آزمون فرضیه فرعی ب: بین تراکم جمعیت و سرانه­ی مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری رابطه وجود دارد.
H0 = تفاوت معناداری بین تراکم جمعیت و سرانه­ی مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری و وجود ندارد.
H1= تفاوت معناداری بین تراکم جمعیت و سرانه­ی مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری وجود دارد.
جدول ۵-۱۲ بیانگر نتایج حاصل از آزمون رگرسیونی بین تراکم جمعیت و سرانه­ی مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری می­باشد. بر اساس نتایج آزمون با سطح معنی داری (۰۰۰/۰) و ضریب همبستگی (۳۲/۰) بین تعداد تراکم جمعیت و سرانه­ی مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری همبستگی متوسطی وجود دارد. R2 (۱۰/۰) نشان می­دهد که متغیر تراکم جمعیت ۱۰ درصد از تغییرات متغیر سرانه­ی مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری را تبیین می­ کند. با توجه به ضریب B بدست آمده (۰۳۱/۰) به ازای هر واحد تغییر در متغیر تراکم جمعیت، سرانه­ی مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری، به میزان (۰۳۱/۰) افزایش می­یابد. بنابر این رابطه دو متغیر مثبت و همسو می­باشد. به عبارت دیگر هر چه بر میزان تراکم جمعیت افزوده می­ شود، سرانه­ی مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری افزایش می­یابد. مقدار t برای متغیر تراکم جمعیت (۳۵/۶) می­باشد و با توجه به p-value بدست آمده (۰۰۰/۰)، در سطح اطمینان ۹۹ درصد معنا دار می­باشد. یعنی فرض صفر بودن ضریب رگرسیون متغیر تراکم جمعیت، رد می­ شود. به عبارت دیگر فرض H0 مبنی بر عدم رابطه تراکم جمعیت و سرانه­ی مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری رد، و فرض H1 مبنی بر وجود رابطه تراکم جمعیت و سرانه­ی مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری تائید می­گردد.

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

جدول ۵-۱۲- نتایج رگرسیون بین تراکم جمعیت و سرانه مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری
سطح معناداری
t
Beta
B
R2
R
نام متغیر
۰۰۰/۰
۳۵/۶
۳۲/۰
۰۳/۰۱
۱۰۸/۰
۳۲۸/۰
تراکم جمعیت

الگوی پراکنش فضایی: شکل ۵-۲۰ بیانگر پراکنش فضایی تراکم جمعیت و سرانه­ی مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری در سطح شهرستان­های کشور می­باشد. بررسی ترکیبی تراکم جمعیت و سرانه مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری حاکی از وجود الگوی فضایی نسبتا اتفاقی در سطح شهرستان­ها می­باشد (آماره موران = ۰۴/۰-) و شهرستان وارمین، ری، همدان از جمله محدوده­ جغرافیایی است که دارای تراکم جمعیت بالا و همچنین سرانه مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری بالا هستند.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...