• تصمیم گیری و ارائه راه حل: تحلیل و بررسی راهکارهای موجود، انتخاب راهکار مناسب و یا بررسی و ارزیابی آن بر اساس حقایق و اصول علمی کار مربوطه در زمان مناسب و در نهایت اعلام کردن، پیگیری و به سرانجام رساندن مناسب ترین راهکار. آگاه بودن نسبت به اینکه چه زمانی باید مستقل تصمیم گیری شود و چه زمانی باید از نظر جمعی استفاده شود. همچنین پذیرفتن مسئولیت تصمیم گرفته شده در چارچوب اختیارات.
    • رهبری: استفاده از راهبردهای ظریف از جمله ایجاد حس مالکیت برای سایرین در تصمیمات و انگیزش، کمک به دیگران جهت درک تصمیم اتخاذ شده، درگیر کردن و در جریان گذاشتن گروه‌های ذینفع در رابطه با پیشرفت پروژه جهت به دست آوردن پشتیبانی دیگران و متقاعد ساختن آن‌ها جهت انجام کار و رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده سازمان.
    • (( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

  • مدیریت تغییر : تلاش در جهت آگاه کردن سایرین در مورد نیاز به تغییر، مدیریت، هدایت و تسهیل روند تغییرات و در عین حال کمک به کارکنان جهت سازگاری با تأثیر تغییرات و درک آن. نمایانگر الگویی مناسب از سازگاری با تغییر.
  • مربی گری و توسعه دیگران: تلاش جهت بهبود مهارت‌های دیگران از طریق ارائه بازخوردهای موثر، هدایت و مربی گری موثر در حین کار و همچنین توسعه فرصت‌ها؛ کمک به کارکنان جهت شناسایی نقاط قوت و فرصت جهت توسعه، ارائه آموزش، مربیگری و سایر منابع به کارکنان جهت کمک به رشد و توسعه ایشان.
  • میل به تمایز و برتری: تمایل مستمر به توسعه و بهبود رویه‌های کاری، بهبود نتایج و کاهش ضایعات. تحلیل رویه‌های موجود و تلاش جهت بهبود آن‌ها به سمت انجام بهره‌ور کارها (کارآتر، اثربخش‌تر و سریع‌تر). میل به بهترین بودن در کارها.

۵-۴) پیشنهادات برای تحقیقات آتی

  • با توجه به اینکه این تحقیق در شرکت‌های بیمه خصوصی انجام گرفته است پیشنهاد می‌گردد در تحقیقات آتی این مطالعه در بیمه‌های دولتی نیز انجام گیرد و نتایج مقایسه گردد.
  • از آنجاییکه این تحقیق در حوزه خدمات بیمه‌ای انجام شده است پیشنهاد می‌شود پژوهش‌های دیگری تحت همین عنوان در حوزه سایر خدمات و مؤسسات مالی نیز صورت گیرد
  • پیشنهاد می‌گردد تحقیقی مشابه در دو استان یا دو شهرستان انجام گیرد و نتایج حاصل از آن‌ها مورد مقایسه قرار گیرد
  • پیشنهاد می‌گردد تحقیقی مشابه با این پژوهش اما با جامعه آماری متفاوت ( بیمه هایی غیر از بیمه‌های مطرح شده در این پژوهش ) انجام گیرد.
  • استفاده از روش‌های نمونه گیری دیگری که قابلیت تعمیم پذیری بیشتری داشته باشد.
  • همچنین در ادبیات تحقیق به متغیرهایی از قبیل ارتباطات، وفاداری احساسی، وفاداری کنشی ،ارزش، رضایت مشتری، کیفیت خدمات برخوردیم که پیشنهاد می‌گردد محققین آینده این متغیرها را نیز در مدل خود لحاظ کنند.

۵-۵) محدودیت‌های تحقیق

  • به دلیل افق زمانی تحقیق ، که تحقیق مقطعی می‌باشد ، نتایج حاصله از ماهیت تحقیقات علی برخوردار نیست و صرفاً روابط مبتنی بر پیش بینی است.
  • سطح تعمیم حاصل از این مطالعه صرفاً شرکت‌های بیمه خصوصی در سطح شهرستان رشت را در بر می‌گیرد.
  • به دلیل تکمیل پرسشنامه‌ها در شرکت‌های بیمه زمان بسیاری صرف هماهنگی‌های لازم با شرکت‌های مورد نظر گردید
  • عدم همکاری برخی از نمایندگان شرکت‌های بیمه.

