گوها[۸۶] و همکاران
هریسون[۸۷] و پرات[۸۸]
همروچمپی
یو[۸۹] و رایت[۹۰]
همرمعتقد است باید با یک کاغذ سفید کار آغاز شود یعنی این که از نو فرایند را طراحی کنید در حالیکه داونپورت وشورت معتقدند باید فرآیندهای موجود را مدل‌سازی کرد‌. استفاده از رویکرد لوح سفید به اجرای BPRاز مسائلی است که به بنیادین بودن آن نسبت داده می‌شود. علی‌رغم اینکه نویسندگانی نظیر همر و چمپی‌، همر و لیندن[۹۱]‌ مدعی‌اند BPRرویکردی لوح سفید است، مطالعه‌ی تجربی داونپورت و استودارد آشکار ساخت که سازمان‌های کمی قادر به پیروی از این رویکرد هستند. جالب اینکه داونپورت استفاده از طراحی انقلابی تغییر همراه با یک رویکرد لوح سفید و اجرای تکاملی که وضعیت کنونی را درنظر بگیرد، پیشنهاد می‌کند.پپارد[۹۲] و بورک‌ و آرکر و بوکر ساختار عمومی روش‌های BPRرا به صورت زیر ترسیم کرده‌اند:
نمودار شماره ۲-۱:ساختارعمومیروش‌شناسی‌های مهندسی مجدد
آماده‌سازی مطالعه
تحلیل فرآیندهای کسب و کار جاری
بازطراحی فرآیندها
اجرای فرآیندهای بازطراحی شده
بهبود مستمر
ایجادچشم انداز
تشخیص و درک فرآیندهای کسب وکار موجود
بازطراحی فرآیندها
اجرای فرآیندهای بازطراحی شده
پپارد و بورک
آرکر و بوکر
همان‌گونه که از شکل پیداست آرکر و بوکر معتقدند پس از اجرای BPRبه انجام بهبود مستمر نیاز است (سعادت، ۱۳۸۸).
بستانچی دلایل نیاز به متدولوژی را بصورت زیر تعریف می کند:
– افزایش هزینه های پروژه نسبت به سقف پیش بینی شده
– افزایش مدت انجام پروژه نسبت به زمان برنامه ریزی شده
– تولید سیستم‌هایی که نیاز واقعی کاربران را برآورده نمی کنند
– ناتوانی در توسعه آتی و یا پشتیبانی مناسب سیستم
– حجم زیاد دوباره کاریها وفعالیتهای موازی و ناهماهنگ
– وجود نداشتن ساختاری مناسب برای سازماندهی اطلاعات جمع آوری شده(بستانچی، ۲۰۰۷).

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

۲-۱۱-۱ روش شناسی تنانت[۹۳] و وو[۹۴]
فاز تحلیل استراتژیک:تدوین یک چشم انداز یا مأموریت که از پایه ریزی یک استراتژی کسب و کار حمایت خواهد کرد
فاز تحلیل کسب و کار:باز اندیشی فرایند عملیاتی موجود درون زمینه‌ی استراتژی کسب و کار
فاز تحلیل فرایند کسب و کار:تمرکز بر چگونگی دستیابی به استراتژی‌های تعیین شده در فاز تحلیل فرایند کسب و کار
اجرای فرایند کسب و کار:به کارگیری منابع برای تحقق استراتژی‌هایی که در فازهای تحلیل فرایند کسب و کار تعیین شده و همچنین تأمین نیازمندی‌های جزئی تری که در خلال فاز طراحی ایجاد شده‌اند (wu&Tennnant، ۲۰۰۵).
۲-۱۱-۲ روش‌شناسی فیوری[۹۵]
تشخیص نیازهای مشتریان و هدف گزینی
سنجش و نقشه‌کشی فرآیندهای موجود
تحلیل فرآیندهای کسب و کار
بهبودتطبیقی برای بهترین شیوه‌های عمل
طراحی فرآیندهای جدید
اجرای فرآیندهای بازطراحی شده (سعادت، ۱۳۸۸).
۲-۱۱-۳ روش‌شناسی کلین[۹۶]
آماده سازی: شرکای پروژه BPRدر ابتدا سازماندهی و فعال می‌شوند
شناسایی: ایجاد مدل‌های مشتری‌گرا برای فرایند‌های کسب و کار
چشم انداز: انتخاب فرآیندها برای مهندسی‌مجدد و انتخاب گزینه‌های بازطراحی
راه حل[۹۷]: تعیین نیازهای فنی و اجتماعی برای فرآیندهای جدید و ایجاد طرح‌های تفضیلی اجرا
تغییر شکل[۹۸] :اجرای مهندسی‌مجدد (Klein ، ۱۹۹۴).
۲-۱۱-۴ روش‌شناسی بارت[۹۹]
پرورش[۱۰۰]: ‌انتخاب اعضای تیم،‌تعیین بهترین شیوه‌های عمل و شناسایی کاربردIT
طوفان مغزی هدفمند: شناسایی بهبود و جایگزین‌های بازطراحی فرایند جدید
یافتم[۱۰۱]: انتخاب برای اجرا[۱۰۲]، انگیزه‌مند ساختن تیم، و اطمینان از تعهد

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...