" فایل های دانشگاهی -تحقیق – پروژه | پژوهشهای انجام شده در زمینهی انگیزش پیشرفت – 3 " |
“
پژوهشهای انجام شده در زمینهی انگیزش پیشرفت
در پژوهشی تحت عنوان “رابطه انگیزش پیشرفت و خود پنداشت با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان پایه هشتم در درس علوم بر اساس نتایج «تیمز- آر»” که توسط غلامی و همکاران در سال ۱۳۸۵ انجام شد جامعه مورد بررسی شامل ۳۸ کشور و نمونه ۱۸۷۰۰۰ دانشآموز پایه هشتم بودند که به روش نمونه گیری خوشهای دو مرحلهای انتخاب شده بودند داده های این پژوهش به وسیله دو پرسشنامهی ۱۴۶ سؤالی علوم و پرسشنامهی فردی دانشآموز جمع آوری شد و برای تجزیه و تحلیل نتایج پژوهش از تحلیل واریانس یک راهه و تحلیل واریانس رتبهای کروسکال والیس و آزمون t مستقل استفاده شد. نتایج پژوهش تفاوت معنادار بین انتظار برای ادامه تحصیل و خود پنداشت با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان را نشان داد ولی بین بازخورد، علاقه و ادراک دانشآموزان از اهمیت علوم، زمان مطالعه خارج از خانه و جنس دانشآموز با پیشرفت در این زمینه تفاوت معناداری مشاهده نشد (غلامی و همکاران، ۱۳۸۵).
در پژوهشی تحت عنوان “رابطه سبک تفکر[۱۶۴] و خود – تنظیمی با انگیزش پیشرفت” که توسط کدیور و همکاران در سال ۱۳۸۸ انجام شد، نمونهای شامل ۲۰۰ دانشآموز مقطع راهنمایی به روش نمونه گیری چند مرحلهای انتخاب شد. برای سنجش سطح تفکر از پرسشنامهی ۲۴ سؤالی استرنبرگ- واگنر(۱۹۹۲) و برای سنجش خود – تنظیمی از مقیاس ۱۴ سؤالی بوفارد ودیگران (۱۹۹۵) و برای سنجش انگیزش پیشرفت از پرسشنامهی انگیزش پیشرفت هرمنس (۱۹۷۰) استفاده به عمل آمد. نتایج نشان داد که بین دو متغیر سبک تفکر و خود – تنظیمی رابطه مثبت و معناداری وجود داشت. به علاوه نتایج حاصل از محاسبه رگرسیون چند متغیره نشان داد که بازگشت واریانس نمره انگیزش پیشرفت از روی سه متغیر سبک تفکر اجرایی، قضایی و قانونی از لحاظ آماری معنادار است. به علاوه نتایج حاصل بر وجود رابطه بین سبک تفکر و خود – تنظیمی با انگیزش پیشرفت تأکید داشت و مشخص شد که با درک انواع سبکهای تفکر و آموزش راهبردهای خود – تنظیمی به دانشآموزان میتوان باعث افزایش میل و رغبت آن ها برای رفتن به مدرسه شد (کدیور و همکاران، ۱۳۸۹).
در پژوهشی تحت عنوان بررسی رابطه بین اهمال کاری[۱۶۵] و عزت نفس با انگیزش پیشرفت دانشآموزان دختر مقطع متوسطه شهرستان کاشان که توسط عوضیان و همکاران در سال ۱۳۹۰ انجام شد تعداد ۲۵۵ دانشآموز دختر به روش نمونه گیری تصادفی چند مرحلهای از بین دانشآموزان دبیرستانهای دخترانهی شهرستان کاشان به تعداد ۶۰۰۰ نفر انتخاب شدند و برای جمع آوری داده ها از پرسش نامههای اهمال کاری تاکمن، عزت نفس کوپر اسمیت و انگیزش پیشرفت هرمنس استفاده شد. پس از جمع آوری اطلاعات، داده ها به روشهای آمار
-
- – deinstitutionalization ↑
-
- – Social pressure or judicial ↑
-
- – REI (Regular Education Intiative) ↑
-
- – Nireh ↑
-
- – Environmental and actual stimuli ↑
-
- – Qualitative education ↑
-
- – Denis Diderot ↑
-
- – Valentine Huawei ↑
-
- – Torres black lack ↑
-
- – Edourt Stern ↑
-
- – congenital disorder ↑
-
- – David Miller ↑
-
- – David Johns ↑
-
- – Edinburgh ↑
-
- – Bristol ↑
-
- – Self-protective ↑
-
- – George Suatork ↑
-
- – Practical training ↑
-
- – emotional deprivation ↑
-
- – Maryga and Fachaka ↑
-
- – Perkins ↑
-
- – Massachusetts ↑
-
- – Samuel Kerckly Hall ↑
-
- – institute Pennsylvania ↑
-
- – Philadelphia ↑
-
- – Aurbrooke ↑
-
- – Yozpamaoo ↑
-
- – Osaka ↑
-
- – Uppal ↑
-
- – Anysha ↑
-
- – Sharp ↑
-
- – Adevani ↑
-
- – Intellectual disability ↑
-
- – Multiple disabilities ↑
-
- – Behavioral disorders ↑
-
- – Learning disorders ↑
-
- – Pastor Ernest Christopher ↑
-
- – EFA (education for all) ↑
-
- – Speech therapy ↑
-
- – Ocular Lension ↑
-
- – Loon fled ↑
-
- – Arvin ↑
-
- – Adler ↑
-
- – Allport ↑
-
- – Salyban ↑
-
- – Horney ↑
-
- – Maslow ↑
-
- – Murphy ↑
-
- – self-known ↑
-
- – Self-identified ↑
-
- – States of consciousness ↑
-
- – George Kelly ↑
-
- – Stoll ↑
-
- – psychodynamics school ↑
-
- – esteem feeling ↑
-
- – Bowlby ↑
-
- – safe ↑
-
- – self-confidence ↑
-
- – Rosenberg ↑
-
- – Social class ↑
-
- – race ↑
-
- – religion ↑
-
- – birth order ↑
-
- – The relationship between parents ↑
-
- – Cooper Smith ↑
-
- – personal values ↑
-
- – Self-doubt ↑
-
- – self-awareness ↑
-
- – Confidence ↑
-
- – Hunter ↑
-
- – Frankel ↑
-
- – Burke ↑
-
- – Masn et al. ↑
-
- – self- concept ↑
-
- – self-expressive ↑
-
- – positive comparison ↑
-
- – social adjustment ↑
-
- – emotional ↑
-
- – George Mead ↑
-
- – Charles Cooley ↑
-
- – Cognitive style ↑
-
- – Critical Assessments ↑
-
- – Attention deficit disorder ↑
-
- – Avoidant disorder ↑
-
- – Deep feelings of worthlessness ↑
-
- – Subjective values ↑
-
- – self-perceived ↑
-
- – self-ideal ↑
-
- – Maturity ↑
“
فرم در حال بارگذاری ...
[شنبه 1401-09-19] [ 03:22:00 ب.ظ ]
|