بین دو متغیروفاداری به برند و ارزش ویژهدر سطح ۹۵% رابطه معنی دار می باشد، شدت این رابطه برابر ۶۲/۰ درصد می باشد. جهت تعیین جهت این تاثیرباتوجه به ضریب بتامشاهده می شود که این تاثیر مستقیم ومثبت می باشد. ازسویی ضریب تعیین در این فرضیه برابر با ۳۸/۰می باشد یعنی متغیر مستقل۶۲درصد تغییرات متغیر وابسته را می تواند پیش بینی کند. که با نتایج تحقیق ایمانی خوشخو و ایوبی یزدی(۱۳۸۹)، مطابقت دارد.
۵-۴)پیشنهادات در راستای نتایج تحقیق:
الف) پیشنهادهای مبتنی بر نتایج به دست آمده از تحقیق به مدیران بازاریابی مقصد های گردشگری:
با توجه به نتایجی که از تجزیه و تحلیل داده ها به دست آمده، برای بهبود و افزایش ارزش ویژه برند استان گیلان راه کارهایی ارائه می گردد.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

    • بیش ترین اثرگذاری بر روی ارزش ویژه برند شهر یزد مربوط به کیفیت ادراک شده است. از این رو برای مدیران بازاریابی مقصد ضروری است تا استراتژی های بازاریابی برند را بر اساس ادراکات مصرف کننده برنامه ریزی کنند. در حقیقت پیش رفتن در جهت تقویت ادراک شده و نیز وفاداری باید در اهداف بلندمدت مقصدهای گردشگری منظور گردد.زیرا که از این طریق می توانند ارزش ویژه برند خود را بالا برده و در نهایت سود بیشتری کسب کنند. از این رو برای ارتقای کیفیت مقصد گردشگری موارد زیر را باید در نظر گرفت:

۱٫تمرکز شرکت بر عوامل تشکیل دهنده ادراک کیفیت از دید مصرف کننده بر اساس اولویت های شناسایی شده.
۲٫الگوبرداری از بهترین عملکردهای نزدیکترین رقبای بازار مقصد گردشگری.

    1. باتوجه به کیفیت خدمات و اطلاع رسانی و رضایت مردم در این زمینه، سعی در ارتقای کیفیت هرچه بهتر این مورد با توجه به شعار خدمات بهتر، شهری محبوب تر و ترغیب هر چه بیشتر گردشگران برای بازدید از این استان

۴٫ارائه برنامه های تفریحی و سرگرمی بیشتر برای گردشگران

    1. نظارت و رسیدگی بهر قیمت محصولات و خدمات عرضه شده به گردشگران، با توجه به رضایت آنها.

ب)پیشنهادات برای شهرداری ها و سازمان شهرسازی:

    1. سرمایه گذاری معقول و منطقی در تسهیلات و تجهیزات زیربنایی و اقامتی.
    1. با توجه به نارضایتی مردم از بهداشت مکان های گردشگری به خصوص پارک ها، توصیه به رسیدگی به این بخش از تسهیلات و خدمات.
    1. با توجه به نارضایتی مردم از امنیت جانی به خصوص در شهر انزلی، توجه به اقدامات امنیتی لازم برای حفظ جان و مال گردشگران.
    1. به دلیل اندک بودن مراکز تجاری و خرید در این استان، تلاش در جهت تآمین مراکز خرید مناسب و باکیفیت.

