– نهج البلاغه. (ترجمه علی شیروانی، ۱۳۸۸).قم: انتشارات نسیم حیات.
– آذربایجانی، مسعود، و سالاری فر، محمد رضا، وعباسی، اکبر، و کاویانی ،محمد ،وموسوی اصل ،مهدی .(۱۳۸۵ ). روانشناسی اجتماعی با نگرش به منابع اسلامی . (چاپ دوم ).تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی (سمت )؛ قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه .
– آقا یوسفی، علیرضا، و ارکانی، ابراهیم، و زارع، حسین، و پولادی ریشهری، الله کرم، آذربایجانی.(۱۳۸۶ ). روانشناسی عمومی .تهران: نشر دانشگاه پیام نور .
– آنجفی، فرشته، و زراعت، زهرا، و سلطان محمدی،زهره، و قابچی پور،کوثر. (۱۳۸۸). مهارت تفکر انتقادی دانشجویان فنی-مهندسیو علوم انسانی. مجله راهبرد های آموزش،۱،۲۲-۱۹.
– احدی، حسن، و جمهری، فرهاد .(۱۳۸۹ ). روانشناسی رشد. (ویراست دوم ). قم: آینده درخشان .
– احمدوند،؛ محمدعلی. (۱۳۸۶). اعتیاد (سبب شناسی و درمان آن ). تهران: دانشگاه پیام نور.
– احمدی، حبیب الله .( ۱۳۸۷). روانشناسی اجتماعی.شیراز: دانشگاه شیراز.
– ارون، رابرت، و بیرن، دان، و پرنسکامب، نایلا. (۲۰۰۶). روانشناسی اجتماعی. (ویراست یازدهم). (ترجمه یوسف – کریمی،۱۳۸۸). تهران: نشر روان.
– اسماعیلی، علی، وشایسته، سیاوش، وگودرزی، ناصر .(۱۳۸۹ ). روان شناسی اجتماعی. (ویرایش چهارم ). تهران: انتشارات شکاک
– اسمیت: ادوارد ای ، وفرد ریکسون، بارباراال،ولافتوس، جفری ،ومارن ،استیفن .(۲۰۰۳ ). زمینه روانشناسی هیلگارد. (ترجمه حسن رفیعی و محسن ارجمند، ۱۳۸۸ ). تهران: نشر ارجمند
– اصغری، محسن .(۱۳۸۹ ). بررسی ارتباط بین عوامل شخصیتی و تفکر انتقادی دانشجویان کارشناسی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی علامه طباطبایی .پایان نامه کارشناسی ارشدچاپ نشده . دانشگاه علامه طباطبایی . — پیرمحمدی، غلامرضا، و خدایی، علی،و یوسفی، هادی،و شریعتی، فرهاد .(۱۳۸۹ ). رابطه سبک های تفکر و رویکرد های یادگیری با پیشرفت تحصیلی دانشجویان دختر و پسر. فصلنامه مطالعات آموزش و یادگیری،۱.
– اطهری، زینب السادات، و شریف، مصطفی، و نعمت بخش، مهدی، و بابامحمدی، حسن.(۱۳۸۸). ارزیابی مهارت های تفکر انتقادی و ارتباط آن با رتبه آزمون سراسری ورود به دانشگاه در دانشجویان علوم پزشکی اصفهان. نشریه آموزش در علوم پزشکی،۷،۱۲- ۵.
– امیر احمدی، رحمت الله، و معتمدی، هادی، و فکر آزاد، حسین. (۱۳۸۸). نگرش دانش آموزان مقطع دبیرستان نسبت به مواد مخدر و اعتیاد. نشریه مددکاری اجتماعی،۴،۴۲-۳۳.
– ایمانی پارسا، عباس. (۱۳۹۰،۲۷ تیر). اعتیاد در کمین زنان و دختران جوان. نشریه آرمان،۱ .
– برخورداری ،معصومه، و جلال منش، شمس الملوک، ومحمودی ، محمود. (۱۳۸۸).ا رتباط گرایش به تفکر انتقادی و عزت نفس در دانشجویان پرستاری.مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی ،۱، ۱۹-۱۳.
– بونر، جرد، و وانک، مایل .(۲۰۰۲ ). نگرش و تغییر نگرش . (ترجمه جواد طهوریان ،۱۳۹۰ ). تهران: رشد .
– بهبودی شبخانه، زهرا. (۱۳۸۸). رابطه بین تفکر انتقادی وسبک های هویت با خودکارآمدی تحصیلی در دانش آموزان سال دوم دبیرستان. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبایی.
