۲٫۶۹۷۹۹

۲٫۷۰۷۵۳

۲٫۵۷۴۵۵

۲٫۶۸۴۲۴

۲٫۹۲۹۲۷

۳٫۱۸۳۴۷

SCE

۰٫۶۳۲۱۰

۰٫۶۲۹۳۵

۰٫۶۳۰۶۶

۰٫۶۱۱۵۸

۰٫۶۲۷۴۶

۰٫۶۵۸۶۲

۰٫۶۸۵۸۸

CEE

۰٫۴۳۱۵۵

۰٫۳۴۰۰۱

۰٫۳۵۱۴۲

۰٫۳۱۸۴۷

۰٫۲۸۸۱۵

۰٫۳۱۱۸۹

۰٫۳۰۷۴۱

VAIC

۳٫۸۲۶۸۵

۳٫۷۳۲۶۹

۳٫۶۶۱۴۴

۳٫۶۷۱۳۹

۳٫۵۶۸۹۵

۳٫۹۵۷۶۸

۴٫۲۱۵۵۵

باتوجه به جدول فوق ویژگیهای متغیرهای تحقیق تا حدودی مشخص شده و می توان کلیه متغیرها را باتوجه به شاخص های مربوط ازنظرگاه آماری مورد تحلیل قرارداد. به طوریکه جدول(۴-۲) نشان می‌دهد که تعداد داده ها برای تمامی متغیرها ۵۱۱ عدد بصورت تجمیعی برای ۷ سال مورد بررسی می‌باشد و سطر دوم میانگین داده ها را نشان می دهد بطور نمونه میانگین سرمایه فکری و ارزش افروده اقتصادی برابر ۵۵۳۶۴/۱۱ و ۴۸/۵۰۴۹۸۳ است. سطر چهارم پارامترهای انحراف و پراکندگی از معیار میانگین را بیان می نماید و سطرهای پنجم و ششم میزان چولگی و کشیدگی داده ها را نسبت به منحنی نرمال(زنگوله ای شکل) را نشان می دهد که متغیرارزش افزوده اقتصادی با عدد ۷٫۱۵۷ دارای بیشترین چولگی بین متغیرها می باشد.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

۴-۳- روش آزمون فرضیه های تحقیق
در این مرحله فرضیه ها به صورت جداگانه آزموده و مورد ارزیابی و تجزیه و تحلیل قرار می گیرند. در این مرحله محقق، بررسی متغیرهای مورد مطالعه و نتیجه گیری فرضیه ها را به صورت پیوسته طی بازه زمانی ۷ ساله مورد مدنظر قرارداده است.
جهت آزمون فرضیه های این تحقیق، مراحل زیر طی شده است:
انتخاب شرکتهای واجد شرایط از بین جامعه آماری به صورت حذف سیستماتیک منظم و نیز حضور نمونه بطور پیوسته درطی ۷ سالهای ۱۳۸۶ الی ۱۳۹۳٫
استخراج داده های مالی شرکتهای انتخاب شده از نرم افزار تدبیر و ره آورد نوین.
استخراج آن بخش از داده های مالی شرکتهای انتخاب شده از متن صوتهای مالی که قابل گزارش از طریق نرم افزارهای بورس نمی باشد .
پالایش، طبقه بندی و محاسبه متغیرهای تحقیق از طریق نرم افزاراکسل و اکسس .
تجزیه و تحلیل داده ها از طریق آمار توصیفی و
استفاده از نرم افزار SPSS جهت آزمون فرض ها و انجام سایر تجزیه و تحلیل ها با بکارگیری روش های آماری آزمون نرمال بودن (کولموگروف- اسمیرنوف) [۱۹۶]، آزمون خود همبستگی(دوربین- واتسن)[۱۹۷]، چند هم خطی[۱۹۸] عامل تورم واریانس، همبستگی (ضریب همبستگی، ضریب تعیین)، آنالیز رگرسیون و آزمون ضرایب آن، آنالیز همبستگی و آزمون ضرایب آن و آزمون برابری معناداری چند ضریب همبستگی.
جهت آزمون فرضیه های تحقیق لازم است تا فرضیه تحقیق به فرضیه های آماری تبدیل گردد به طور کلی هدف آزمون فرضیه های آماری تعیین این موضوع است که باتوجه به اطلاعات به دست آمده از نمونه، حدسی که درباره خصوصیتی ازجامعه زده شده است، قابل تایید است یاخیر، براین اساس فرضیه آماری مربوط به فرضیه اصلی اول به شرح زیر است:

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...