۵

۲

۳۸۳

پیشنهادات مردم در ارائه خدمات

۵۹۵/۰

۰۷/۲

۵

۳

۳۸۳

عوارض شهرداری و ارائه خدمات

۳۸۳

Valid N (listwise)

جدول ۴-۵ مربوط به آمارهای توصیفی شاخص های مدیریت شهری و خدمات شهری
با توجه به جدول فوق و ستون مربوط به میانگین مشاهده می­ شود که پایین­ترین میانگین(۱۴/۲) مربوط به عامل وجود پارکینگ­ و پارکبان­ و­ بالاترین ­میانگین (۱۱/۴ ) مربوط به افزایش توانمندی نظارتی شهروندان از سوی شهرداری برای ارتقاء مشارکت­آن­ها می­باشد.وجود پارکینگ­ و­پارکبان که در بهبود معضل عبور و مرور نقشی اساسی دارد و از وظایف مدیریت شهری می­باشد با میانگین ۱۴/۲ کمترین نتیجه را با توجه به نظرات شهروندان و واقعیتی که پیش رو داریم در پی داشته است.

۴-۲-۲ یافته­های تحلیلی (آزمون فرضیه ­ها)
بعد از توصیف شاخص ­ها و پاسخ های بدست آمده از جامعه آماری، به بررسی فرضیه ­های مطرح شده و آزمون آماری مورد استفاده در پژوهش پرداخته می­ شود. به بیان دیگر در ادامه به تحلیل یافته­­ها پرداخته می­ شود تا از نظر آماری بتوان صحت و سقم فرضیات را مورد بررسی قرار­داد.
برای استفاده از تکنیک­های آماری ابتدا باید مشخص شود که داده های جمع آوری شده از توزیع نرمال برخوردار است یا غیر نرمال. چون در صورت نرمال بودن توزیع داده ­های جمع آوری شده برای آزمون فرضیه ­ها می­توان از آزمون های پارامتریک استفاده نمود و در صورت غیرنرمال بودن از آزمون­های ناپارامتریک .
فرضیه اول:
به نظر می­رسد مدیریت شهری در ارائه­ خدمات شهری با مشکلات و تنگناهای متعددی مواجه است.
فرضیه دوم:
فرض ­بر ­این ­است که مجموعه­ مدیریت شهری کوهدشت توان رسیدن به سطح مطلوبی از ارائه خدمات و رضایتمندی شهروندان را دارا می­باشد.
فرضیه سوم:
به نظر می­رسد با توجه به افزایش کارکنان و پرسنل تخصصی شهرداری به همین نسبت میزان رضایتمندی ارباب رجوع فراهم گردیده است.
در جواب فرضیه اول با توجه به گویه ­های پرسشنامه وارزیابی­ نظرات شهروندان مشخص شد که یکی از مشکلات شهرستان نبود پارکینگ و افراد پارکبان­ در حل معضل سد معبر می­باشد که پایین­ترین میانگین را هم به خود اختصاص داده بود که همین نبود پارکینگ باعث به وجود آمدن ترافیک و معضل سدمعبر در شهرستان می­ شود و همین­طور با توجه به پاسخ ها معلوم گردید عوارضی ­که شهرداری از مردم می­گیرد صرف ارائه خدمات نمی شود؛ نظر به اینکه هزینه­ های دریافتی ­عوارض از سوی مردم که شهرداری دریافت می­ کند در بهمن ماه با توجه به تخفیف ۳۰% عوارض؛ درآمد بالایی به حساب شهرداری واریز می­ شود؛ البته در دیگر ماه­ها و فصول­ به­ نسبت­­ ساخت­وساز و برنامه های شهرداری عوارض وصول می­ شود که شهردار ی به صورت مقطعی ­و نبود برنامه میان­ مدت ­و بلند مدت بیشتر به صورت هزینه­ های جاری ­و پرسنلی هزینه می­نماید و اصل هزینه- عملکرد با خلأ مواجه می­ شود، در صورتی که باید شهرداری با برنامه­ ریزی منسجم و اصولی اولویت کارهای عمرانی را مدنظر قرار دهد.
در جواب فرضیه ­دوم با توجه به گویه ­های پرسشنامه و ارزیابی نظرات؛ مشخص شد که شهرداری با افزایش توانمندی نظارتی شهروندان به صورت مستقیم و غیرمستقیم مایل به ارتقاء مشارکت شهروندان می­­باشد.
شهرداری را شاید بتوان مردمی­ترین دستگاه خدمت­رسان به حساب آورد که تقریباً تمام فعالیت­­های ریز و درشت مرتبط با آن در ارتباط نزدیک با شهروندان است و علی رغم این­که هیچ­گونه توازن و تعادلی بین حجم انتظارات به حق مردم­ وقدرت وتوان مالی شهرداری واختیارات قانونی وجود ندارد ولی شهرداری همواره به عنوان یک سازمان پاسخ­گو وظیفه­ی خود می­داند خدمت رسانی خود را به انجام رساند .
شهروندان، شهردار و شورای اسلامی شهر به عنوان سه ضلع توسعه شهری می­باشند که در صورت تعامل مناسب بین این اضلاع فرایند توسعه­ ­شهر ازسرعت­ قابل قبولی ­برخوردار خواهد شد و شهرداری کوهدشت هم با توجه به مصاحبه­ای که با رئیس شورای اسلامی شهرستان به عمل آمد این توانایی را دارد که مشارکت شهروندانی که با مشارکت ­آن­ها می­توان به پیشبرد اداره امور شهر کمک کرد را افزایش داد .
در جواب فرضیه سوم و هم­چنین با توجه به نظر مخاطبان پرسشنامه که همزمان با کمیت تعداد کارکنان شهرداری کیفیت­ کاری ­آن­ها در جهت بهبود خدمات رسانی به شهروندان مؤثر بوده است؛ همین طور با توجه به اینکه شهرداری کوهدشت پرسنل زیادی را در خود جای داده است و در مقابل، روزانه با ارباب رجوع زیادی مواجه است کارکنان جوابگوی نیازهای شهروندان می­باشند.
جدول ۴-۶آزمون آلفای کرونباخ برای شاخص­ های مدیریت شهری و خدمات شهری

سؤالات

(مقیاس متوسط موارد حذف شده)

(مقیاس واریانس موارد حدف شده)

(ارتباط کل آیتم ها)

(آلفای کرونباخ گویه ها)

وجود پارکبان

۶۷.۹۲

۴۸.۷۵۶

.۱۹۴

.۷۲۱

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...