• روش اجرایی گام پنجم در این پژوهش

در تحقیق حاضر با بهره گرفتن از روش فراترکیب و به منظور ترکیب نتایج مطالعات، ابتدا اطلاعات آنها استخراج شده و سپس از روش تحلیل تِم برای شناسایی نکات کلیدی، مقوله بندی کدهای شناسایی شده در قالب کدگذاری باز، کدگذاری محوری جهت شناسایی ارتباط بین مقولات و استراتژیها استفاده شده است.

( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

۳-۹-۶- شرح گام ششم: بررسی روایی و پایایی نتایج
همانطور که پیش از این نیز به آن اشاره شد، در یک تحقیق کیفی مرور سیستماتیک، روایی و پایایی داده ها در حین انجام تحقیق و با ابزارهای مناسب مورد بررسی قرار می گیرد تا مطالعات با کیفیت پایین حذف شده و از اثر آنها بر نتایج قابل ارائه کاسته شود. با اینحال، در این تحقیق به منظور رعایت احتیاط و افزایش روایی و پایایی پژوهش انجام شده، پیش از ارائه یافته ها به ترتیب از دو روش بررسی زوجی و ممیزی توسط داور جهت بررسی روایی و پایایی یافته ها استفاده می شود.

  • روش اجرایی گام ششم در این پژوهش

در این تحقیق برای تضمین اینکه یافته ها دارای روایی لازم باشد، در بررسی زوجی از اساتید و خبرگان خواسته می شود تا بر یافته های بدست آمده یادداشت گذاشته و انتقادات خود را جهت اصلاح بیان کنند. همچنین برای تضمین اینکه یافته ها خصوصاً پس از تحلیل تم دارای پایایی کافی باشد در تکنیک ممیزی توسط داور، از یک یا چند خبره درخواست می شود که بر چگونگی مشتق شدن مقوله ها نظارت و اعمال نظر کند.

۳-۹-۷- شرح گام هفتم: ارائه یافته ها
در این مرحله از روش تحقیق، یافته های حاصل از مراحل قبل ارائه خواهند شد.

  • روش اجرایی گام هفتم در این پژوهش

نهایتاً در این تحقیق از روش کدگذاری انتخابی جهت ارائه چارچوب پیشنهادی در قالب مدل استفاده می شود.
فصل چهارم:
تجزیه و تحلیل داده های کیفی
مقدمه
این بخش به تجزیه و تحلیل اطلاعات و نحوه اجرای روش فراترکیب اختصاص دارد. در این بخش، مراحل عملیاتی فراترکیب که در فصل سوم تشریح شد به ترتیب ذکر شده و اطلاعات بدست آمده مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.
۴-۱- تعریف سوال تحقیق
به منظور تنظیم سوال پژوهش، اولین گام برای محققان تمرکز بر چه چیزی مطالعه می باشد. در پژوهش حاضر، سوال اصلی “عوامل مؤثر بر استراتژی تجاری سازی فناوری کدامند” مورد بررسی قرار می گیرد که با مدنظر قرار دادن پارامترهای مندرج در جدول ۴-۱ تنظیم می شود.
جدول ۴-۱- سؤال پژوهش

پارامترها
تنظیم سؤال

چه چیزی(سوال مورد مطالعه):
عوامل مؤثر بر استراتژی تجاری سازی فناوری کدامند؟

چه کسی(جامعه مورد مطالعه):
در این پژوهش چندین پایگاه داده و موتور جستجوی مختلف مورد بررسی قرار گرفت.

چه وقت(محدودیت زمانی) :
مقالات مطالعه شده در این پژوهش از سال ۱۹۸۰ به بعد می باشد زیرا عمدتاً تحقیقات انجام گرفته در این مقوله از سال مذکور به بعد بوده است.

چگونگی(روش فراهم‌آوری مطالعات):
در این پژوهش روش “تحلیل اسنادی “، تحلیل داده هایی که بصورت ثانویه می باشند، مورد استفاده قرار گرفته است.

۴-۲- شناسایی و بازیابی مطالعات
در این پژوهش، دو پایگاه داده غیر ایرانی Scopus، Proquest و سه پایگاه داده ایرانی CIVILICA، magiran و SID به منظور شناسایی و گردآوری مطالعات مختلف مورد جستجو قرار گرفت که در نتیجه این جستجو و با وارد کردن معیارهای ورود حدود ۲۰۸ مطالعه جهت بررسی یافت شد. واژه های کلیدی جستجو شده در این پژوهش بصورت جدول ۴-۲ می باشد.
جدول ۴-۲- واژه های جستجو شده

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...