منابع

منابع فارسی:

  • الهی، شعبان و حیدری، بهمن، (۱۳۸۴)، «مدیریت ارتباط با مشتری»، انتشارات بازرگانی.
  • استیفن پی ، رابینز ، (۱۳۹۱)، مبانی رفتار سازمانی ،ترجمه دکتر علی پارسائیان ، دکتر سید محمد اعرابی ، چاپ سی و دوم، ویرایش ۲ ، تهران ، دفتر پژوهشهای فرهنگی ۱۳۷۸،ص ۱۶ ،۹۶-۳۲۲
  • امیران ، حیدر ،(۱۳۸۴) ، ارزیابی و سنجش میزان وفاداری کارکنان به سازمان ، ششمین کنفرانس بین المللی مدیران کیفیت ، برگرفته از http//www.civilica.com تاریخ دسترسی ۲۵/۰۱/۱۳۹۰
  • ایروانی ، جواد ، اخلاق اقتصادی از دیدگاه قرآن و حدیث ، انتشارات دانشگاه علوم اسلامی رضوی ، ۱۳۸۶
  • آذر، عادل و مومنی، منصور، (۱۳۸۰)، «آمار و کاربرد آن در مدیریت»، جلد اول، انتشارات سمت.
  • بی غم بیگدلی ، محمد حسن (مهارت حل مشکل و مدیریت استرس ) خبرنامه انجمن مدیران ایران ، شماره ۲۲ ، ۱۳۸۰
  • پایندانی ، جمشید ، ماهنامه مهندسی مدیریت ، انجمن مدیران ایران ، شماره ۴۸،۱۳۸۹
  • توکلی زاده، رعنا. (۱۳۸۴). بررسی تاثیر ابزارهای پیشبرد فروش بر وفاداری مشتریان بانک‌های تجاری، سومین کنفرانس بین المللی مدیریت.
  • خاکی، غلامرضا، (۱۳۷۹)، «روش تحقیق در مدیریت»، انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی.
  • خورشیدی ، غلام حسین و کاردگر ، محمدجواد، ۱۳۸۸،شناسایی و رتبه بندی مهمترین عوامل مؤثر بر وفاداری مشتریان ، با بهره گرفتن از روش های تصمیم گیری چند معیاره (مورد مطالعه: بانک مسکن ) فصل نامه چشم انداز مدیریت ، ش ۳۳ ، صص ۱۷۷-۹۱
  • دادخواه ، محمدرضا (۱۳۸۸) ، مشتری مداری ، انتشارات شهر آشوب ، چاپ ششم ، تهران ، مرکز آموزش علمی کاربردی و فرهنگ و هنر ، واحد ۳۸ تهران
  • دهقانان ، حامد ( مدیریت بر مبنای شایستگی ) مجله مجلی و پژوهش ، سال ۱۳ ، شماره ۵۳ ، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی
  • رنجبریان ، بهرام و رشید کابلی ، مجید و حق شناس ، اصغر و یاوری ، زهرا ( بررسی رضایت مشتری از کیفیت خدمات پس از فروش مورد مطالعه: شرکت زیراکس در استان اصفهان ) فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی ، شماره ۲۵ ، زمستان ۱۳۸۱ ، ۱۲۷-۱۴۵
  • رنجبریان، بهرام و براری، مجتبی، (۱۳۸۸)، «تاثیر بنیان های بازاریابی رابطه مند بر وفاداری مشتریان: مقایسه بانک دولتی و خصوصی»، مجله مدیریت بازرگانی، شماره دوم.
  • سرمد،زهره، بازرگان، عباس و حجازی، الهه، (۱۳۸۰)، «روش های تحقیق در علوم رفتاری»، انتشارات آگه.
  • سکاران، اوما، (۱۳۸۱)، «روش تحقیق در مدیریت»، ترجمه محمد صائبی و محمود شیرازی، انتشارات مرکز آموزش مدیریت دولتی ریاست جمهوری.
  • شمس، راحیل، (۱۳۸۶)، «بررسی ارتباط میان عناصر آمیخته بازاریابی منتخب و ارزش ویژه برند تلفن های همراه در میان گروه سنی جوانان در شهر تهران»، پایان نامه دوره کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.
  • غفاری آشتیانی، پیمان، (۱۳۸۷)، «ارائه الگویی برای ارزیابی عوامل موثر بر تبلیغات شفاهی مثبت در بازار خدمات، مطالعه موردی: بانک های شهرستان اراک»، پایان نامه دوره دکترا، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات.
  • غنی ، سعید ،(بررسی رابطه سبک های رهبری مدیران با خشنودی شغلی و ارزشیابی عملکرد معلمان در مدارس راهنمایی تحصیلی پسرانه اهواز ) ، پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه شهید چمران اهواز ، ۱۳۷۳
  • فیض، داود و رجبی میاندره، ابراهیم، (۱۳۸۷)، «بررسی عوامل موثر بر وفاداری مشتریان بانک های خصوصی از دیدگاه مشتریان، مطالعه موردی: بانک های خصوصی شهر گرگان»، مجله پژوهش های مدیریت، شماره دوم.
  • کاتلر ، فیلیپ و گری آرمسترانگ ( اصول بازاریابی ) ، ترجمه بهمن فروزنده ، نشر آتروپات ، جلد دوم ، ۱۳۸۴
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...