فرضیه اول : ارتباط یک طرفه برند بر رضایت مندی از برند تاثیر مثبت دارد.
فرضیه دوم: ارتباط دو طرفه برند بر رضایتمندی از برند تاثیر مثبت دارد.
فرضیه سوم: رضایتمندی از برند بر اعتماد برند تاثیر مثبت دارد.
۳-۴- متغیرهای پژوهش
با توجه به تجربیات مطالعات دیگران و در چارچوب فرضیات تحقیق در این قسمت سه گروه متغیرهای اساسی تحقیق شامل متغیرهای وابسته، مستقل و میانجی که برای آزمون فرضیات به کار گرفته شده است معرفی می گردند.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

متغیر وابسته:
متغیر وابسته متغیری است که مشاهده یا اندازه گیری می شود تا تأثیر متغیر مستقل بر آن معلوم و مشخص شود(دلاور، ۱۳۹۱). در این پژوهش به طور کلی اعتماد برند به عنوان متغیر وابسته به کار رفته است.
متغیر مستقل:
متغیر مستقل همان محرک است و محرک به هر جنبه ای از محیط فیزیکی، اجتماعی و مانند اینها اطلاق می شود که بر نوع به خصوصی از رفتار تأثیر می گذارد(هومن، ۱۳۹۱). متغیر مستقل این تحقیق ویژگی ارتباطی برند می باشد.
متغیر میانجی:
در این پژوهش از متغیرهای رضایتمندی از برند به عنوان متغیر میانجی استفاده شده است.
۳-۵- روش تحقیق
الف) روش تحقیق بر حسب هدف:
چون در تحقیق حاضر محقق به دنبال بررسی تاثیرویژگی های ارتباطی برند با واسطه گری رضایت بر اعتماد برند می باشد، لذا تحقیق حاضر از نظر هدف، توصیفی- همبستگی است.
ب) روش تحقیق بر حسب نحوه گرد آوری داده ها:
همچنین تحقیق حاضر از نظر گردآوری داده ها و اطلاعات از نوع میدانی است.به منظور جمع آوری داده ها و اطلاعات برای تجزیه و تحلیل از پرسشنامه شده است.
ج) روش تحقیق بر حسب نحوه اجرا:
پژوهش حاضر بر حسب نحوه اجراء از نوع پیمایشی خواهد بود.
د) روش تحقیق بر حسب نتیجه :
پژوهش حاضر بر حسب نتیجه از نوع کاربردی خواهد بود.
۳-۶- روش گردآوری داده ها و اطلاعات
برای گردآوری اطلاعات از روش کتابخانه ای که شامل انواع اطلاعات مکتوب از کتابخانه ها(کتاب ها، مجلات تخصصی و مرتبط،پایان نامه ها، مقالات و اینترنت) اقتباس و همچنین از روش میدانی برای جمع آوری اطلاعات در زمینه آزمون فرضیه ها، از طریق توزیع پرسشنامه استاندارد استفاده شده است. پرسشنامه استاندارد به کار گرفته شده در این پژوهش، برگرفته شده از مقاله Azize and et al در سال ۲۰۱۲ می باشد. در پرسشنامه به کار گرفته شده، برای اندازه گیری متغیرهای مورد بررسی به ترتیب ۵ سؤال برای متغیر ارتباط یک طرفه برند، ۷ سؤال برای متغیر ارتباط دوطرفه برند، ۸ سؤال برای متغیر رضایتمندی از برند و ۷ سؤال برای متغیر اعتماد به برند در نظر گرفته شده است و تمامی سؤالات با طیف ۵ گزینه ای لیکرت مورد آزمون واقع شده است.
۳-۷- روایی و پایایی ابزار گردآوری داده ها
۳-۷-۱- روایی
در این تحقیق از روش روایی محتوایی استفاده شده است . روایی محتوایی اطمینان میدهد که ابزار مورد نظر به تعداد کافی پرسش های مناسب برای اندازه گیری مفهوم مورد سنجش را در بر دارد ،یعنی نشان میدهد که ابعاد و عناصر یک مفهوم تا چه حد تحت پوشش دقیق قرار گرفته است ( سکاران ۱۳۸۸).
۳-۷-۲- پایایی
یکی از روش های محاسبه قابلیت اعتماد استفاده از فرمول کرونباخ است. این روش برای محاسبه هماهنگی درونی ابزار اندازه گیری از جمله پرسشنامه ها یا آزمونهایی که خصیصه های مختلف را اندازه گیری می کند بکار می رود. در این گونه ابزارها، پاسخ هر سوال می تواند مقادیر عددی مختلف را اختیار کند.
برای محاسبه ضریب آلفای کرونباخ ابتدا باید واریانس نمره های هر زیر مجموعه سوال های پرسشنامه (یا زیر آزمون) و واریانس کل را محاسبه کرد. سپس با بهره گرفتن از فرمول زیر مقدار ضریب آلفا را محاسبه کرد(زهره سرمد و همکاران ، ۱۳۸۸):
که در آن:
تعداد زیر مجموعه سوال های پرسشنامه یا آزمون.
واریانس زیر آزمون j ام.
واریانس کل آزمون
در این تحقیق ضریب آلفای محاسبه شده، که در جدول زیر ارائه شده است، نشان می دهد که متغیرهای مورد بررسی از پایایی مناسبی برخوردارند.
جدول ۳-۱- پایایی ابزار تحقیق

متغیر
تعداد سؤالات
آلفای کرونباخ
ارتباط یک طرفه برند

۵

۸۳/۰

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...