همانطور که از داده های جدول ۲۳-۴ مشخص است، سطح معناداری آزمون برابر با ۰۰۲/۰ و کوچکتر از مقدار ۰۵/۰ است. بنابراین در سطح اطمینان ۹۵% نتیجه می­ شود که اختلاف معناداری بین میزان رضایت در بین مشترکان سه اپراتور وجود دارد. با توجه به ستون میانگین رتبه مشخص می­ شود که بیشترین میزان رضایت مربوط به همراه اول و کمترین آن مربوط به GSM روستایی است.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

۶-۷-۴٫ وفاداری مشتری
نتایج آزمون کروسکال والیس برای مقایسه میزان وفاداری به شرکت در ۳ اپراتور مورد بررسی در زیر داده شده است.
جدول ۲۴-۴٫ نتایج آزمون کروسکال والیس متغیر وفاداری

نوع تلفن همراه
تعداد
میانگین رتبه
آماره کای دو
درجه آزادی
سطح معناداری
همراه اول

۱۷۴

۱۸۸٫۹

۱٫۷۱۹

۲

۴۲۳/۰

ایرانسل

۱۳۷

۱۹۵٫۹۴

GSM روستایی

۶۶

۱۷۴٫۸۶

همانطور که از داده های جدول ۲۴-۴ مشخص است، سطح معناداری آزمون برابر با ۴۲۳/۰ و بزرگتر از مقدار ۰۵/۰ است. بنابراین در سطح اطمینان ۹۵% نتیجه می­ شود که اختلاف معناداری بین میزان وفاداری در بین مشترکان سه اپراتور وجود ندارد.
فصل پنجم
بحث
نتیجه گیری و پیشنهادات
۱-۵ . مقدمه
آخرین فصل از تحقیق حاضر اختصاص دارد به بیان نتایج تحقیق ، محدودیت ها، توصیه ها و پیشنهادات . در این فصل با گذر از ادبیات عدد و رقم، علت و چرایی یافته ها و نتایج آمار توصیفی وهمچنین علت معناداری ارتباط فرضیه ها تبیین، سپس نتایج این تحقیق با سایر تحقیقات معرفی شده در بخش پیشینه تحقیق، مقایسه می شود. در خاتمه و در راستای نتایج بدست آمده پیشنهادات کاربردی و پیشنهاداتی برای تحقیقات آینده (برای پژوهشگران) ارائه می شود.
۲-۵. نتایج تحقیق
۱-۲-۵. نتایج آمار توصیفی
در بیان چرایی یافته های آمار توصیفی بطور اجمال به موارد زیر اشاره میشود:
میزان بالای مشارکت مشتریان Gsm روستایی در پاسخگویی به پرسشنامه های توزیع شده بیانگر تمایل آنها به اعلام دیدگاه ها و نقطه نظراتشان در مورد وضعیت نامطلوب کیفیت خدمات تلفن همراه روستایی با توجه به جایگزینی این فناوری به جای تلفن ثابت با سیم و عدم امکان ارائه خدمات اینترنت پرسرعت در روستاهای دارای این سیستم ارتباطی می باشد.
جنسیت شرکت کنندگان در تحقیق حاضر در هر سه اپراتور افزونی مردان نسبت به زنان را نشان میدهد که مبین پراکندگی جنسیت مشتریان تلفن همراه، متوازن با توزیع جنسیت جمعت کشور می­باشد.
یافته­های پژوهش از منظر سن شرکت کنندگان، کمترین میزان نمونه آماری را رده سنی زیر ۲۰ سال برآورد کرده است که تطابق این موضوع با توجه به واقعیات جامعه در ارتباط با نفوذ تلفن همراه حتی در میان دانش ­آموزان رده ابتدایی قدری مشکل ، بنابراین تعمیم یافته­های تحقیق از منظر سن نمونه آماری به جامعه را دور از ذهن متصور می­سازد.
مطابق با یافته­های تحقیق اکثر مشتریان اپراتورهای همراه اول و ایرانسل دارای مدرک دیپلم و مشتریان Gsm روستایی دارای مدرک کارشناسی بودند. یکی از مهمترین دلایل رسیدن به این وضعیت نحوه مشارکت پاسخ ­دهندگان در تحقیق بوده ­است. مشتریان دو اپراتور همراه اول و ایرانسل از بین مراجعه کنندگان دفاتر خدمات شهرهای مورد مطالعه که علاقمند به شرکت در این تحقیق بودند انتخاب، در صورتیکه با مراجعه حضوری در روستاها، مشتریان Gsm روستایی دارای مدرک تحصیلی کارشناسی با توجه به وجهه اجتماعی که در روستا دارند به نسبت بیشتری در این تحقیق شرکت کردند.
مشتریان همراه اول شرکت کننده در این تحقیق بیشترین درصد بالاترین سالهای بکارگیری از شبکه (۶سال و بالاتر) را بخود اختصاص دادند که با توجه به قدمت اپراتور همراه اول نسبت به دو اپراتور دیگر، امری طبیعی و درستی مسیر تحقیق را آشکار می­سازد.
از نظر شغلی بیشترین درصد مشتریان همراه اول و ایرانسل دارای شغل آزاد بودند که بیانگر اهمیت جایگاه ارتباطات در مراودات شغلی و نقش آن در رونق کسب و کار خاصه در بازار تجارت آزاد است.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...