بررسی تأثیر ذهنی برند و کیفیت خدمات بر روی بازاریابی رابطه ای و تمایلات رفتاری مشتریان

۸

قربانی قویدل و شبگو منصف

۱۳۹۳

تأثیر اعتبار برند بر وفاداری مشتریان از دیدگاه خریداران لوازم خانگی

۹

مطهری نژاد و همکاران

۱۳۹۳

بررسی رابطه بین برند و مصرف کننده (مورد مطالعه لوازم خانگی برقی)

۱۰

مؤمنی و محمدی

۱۳۹۲

بررسی تأثیر هویت برند بر وفاداری مشتریان نسبت به برند سامسونگ

۱۱

برهانی و همکاران

۱۳۹۲

بررسی رابطه تصویر سازمان، تصویر نام تجاری، کیفیت خدمات و رضایت مشتریان با وفاداری مشتریان صنعت بانکداری

۱۲

رحیم نیا و فاطمی

۱۳۹۱

بررسی نقش واسط ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری در تأثیر ارتباط موفق با مشتری و تصویر برند در هتل های ۵ ستاره مشهد

۲-۹- خلاصه فصل
در این فصل مبانی نظری و یافته های مطالعات پیشین درباره مفهوم برند مورد بررسی قرار گرفته است. در ابتدای فصل، تعاریف مرتبط با مفهوم برند و دیدگاه های موجود درباره آن، هویت برند، اعتبار برند، اعتماد برند و همچنین مفاهیمی در زمینه ویژگی ارتباطی برند و رضایتمندی مشتریان نسبت به برند مطرح شد. در بخش پایانی فصل خلاصه ای از تحقیقات تجربی انجام شده در زمینه برند ارائه شده است.
فصل سوم
روش اجرای تحقیق
۳-۱- مقدمه
جهانی که انسان در آن زندگی می کند، دارای ویژگی هایی است که بخشی از آن بر او پوشیده است. از این رو همه انسان ها برای یافتن پاسخ سؤالات و حل مشکلات خود ناچار به کاوش هستند. با این مقدمه مجموعه فرآیندی را که محقق سعی می کند توسط آن مشکلات را حل کند تحقیق می نامند(دلاور، ۱۳۹۱). پژوهشگر با بهره گرفتن از روش های منظم درباره کنش ها و واکنش ها، اطلاعاتی را جمع آوری می کند، درباره معنی یا مفهوم آنها می اندیشد، به نتیجه هایی می رسد، آنها را ارزیابی می کند و سرانجام این نتایج یا دستاوردها را ارائه می دهد، پس می توان گفت توسعه کمی و کیفی جوامع، همگی مرهون تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها بر پایه تحقیقات علمی است. روش تحقیق، فرآیندی نظام مند برای پاسخ به یک پرسش یا ارائه راه حل برای یک مسئله است. به این ترتیب به شکل کلی، روش تحقیق را می توان مجموعه هایی از قواعد و ابزارهای متغیر دانست که به شکل منسجم و سیستماتیک برای بررسی واقعیت ها، کشف مجهولات و دستیابی به راه حل مشکلات به کار گرفته می شود(خاکی، ۱۳۹۱).

در این تحقیق که به واسطه مفید واقع شدن نتایج آن در سازمان ها، شرکت های تولیدی و خدماتی، تحقیقی کاربردی محسوب می شود، به بررسی عوامل مؤثر بر برند با تأکید بر ویژگی ارتباطی برند در صنعت موبایل پرداخته شده است. در ادامه به طرح مسأله تحقیق، بیان فرضیات، روش آزمون، روش گردآوری اطلاعات، معرفی و نحوه محاسبه متغیرها، روش تجزیه و تحلیل داده ها و در نهایت بیان مدل نهایی تحقیق پرداخته می شود.
۳-۲- طرح مسئله تحقیق
بدون تردید داشتن درک روشنی از موضوع تحقیق و ارائه تعریف جامع و شفاف از مسأله اصلی مورد پژوهش می تواند نقش مؤثری در انتخاب روش مناسب برای انجام تحقیق و کسب نتایج علمی مفید و ارزشمند داشته باشد. بر اساس آنچه در فصل اول به آن اشاره شد مسأله اصلی پژوهش این است که آیا بین ویژگی های ارتباطی برند با واسطه گری رضایت بر اعتماد برند تأثیر دارد؟ این سؤال اساسی چارچوب کلی و روشنی برای تحقیق حاضر و قالب بندی و آزمون فرضیات فراهم کرده است.
۳-۳- تدوین فرضیات تحقیق
بیان مساله تنها به صورت کلی پژوهش را هدایت می کند و تمام اطلاعات ویژه پژوهشی را ندارد، از طرف دیگر در صورتی که کلیه اطلاعات پژوهشی را در مساله مطرح کنیم مساله به گونه ای بزرگ می شود که تدبیر و هدایت آن امکان پذیر نیست، بنابراین مساله هرگز به صورت علمی حل نخواهد شد مگر اینکه به فرضیه یا فرضیه هایی تبدیل شود (خاکی، ۱۳۹۱).
فرضیه های تحقیق:

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...