پ)پیشنهادات برای محققینی که در این زمینه میخواهند فعالیت کنند:
۱٫جهت پژوهش های آتی به محققین پیشنهاد می شود که،پژوهش های خود را بر عوامل تأثیرگذار بر ابعاد ارزش ویژه برند به منظور تقویت هرچه بهتر این ابعاد و اثربخشی مطلوب بر ارزش ویژه برند منعطف سازند.
۲٫آزمون مدل تحقیق با انتخاب یک نمونه آماری بزرگتر و حتی برای جوامعی با فرهنگهای مختلف و بررسی مقایسه ای بین آنها انجام دهند.
۳٫به بررسی متغیر دوری یا نزدیکی مقصد گردشگری و تاثیر آن بر روی دیدگاه گردشگران از آن برند گردشگری بپردازند.
۴٫انجام تحقیقات میدانی و گسترده جهت شناخت عوامل مهم تشکیل دهنده کیفیت از نظر مصرف کننده
۵-۵) محدودیت های تحقیق:
هر محققی در مسیر جمع آوری اطلاعات و کسب نتایج مطلوب با مشکلاتی مواجه می شود که لازم است آن ها را شناسایی کرده و در جهت رفع آن ها گام بردارد.انجام این تحقیق نیز با مشکلات مختلفی مواجه بوده که عمده آن ها عبارتند از:

    1. عدم دسترسی به حجم نمونه بالا به دلیل محدودیت زمانی
    1. کم بودن پژوهش های مربوط به این تحقیق و در دسترس نبودن منابع لازم به صورت آسان
    1. عدم همکاری نمونه آماری در اکثر مطالعات میدانی یکی از محدودیت های اصلی تحقیق است.
    1. در پژوهش حاضر روش جمع آوری اطلاعات از نمونه آماری به وسیله پرسشنامه انجام گرفته است در نتیجه افراد ممکن است در هنگام پاسخ به سوالات تمرکز لازم کافی را نداشته باشند به واقع اطلاعات به صور طبیعی گردآوری شده اند بدون اینکه آزمایش علی و معلولی انجام گرفته باشد.
    1. در این پژوهش به بررسی عوامل مؤثر بر ارزش ویژه برند با فرض مستقل بودن هر یک از عوامل پرداخته شده است و تآثیر هر یک از عوال روی یکدیگر در نظر گرفته نشده است که می تواند از نقطه های ضعف این پژوهش محسوب گردد.

فهرست منابع فارسی
آذر،عادل؛ مومنی،منصور(۱۳۸۰)، «آمار و کاربرد آن در مدیریت»، جلد اول،چاپ دهم، تهران، انتشارات سمت.
آذر،عادل؛ مومنی،منصور(۱۳۸۰)، «آمار و کاربرد آن در مدیریت»، جلد دوم،چاپ دوازدهم، تهران، انتشارات سمت.
ایمانی خوشبو. حسین، ایوبی یزدی.حمید، عوامل مؤثر بر ارزش ویژه برند در مقصد گردشگری شهر یزد، پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی ، ۱۳۸۹
ایمانی خوشخو. محمدحسین ، ایوبی یزدی حمید ،”مقایسه تطبیقی ارزش ویژه برند مقاصد گردشگری کیش و قشم از نقطه نظر ادراکات گردشگران داخلی”،مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
ترکش اصفهانی، صفورا تیر ۱۳۹۰، “تأثیر گرایش به برند بر عملکرد تولیدکنندگان مصنوعات طلا و جواهر در شهر تهران”. پایان نامه کارشناسی ارشد،دانشگاه الزهرا.
جهانیان.منوچهر ، زندی .ابتهال،گردشگری حامی فقرا، نشر جهاد دانشگاهی،۱۳۸۹٫

خاکی، غلامرضا(۱۳۸۴)، «روش تحقیقبا رویکردی به پایان نامه نویسی »، چاپ اول، تهران، مرکز تحقیقات علمی کشور، کانون فرهنگی انتشارات درایت
رفیعی، ساغر(۱۳۹۱)، «تأثیر عوامل آمیخته بازاریابی و تصویر شر کت بر ارزش ویژه برند در بخش نرم افزاری صنعت فناوری اطلاعات مورد مطالعه(شرکت نرم افزاری چارگون)».پایان نامه کارشناسی ارشد،دانشگاه الزهرا
رنجبریان.بهرام،زاهدی.محمد،شناخت گردشگری،نشر چهار باغ ۱۳۸۸٫

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...