۲۱

محصولات شیمیایی

۱۷

۲۲

محصولات غذایی و آشامیدنی بجز قند و شکر

۱۴

۲۳

محصولات کاغذی

۲

۲۴

منسوجات

۳

۲۵

مواد و محصولات دارویی

۲۲

۲۶

وسایل اندازه گیری، پزشکی و اپتیکی

۱

جمع

۱۹۳

۳-۵ ابزار جمع آوری داده های تحقیق
در این تحقیق اطلاعات و داده های مورد نیاز مربوط به ادبیات تحقیق و مبانی نظری از منابع
کتابخانه ای و پایگاه های علمی و مقالات داخلی و خارجی استخراج می شود. برای گردآوری داده‏های تحقیق نیز از بانک های اطلاعاتی سازمان بورس اوراق بهادار تهران، پایگاه اطلاعاتی مدیریت پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی، بانک های اطلاعاتی نرم افزارهای تدبیرپرداز و ره آورد نوین، و همچنین گزارشات هفتگی و صورت های مالی شرکتها حسب مورد استفاده خواهد شد.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

۳-۶ فرضیه ­های تحقیق
فرضیه عبارت است از حدس عالمانه ای است درباره ماهیت و چگونگی روابط بین پدیده ها، اشیاء و متغیرها، که پژوهش گر را در تشخیص نزدیک ترین و محتمل ترین راه برای کشف عامل مجهول کمک می کند. فرضیه را می توان به منزله ی رابطه ای منطقی بین دو یا چند متغیر توصیف کرد که به صورت جمله ای آزمون پذیر بیان می شود و درست بودن یا درست نبودنش باید مورد آزمایش قرار گیرد. فرضیه بر اساس معلومات کلی و شناخت های قبلی یا تجارب پژوهش گر، به وجود می آید این شناخت ها ممکن است براساس تجارب یا مطالعات قبلی باشد، از منابع شفاهی به دست آمده باشد و یا در جریان مطالعه ادبیات تحقیق حاصل شده باشد. (جهانشاد و پیشروچی، ۱۳۹۱ )
فرضیه های تحقیق به شرح زیر تدوین شده اند:
فرضیه ۱ به دنبال افزایش در فروش دوره قبل نسبت به کاهش فروش در دوره قبل ، با همان مقدار افزایش فروش در دوره جاری هزینه ها به مقدار بیشتری افزایش خواهند یافت.
فرضیه ۲ زمانی که مدیران نسبت به فروش در آینده نظر خوش بینانه تری دارند چسبندگی در دوره جاری در صورت افزایش فروش در دوره قبل افزایش می یابد و ضد چسبندگی در دوره جاری در صورت کاهش فروش دوره قبل کاهش می یابد.
فرضیه ۳ کاهش در چسبندگی هزینه ها ناشی از انگیزه مدیریت سود، زمانی که فروش دوره قبل افزایش می یابد نسبت به زمانیکه فروش دوره قبل کاهش می یابد کمتر است.
۳-۷ مدل ها و متغیرهای تحقیق
در این مطالعه برای تجزیه و تحلیل اطلاعات و آزمون فرضیات از سه مدل رگرسیونی زیر بصورت داده‌های پانل[۱۸] استفاده خواهد شد.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...