کل پرسشنامه

۸۵۴/۰

۳-۸ روش جمع آوری داده ­ها
با توجه به تعداد جامعه آماری که محدود می باشد(۴۰ نفر)؛ محقق شخصا با مراجعه مستقیم به هر یک از کارکنان و ملاقات حضوری با آن­ها و ارائه توضیحات تکمیلی نسبت به توزیع پرسشنامه ها اقدام نمود و با توجه به پیگیری­های متعدد و مستمر، نهایتا بعد از گذشت یک ماه نسبت به جمع آوری پرسشنامه ­های تکمیل شده اقدام گردید.
۳-۹روش تجزیه وتحلیل داده ­ها
روش تحلیل داده ­های این پژوهش به دو روش آمار توصیفی و آمار استنباطی انجام گرفت. در قسمت آماری توصیفی جداول و نمودارهای فراوانی و درصد فراوانی، هیستوگرام با نمایش توزیع فراوانی برای متغیرها، نمودار توزیع نرمال در نمایش توزیع متغیرها نمودار جعبه­ای در قسمت نمایش نحوه توزیع یک متغیر استفاده شد. همچنین در قسمت آماری استنباطی از آزمون­های پیرسون و کولموگرف استفاده شد.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

فصل چهارم
“تجزیه و تحلیل داده ها”

۴-۱- مقدمه
پژوهشگر پس از اینکه روش پژوهش خود را مشخص کرد و با بهره گرفتن از ابزارهای مناسب، داده های مورد نیاز را برای آزمون فرضیه ­های خود جمع آوری کرد، اکنون نوبت آن است که با
بهره گیری از تکنیک های مناسب آماری که با روش پژوهش و نوع متغیرها سازگاری دارد، داده های جمع آوری شده را دسته بندی و تجزیه و تحلیل نماید و در نهایت فرضیه هایی را که تا این مرحله او را در تحقیق هدایت کرده اند، در بوته آزمون قرار دهد و تکلیف آنها را روشن کند و سرانجام بتواند پاسخی برای پرسش تحقیق بیابد(خاکی،۱۳۸۴ :۳۰۳).
در این فصل داده ­های جمع آوری شده به کمک روش های آماری تبدیل به اطلاعات شده و فرضیات تدوین شده با بهره گرفتن از نرم افزارهای کامپیوتری نظیر SPSS مورد آزمون قرار گرفته اند تا صحت فرضیات، روابط میان متغیرها و سطح معنی دار بودن آنها مشخص گردد.
در بخش اول، اطلاعات مربوط به مشخصات عمومی پاسخ دهندگان لحاظ جنسیت، سابقه کار و مدرک تحصیلی آنها با بهره گرفتن از جدول توزیع فراوانی توصیف گردیده که نتایج حاصل به شکل جداول توزیع فراوانی و نمودار نشان داده شده است. در قسمت بعد با بهره گرفتن از آزمون استنباطی ضریب همبستگی و رگرسیون خطی اقدام به آزمون صحت فرضیه های تحقیق نموده ایم.
۴-۲- تجزیه و تحلیل توصیفی داده ها
در تجزیه و تحلیل توصیفی، محقق ابتدا داده های جمع آوری شده را با تهیه و تنظیم جدول توزیع فراوانی خلاصه می‌کند و سپس به کمک نمودار آنها را نمایش می‌دهد و سرانجام با بهره گرفتن از سایر شاخصهای آمار توصیفی آنها را خلاصه می‌کند. در این تجزیه و تحلیل، محقق داده های جمعیت شناختی جمع آوری شده از نمونه آماری را با بهره گرفتن از جداول توزیع فراوانی، نمودارهای آماری و ابزارهای تجزیه و تحلیل توصیفی مناسب، بررسی می‌کند(حسن زاده،۱۳۹۰: ۲۷۵).
۴-۲-۱- تجزیه و تحلیل داده های مربوط به دموگرافی پاسخ دهندگان
در این بخش، آمار جمعیتی نمونه مورد مطالعه از لحاظ جنسیت، سن، میزان تحصیلات با بهره گرفتن از جدول (۴-۱) توزیع فراوانی توصیف گردیده است :
جدول (۴-۱): ویژگی های دموگرافی نمونه آماری

ویژگی

فراوانی

جنسیت

مرد

۳۰

زن

۱۰

سابقه خدمت

<30

۱۵

۳۰-۴۰

۲۲

>40

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...