقای دکتر علیزاده که داوری این پایان نامه را قبول زحمت نمودند، و با نظرات ارزنده خود موجب هر چه پربار تر شدن این پایان نامه شدند، سپاسگزارم.
و قدردانم از
تمام عزیزانی که لحظه به لحظه
در این مسیر یاریم نمودند…
تقدیم به
پاک ترین هدایای الهی زندگیم
الهه مهرم، مظهر عشقم، مادرم که بهترین بهانه برای زیستنم است

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

پدرم که مسیر سربلندی را به زیبایی به من آموخت
و
برادر عزیزم …
سرو وجودشان سبز و سایه‌شان پاینده باد
چکیده
رکود اقتصادی به شدت بر عملکرد شرکت ها و حتی بقای آن ها اثر گذار است. بنابراین شرکت ها باید برای مقابله با رکود اقتصادی نوعی خاص از استراتژی را اعمال کنند. این پژوهش درک ما را از اثرات رکود اقتصادی بر عملکرد کسب و کارهای کوچک و متوسط و واکنش شرکت ها به این شرایط گسترش می دهد. هدف پژوهش حاضر کشف واکنش های بازاریابی است که شرکت ها در این شرایط انجام می دهند، تاثیرات آن بر شرکت و اینکه چه استراتژی هایی به شرکت ها برای بقا در این شرایط کمک می کند، می باشد. این پژوهش بر اساس هدف کاربردی و از لحاظ جمع آوری داده ها تحقیقی پیمایشی- توصیفی است. جامعه آماری این پژوهش خبرگان و مدیران بازرگانی شرکت های کوچک و متوسط استان مازندران می باشند که با بهره گرفتن از روش نمونه گیری احتمالی غیر نظری انتخاب شده اند متناسب با حجم نمونه ۹ پرسشنامه توزیع شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار سوپردسیژن و اکسل استفاده شد. نتایج حاکی از آن استکه استراتژی تمرکز مجدد بر محصول- بازار، رهبری هزینه و کاهش به ترتیب در اولویت اول تا سوم قرار گرفتند و می توانند به بقا و احیای شرکت در شرایط رکود اقتصادی کمک کنند.
واژگان کلیدی
استراتژی بازاریابی، شرکت های کوچک و متوسط، رکود اقتصادی، فرایند تحلیل شبکه فازی
فهرست مطالب

عنوان صفحه

ﻓﺼﻞ اول: ﮐﻠﯿﺎت ﭘﮋوﻫﺶ
۱-۱-مقدمه ۲
۱-۲- اهمّیت موضوع ۲
۱-۳- بیان مسئله ۴
۱-۴-اهداف پژوهش ۷
۱-۵-فرضیه ی پژوهش ۸
۱-۶-سؤال‏های پژوهش ۸
۱-۷-حدود پژوهش ۸
۱-۷-۱-قلمرو مکانی ۸
۱-۷-۲-قلمرو زمانی ۸
۱-۷-۳-قلمرو موضوعی ۸
۱-۸- تعریف واژگان کلیدی ۸

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...