پژوهش‌های انجام شده در زمینه‌ی انگیزش پیشرفت

 

در پژوهشی تحت عنوان “رابطه‌ انگیزش پیشرفت و خود پنداشت با پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان پایه هشتم در درس علوم بر اساس نتایج «تیمز- آر»” که توسط غلامی و همکاران در سال ۱۳۸۵ انجام شد جامعه‌ مورد بررسی شامل ۳۸ کشور و نمونه ۱۸۷۰۰۰ دانش‌آموز پایه هشتم بودند که به روش نمونه گیری خوشه‌ای دو مرحله‌ای انتخاب شده بودند داده های این پژوهش به وسیله دو پرسشنامه‌ی ۱۴۶ سؤالی علوم و پرسشنامه‌ی فردی دانش‌آموز جمع‌ آوری شد و برای تجزیه و تحلیل نتایج پژوهش از تحلیل واریانس یک راهه و تحلیل واریانس رتبه‌ای کروسکال والیس و آزمون t مستقل استفاده شد. نتایج پژوهش تفاوت معنادار بین انتظار برای ادامه‌ تحصیل و خود پنداشت با پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان را نشان داد ولی بین بازخورد، علاقه و ادراک دانش‌آموزان از اهمیت علوم، زمان مطالعه‌ خارج از خانه و جنس دانش‌آموز با پیشرفت در این زمینه تفاوت معناداری مشاهده نشد (غلامی و همکاران، ۱۳۸۵).

 

در پژوهشی تحت عنوان “رابطه‌ سبک تفکر[۱۶۴] و خود – تنظیمی با انگیزش پیشرفت” که توسط کدیور و همکاران در سال ۱۳۸۸ انجام شد، نمونه‌ای شامل ۲۰۰ دانش‌آموز مقطع راهنمایی به روش نمونه گیری چند مرحله‌ای انتخاب شد. برای سنجش سطح تفکر از پرسشنامه‌ی ۲۴ سؤالی استرنبرگ- واگنر(۱۹۹۲) و برای سنجش خود – تنظیمی ‌از مقیاس ۱۴ سؤالی بوفارد ودیگران (۱۹۹۵) و برای سنجش انگیزش پیشرفت از پرسشنامه‌ی انگیزش پیشرفت هرمنس (۱۹۷۰) استفاده به عمل آمد. نتایج نشان داد که بین دو متغیر سبک تفکر و خود – تنظیمی رابطه‌ مثبت و معناداری وجود داشت. به علاوه نتایج حاصل از محاسبه رگرسیون چند متغیره نشان داد که بازگشت واریانس نمره انگیزش پیشرفت از روی سه متغیر سبک تفکر اجرایی، قضایی و قانونی از لحاظ آماری معنادار است. به علاوه نتایج حاصل بر وجود رابطه بین سبک تفکر و خود – تنظیمی با انگیزش پیشرفت تأکید داشت و مشخص شد که با درک انواع سبک‌های تفکر و آموزش راهبردهای خود – تنظیمی به دانش‌آموزان می‌توان باعث افزایش میل و رغبت آن‌ ها برای رفتن به مدرسه شد (کدیور و همکاران، ۱۳۸۹).

 

در پژوهشی تحت عنوان بررسی رابطه بین اهمال کاری[۱۶۵] و عزت نفس با انگیزش پیشرفت دانش‌آموزان دختر مقطع متوسطه شهرستان کاشان که توسط عوضیان و همکاران در سال ۱۳۹۰ انجام شد تعداد ۲۵۵ دانش‌آموز دختر به روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله‌ای از بین دانش‌آموزان دبیرستان‌های دخترانه‌ی شهرستان کاشان به تعداد ۶۰۰۰ نفر انتخاب شدند و برای جمع‌ آوری داده ها از پرسش نامه‌های اهمال کاری تاکمن، عزت نفس کوپر اسمیت و انگیزش پیشرفت هرمنس استفاده شد. پس از جمع‌ آوری اطلاعات، داده ها به روش‌های آمار

 

    1. – deinstitutionalization ↑

 

    1. – Social pressure or judicial ↑

 

    1. – REI (Regular Education Intiative) ↑

 

    1. – Nireh ↑

 

    1. – Environmental and actual stimuli ↑

 

    1. – Qualitative education ↑

 

    1. – Denis Diderot ↑

 

    1. – Valentine Huawei ↑

 

    1. – Torres black lack ↑

 

    1. – Edourt Stern ↑

 

    1. – congenital disorder ↑

 

    1. – David Miller ↑

 

    1. – David Johns ↑

 

    1. – Edinburgh ↑

 

    1. – Bristol ↑

 

    1. – Self-protective ↑

 

    1. – George Suatork ↑

 

    1. – Practical training ↑

 

    1. – emotional deprivation ↑

 

    1. – Maryga and Fachaka ↑

 

    1. – Perkins ↑

 

    1. – Massachusetts ↑

 

    1. – Samuel Kerckly Hall ↑

 

    1. – institute Pennsylvania ↑

 

    1. – Philadelphia ↑

 

    1. – Aurbrooke ↑

 

    1. – Yozpamaoo ↑

 

    1. – Osaka ↑

 

    1. – Uppal ↑

 

    1. – Anysha ↑

 

    1. – Sharp ↑

 

    1. – Adevani ↑

 

    1. – Intellectual disability ↑

 

    1. – Multiple disabilities ↑

 

    1. – Behavioral disorders ↑

 

    1. – Learning disorders ↑

 

    1. – Pastor Ernest Christopher ↑

 

    1. – EFA (education for all) ↑

 

    1. – Speech therapy ↑

 

    1. – Ocular Lension ↑

 

    1. – Loon fled ↑

 

    1. – Arvin ↑

 

    1. – Adler ↑

 

    1. – Allport ↑

 

    1. – Salyban ↑

 

    1. – Horney ↑

 

    1. – Maslow ↑

 

    1. – Murphy ↑

 

    1. – self-known ↑

 

    1. – Self-identified ↑

 

    1. – States of consciousness ↑

 

    1. – George Kelly ↑

 

    1. – Stoll ↑

 

    1. – psychodynamics school ↑

 

    1. – esteem feeling ↑

 

    1. – Bowlby ↑

 

    1. – safe ↑

 

    1. – self-confidence ↑

 

    1. – Rosenberg ↑

 

    1. – Social class ↑

 

    1. – race ↑

 

    1. – religion ↑

 

    1. – birth order ↑

 

    1. – The relationship between parents ↑

 

    1. – Cooper Smith ↑

 

    1. – personal values ↑

 

    1. – Self-doubt ↑

 

    1. – self-awareness ↑

 

    1. – Confidence ↑

 

    1. – Hunter ↑

 

    1. – Frankel ↑

 

    1. – Burke ↑

 

    1. – Masn et al. ↑

 

    1. – self- concept ↑

 

    1. – self-expressive ↑

 

    1. – positive comparison ↑

 

    1. – social adjustment ↑

 

    1. – emotional ↑

 

    1. – George Mead ↑

 

    1. – Charles Cooley ↑

 

    1. – Cognitive style ↑

 

    1. – Critical Assessments ↑

 

    1. – Attention deficit disorder ↑

 

    1. – Avoidant disorder ↑

 

    1. – Deep feelings of worthlessness ↑

 

    1. – Subjective values ↑

 

    1. – self-perceived ↑

 

    1. – self-ideal ↑

 

    1. – Maturity ↑

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...