– بهرامی احسان ،هادی.(۱۳۸۸). اعتیاد و فرایند پیشگیری. تهران: سمت.
– پریسوز ،اعظم. (۱۳۸۹). بررسی اثر بخشی آموزش تفکر انتقادی بر سلامت روان و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر مقطع اول متوسطه منطقه ۲ شهر تهران . پایان نامه کارشناسی ارشد چاپ نشده. دانشگاه علامه طبا طبایی.
– جزایری، علیرضا، و سلیمانی نیا، لیلا .(۱۳۸۷). راهنمای پیشگیری از سوء مصرف مواد در نوجوانان .تهران: دانژه.
– خسروجردی، محمود، و جهرمی، رضا.(۱۳۸۶) .بررسی رابطه تفکر انتقادی دانشجویان کارشناسی ارشد با رفتار اطلاع جویی آنها . فصلنامه اطلاع شناسی،۵(۲و ۱ ).۱۵۰-۱۳۴.
– خسروی، زهره. (۱۳۷۸). ر ویکرد های عمده به اعتیاد و روش های پیشگیری ازآن با تاکید بر نقش خانواده .مجموعه مقالات همایش علمی-کاربردی اعتیاد در خانواده.پژوهشکده زنان دانشگاه الزهرا تهران.
– خلیلی، افسر .(۱۳۸۸). بررسی اثر بخشی آموزش مهارت های تفکر انتقادی بر تغییر نگرش دانش آموزان مقطع متوسطه شهرستان یزد .پایان نامه کارشناسی ارشد چاپ نشده . دانشگاه علامه طباطبایی.
– دائمی، حمید رضا، و سهرابی، فرامرز، و مقیمی بار فروش ،فاطمه. (۱۳۸۹). تاثیر آموزشی ارتقای مهارت های قاطعیت در تغییر نگرش دانشجویان دانشگاه های علامه طباطبایی. نشریه اعتیاد پژوهی ،۹(۳)، ۹۹-۶۷.
– دلاور، علی. (۱۳۸۷) .احتمالات و آمار کاربردی در روانشناسی و علوم تربیتی .تهران: رشد.
– دلاور، علی، و رضایی، علی محمد، و علیزاده، ابراهیم. (۱۳۸۸ ). رابطه مولفه های خانوادگی با نگرش به مواد مخدر در بین دانش آموزان مقطع متوسطه شهر تهران.ماهنامه روانشناسی بالینی و شخصیت،۳۷ ، ۲۳-۲۱.
– دنینگ، پت، و لیتل، جنین، و گلیکمن،ا دنیا. غلبه بر تاثیر(راهنمای کاربردی کاهش آسیب برای سوء مصرف کنندگان مواد ). (ترجمه مصطفی میر اکبری،۱۳۸۵ ). تهران: تیمورزاده: طبیب.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

– دیویسون، جرالد سی، ونیل ، جان .ام .آسیب شناسی روانی (ج ۲). (ترجمه عبدالله مفاخری و صادق شکیبایی ،۱۳۸۷ ).تهران: کلک زرین .
– رئسیان خیرآبادی، اکرم. (۱۳۸۹ ).ا ثربخشی امید درمانی بر کاهش افسردگی و پیشگیری از عود در زنان درمانجوی وابسته به مواد مخدر. پایان نامه کارشناسی ارشد چاپ نشده، دانشگاه علامه طباطبایی.
– رحمتی، عباس. (۱۳۸۳). تاثیر آموزش مهارت های مقابله به شیوه بحث گروهی بر نگرش دانش آموزان نسبت به سوء مصرف مواد مخدر .پایان نامه دکتری چاپ نشده . دانشگاه علامه طباطبایی.
– رحمتی، محمد مهدی. (۱۳۷۸). عوامل موثر در شروع مصرف مواد مخدر با اشاره به وضعیت معتادان زن. مجموعه مقالات همایش علمی-کاربردی خانواده و اعتیاد .تهران: دانشگاه الزهرا.
– زندن، جیمز. روانشناسی رشد. (ویرایش پنجم ). (ترجمه حمزه گنجی، ۱۳۸۸ ). تهران : نشر ساوالان.
– سادوک، بنیامین، و سادوک، ویرجینیا.(۲۰۰۳). خلاصه روانپزشکی علوم رفتاری –روانپزشکی.(ج ۱ ).(ترجمه نصرت الله پور افکاری،۱۳۸۸ ).تهران: شهرآب: آینده سازان.
