فایل شماره 5733 |
۵
۲
۳۸۳
پیشنهادات مردم در ارائه خدمات
۵۹۵/۰
۰۷/۲
۵
۳
۳۸۳
عوارض شهرداری و ارائه خدمات
۳۸۳
Valid N (listwise)
جدول ۴-۵ مربوط به آمارهای توصیفی شاخص های مدیریت شهری و خدمات شهری
با توجه به جدول فوق و ستون مربوط به میانگین مشاهده می شود که پایینترین میانگین(۱۴/۲) مربوط به عامل وجود پارکینگ و پارکبان و بالاترین میانگین (۱۱/۴ ) مربوط به افزایش توانمندی نظارتی شهروندان از سوی شهرداری برای ارتقاء مشارکتآنها میباشد.وجود پارکینگ وپارکبان که در بهبود معضل عبور و مرور نقشی اساسی دارد و از وظایف مدیریت شهری میباشد با میانگین ۱۴/۲ کمترین نتیجه را با توجه به نظرات شهروندان و واقعیتی که پیش رو داریم در پی داشته است.
۴-۲-۲ یافتههای تحلیلی (آزمون فرضیه ها)
بعد از توصیف شاخص ها و پاسخ های بدست آمده از جامعه آماری، به بررسی فرضیه های مطرح شده و آزمون آماری مورد استفاده در پژوهش پرداخته می شود. به بیان دیگر در ادامه به تحلیل یافتهها پرداخته می شود تا از نظر آماری بتوان صحت و سقم فرضیات را مورد بررسی قرارداد.
برای استفاده از تکنیکهای آماری ابتدا باید مشخص شود که داده های جمع آوری شده از توزیع نرمال برخوردار است یا غیر نرمال. چون در صورت نرمال بودن توزیع داده های جمع آوری شده برای آزمون فرضیه ها میتوان از آزمون های پارامتریک استفاده نمود و در صورت غیرنرمال بودن از آزمونهای ناپارامتریک .
فرضیه اول:
به نظر میرسد مدیریت شهری در ارائه خدمات شهری با مشکلات و تنگناهای متعددی مواجه است.
فرضیه دوم:
فرض بر این است که مجموعه مدیریت شهری کوهدشت توان رسیدن به سطح مطلوبی از ارائه خدمات و رضایتمندی شهروندان را دارا میباشد.
فرضیه سوم:
به نظر میرسد با توجه به افزایش کارکنان و پرسنل تخصصی شهرداری به همین نسبت میزان رضایتمندی ارباب رجوع فراهم گردیده است.
در جواب فرضیه اول با توجه به گویه های پرسشنامه وارزیابی نظرات شهروندان مشخص شد که یکی از مشکلات شهرستان نبود پارکینگ و افراد پارکبان در حل معضل سد معبر میباشد که پایینترین میانگین را هم به خود اختصاص داده بود که همین نبود پارکینگ باعث به وجود آمدن ترافیک و معضل سدمعبر در شهرستان می شود و همینطور با توجه به پاسخ ها معلوم گردید عوارضی که شهرداری از مردم میگیرد صرف ارائه خدمات نمی شود؛ نظر به اینکه هزینه های دریافتی عوارض از سوی مردم که شهرداری دریافت می کند در بهمن ماه با توجه به تخفیف ۳۰% عوارض؛ درآمد بالایی به حساب شهرداری واریز می شود؛ البته در دیگر ماهها و فصول به نسبت ساختوساز و برنامه های شهرداری عوارض وصول می شود که شهردار ی به صورت مقطعی و نبود برنامه میان مدت و بلند مدت بیشتر به صورت هزینه های جاری و پرسنلی هزینه مینماید و اصل هزینه- عملکرد با خلأ مواجه می شود، در صورتی که باید شهرداری با برنامه ریزی منسجم و اصولی اولویت کارهای عمرانی را مدنظر قرار دهد.
در جواب فرضیه دوم با توجه به گویه های پرسشنامه و ارزیابی نظرات؛ مشخص شد که شهرداری با افزایش توانمندی نظارتی شهروندان به صورت مستقیم و غیرمستقیم مایل به ارتقاء مشارکت شهروندان میباشد.
شهرداری را شاید بتوان مردمیترین دستگاه خدمترسان به حساب آورد که تقریباً تمام فعالیتهای ریز و درشت مرتبط با آن در ارتباط نزدیک با شهروندان است و علی رغم اینکه هیچگونه توازن و تعادلی بین حجم انتظارات به حق مردم وقدرت وتوان مالی شهرداری واختیارات قانونی وجود ندارد ولی شهرداری همواره به عنوان یک سازمان پاسخگو وظیفهی خود میداند خدمت رسانی خود را به انجام رساند .
شهروندان، شهردار و شورای اسلامی شهر به عنوان سه ضلع توسعه شهری میباشند که در صورت تعامل مناسب بین این اضلاع فرایند توسعه شهر ازسرعت قابل قبولی برخوردار خواهد شد و شهرداری کوهدشت هم با توجه به مصاحبهای که با رئیس شورای اسلامی شهرستان به عمل آمد این توانایی را دارد که مشارکت شهروندانی که با مشارکت آنها میتوان به پیشبرد اداره امور شهر کمک کرد را افزایش داد .
در جواب فرضیه سوم و همچنین با توجه به نظر مخاطبان پرسشنامه که همزمان با کمیت تعداد کارکنان شهرداری کیفیت کاری آنها در جهت بهبود خدمات رسانی به شهروندان مؤثر بوده است؛ همین طور با توجه به اینکه شهرداری کوهدشت پرسنل زیادی را در خود جای داده است و در مقابل، روزانه با ارباب رجوع زیادی مواجه است کارکنان جوابگوی نیازهای شهروندان میباشند.
جدول ۴-۶آزمون آلفای کرونباخ برای شاخص های مدیریت شهری و خدمات شهری
سؤالات
(مقیاس متوسط موارد حذف شده)
(مقیاس واریانس موارد حدف شده)
(ارتباط کل آیتم ها)
(آلفای کرونباخ گویه ها)
وجود پارکبان
۶۷.۹۲
۴۸.۷۵۶
.۱۹۴
.۷۲۱
فرم در حال بارگذاری ...
[یکشنبه 1401-04-05] [ 09:04:00 ب.ظ ]
|