فایل شماره 6362 |
…………. A2k
A22
A21
S2
VOC2
…………. Ank
An2
An1
Sn
.
VOCn
وزن مطلق
وزنهای ستونی
درصد وزنی
VOCi= i امین ندای مشتری ( i= 1,2,3,…..,n)
SEj = j امین ویژگی خدمت ( j= 1,2,3,.…,k)
Si = درجه اهمیت i امین ندای مشتری VOCi
Aij= میزان ارتباط SEj با VOCi (که یکی از اعداد ۰،۱،۳،۹ است).
Wj= وزنهای مطلق ستونی مربوط به ستون j امین ستون
Gj = درصد وزنی مربوط به j امین ستون
۳-۱۱ روش تجزیه و تحلیل داده ها
در تحقیق حاضر برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش میانگین استفاده کردیم و برای این کار از نرم افزار SPSS استفاده شد. برای سنجش پایایی پرسشنامه از آلفای کرونباخ و نرم افزار SPSS استفاده کردیم. و همچنین برای بدست آوردن وزنهای مطلق و نسبی در ماتریسهای QFD با توجه به فرمولها ذکر شده در همین فصل از نرم افزار Excel بهره بردیم.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
۳-۱۲ جمعبندی فرایند اجرای تحقیق به شکل یک نمودار
این تحقیق، با توجه به شرحی که در این فصل دادیم انجام شده است. برای روشن شدن روش تحقیق در نمودار (۳-۱) نمایی از آنچه در این تحقیق انجام شده، ارائه شده است.
نمودار۳-۱- مراحل انجام تحقیق
۴-۱ مقدمه
در سالهای اخیر، تعداد بانکها رو به افزایش است و مسیر ورود بانکهای خصوصی به بازار بانکداری نیز راحتتر شده است. با زیادتر شدن این بانکها، بحث رقابت میان آنها برای جذب مشتریان بیشتر مطرح می شود و بانکها را به چالشی بزرگ، برای لحاظ کردن کیفیت در فرایندهای کاری کشیده است. در نتیجه پیروزی در رقابت بین این شرکتها منوط به اجرای روشهای جدید در زمینه کیفیت میباشد. وقتی صحبت از کیفیت[۱۹۴]، رقابت[۱۹۵]، بهرهوری[۱۹۶] و رضایت مشتری در یک سازمان مطرح می شود، بدون شک مفهوم TQM بیشتر نمود پیدا می کند و هر مدیری میداند که با این روش چگونه میتوان سازمان را برای رسیدن به وضع مطلوب در کیفیت و موفقیت در رقابت رهنمون کرد (زعیری، ۲۰۰۰). اکنون محققان به دنبال ابزارهایی مؤثر برای رسیدن به کیفیت عالی در شرکتهای خدماتی هستند. یکی از کاراترین ابزارهای رسیدن به این کیفیت مطلوب، QFD است (یا کیان و کانجی، ۲۰۰۱).
QFD گسترش عملکردهای کیفی، روش توسعه و گسترش ویژگیها، خصیصهها و کارکردهایی است که به کالا یا خدمات، کیفیت میبخشد. یکی از قویترین ابزارهای TQM در رسیدن به اهداف عالی آن در سازمانها QFD میباشد، که در چند سال اخیر شرکتهای خدماتی در دنیا از این روش استفاده کرده اند. با توجه به اینکه، اهداف بانکها، و خدماتی که در آنها ارائه می دهند، بعضی اوقات با خواسته های مشتریان آنها، مطاقبت ندارد در نتیجه خروجی این سازمانها، کارایی بالایی ندارد. ولی با بهره گرفتن از ابزاری به نام QFD این خروجیها دقیقا با خواسته های مشتریان منطبق می شود (زعیری ، ۲۰۰۰). با توجه به اهمیت مشتری مداری در شرکتهای خدماتی، استفاده از روش QFD در بانکها بسیار ضروری به نظر میرسد. با توجه به مقدمهای که بیان شد، در این فصل، مدلسازی QFD برای طراحی ارائه خدمات با در نظر گرفتن خواسته های مشتریان در غالب یک مطالعه موردی در بانک صادرات ارائه میگردد و با توجه به اطلاعات گردآوری شده به این منظور، رضایت مشتریان بانک صادرات کرمان اندازه گرفته می شود.
۴-۲مدل سه مرحله ای QFD و استفاده از این مدل در این تحقیق
در مرور ادبیات QFD، روشهای ابتکاری مختلفی از QFD بکار رفته در شرکتهای خدماتی را مطالعه کردیم، از بین مدلهای ارائه شده، مدل سه مرحله ای QFD که بیشتر شبیه مدل چهار مرحله ای اعمال شده در بخش صنعت است انتخاب شد. در این روش ابتدا در مرحله اول یک خانه کیفیت طراحی شده که طرحریزی خدمات گفته می شود. بعد از تکمیل خانه اول، خانه دوم به نام طرحریزی ویژگیهای لازم، و در مرحله آخر خانه سوم به نام طرحریزی عملیات با بهره گرفتن از داده های خانه اول و دوم تکمیل می شود. شرح کاملی از این مدل در فصل چهارم آمده است، در این مدل ما باید عناصر زیر را استخراج کنیم: ۱- خواسته های مشتری از خدمات ۲- ویژگیهای خدمات ۳- عملیات فرایند کلیدی (راهبردها) ۴-الزامات عملیات (راهکارها). هر یک از عناصر در جدول (۴-۱) به شرح زیر تشریح شده است.
جدول ۴-۱- تعریف هر یک از خصیصه های مورد نیاز
خصیصهها
فرم در حال بارگذاری ...
[یکشنبه 1401-04-05] [ 11:03:00 ب.ظ ]
|