– سانتراک، جان دبلیو .(۲۰۰۴ ).زمینه روانشناسی .(چاپ دوم ).(ترجمه مهرداد فیروز بخت،( ۱۳۸۵ ). تهران: رسا
– سانتراک، جان دبلیو. (۲۰۰۴ ). روانشناسی تربیتی. (ترجمه شاهده سعیدی، ومهشید عراقچی، ودانش فر،حسین،۱۳۸۷). تهران: نشر رسا.
– ستوده، هدایت الله. (۱۳۸۳).آسیب شناسی اجتماعی( جامعه شناسی انحرافات). تهران: نشر آوای نور
– سیف، علی اکبر.(۱۳۸۹). روانشناسی پرورشی نوین. تهران: نشر دوران.
– شاکرمی، عبدالحسین. (۱۳۸۶ ).درمان اعتیاد به مواد مخدر طبیعی و صنعتی .تهران: گوتنبرگ.
– صدیق سروستانی، رحمت الله. (۱۳۸۹). آسیب شناسی اجتماعی. تهران: انتشارات سمت
– صفری، فاطمه .(۱۳۸۳).اعتیاد و زنان: تفاوت های جنسیتی در زمینه سوء مصرف موادو درمان آن .تهران: آینه کتاب.
– طاووسی، محمود، و حیدر نیا، علیرضا، و منتظری، علیرضا، و طارمیان،فرهاد،و احمدی، مهدی.(۱۳۸۸).تاثیر مداخله آموزشی نظریه محور در پیشگیری از سوء مصرف موادمخدر در نوجوانان. فصلنامه پایش،۴،۹۹- ۹۱.
– طوفانی، حمید، و جوانبخت، مریم. (۱۳۸۹). شیوه های مقابله ای و نگرش های نا سالم در معتادان به مواد مخدر و افراد سالم .مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران(اندیشه و رفتار).،۲و۱،۶۲-۵۵.
– عارفی، محبوبه، و رضایی زاده، مرتضی. (۱۳۹۰). مروری بر نقش و جایگاه برنامه درسی دانشگاهی در رشد تفکر انتقادی دانشجویان. فصلنامه مطالعات برنامه درسی در آموزش عالی،۳، ۶۲ -۴۲.
– عاشوری، احمد، وملازاده، جواد، و محمدی، نورالله. (۱۳۸۷). اثر بخشی درمان گروهی شناختی-رفتاری در بهبود مهارت های مقابله ای و پیشگیری از عود در افراد معتاد. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی،۳،۲۸۸-۲۸۱.
– عبدالرسولی، رضا. (۱۳۹۰). بررسی عوامل موثر در اعتیاد جوانان ۲۹-۱۴ساله شهر تهران .خانه پژوهش فرهنگی،۳۵،۱۱۳-۷۹.
– عبدالله پور، مرتضی.(۱۳۸۷). اثربخشی آموزش مهارت های زندگی بر تغییر نگرش دانش آموزان مقطع دبیرستان شهر سیرجان نسبت به سوء مصرف مواد مخدر. پایان نامه کارشناسی ارشد چاپ نشده،دانشگاه علامه طباطبایی .
– عیسی مراد، ابوالقاسم .(۱۳۸۹ ).روان شناسی اجتماعی. تهران: رشد فرهنگ
– فرجاد، محمد حسین، بهروش ،هما، و وجدی ،زهره .(۱۳۷۴ ).اعتیاد ،راهنمای کاملی برای چگونگی برخورد خانواده و جامعه با اعتیاد به مواد مخدر .تهران: انتشارات بدر .
– فیشر، رابرت .(۲۰۰۲ ). آموزش تفکر به کودکان .(ترجمه مسعود صفایی مقدم و افسانه نجاریان ،۱۳۸۶ ). اهواز: رسش
– فیشر، رابرت .(۲۰۰۲ ).آموزش و تفکر .(چاپ دوم ).(ترجمه فروغ کیان زاده ،۱۳۸۸ ). اهواز: رسش
– قریب، میترا، و ربیعیان، مصطفی، و صلصالی، مهوش .(۱۳۸۸).مهارت های تفکر انتقادی و گرایش به تفکر انتقادی در دانشجویان ترم اول و آخر مدیریت خدمات بهداشتی –درمانی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی،۲۲، ۱۳۵-۱۲۵.
– کالات، جیمز. روان شناسی عمومی (ج۱ ).(ترجمه یحیی سید محمدی، ۱۳۸۶ ). تهران: نشر روان .
– کرون، جیمز. جامعه شناسی مسائل اجتماعی. (ترجمه مهرداد نوابخش و فاطمه کرمی،۱۳۹۰). تهران: انتشارات جامعه شناسان.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...