نتایج این آزمون نشان می‌دهد سطح معناداری متغیرهای تحقیق بیشتر از ۰٫۰۵ است و همچنین باید خاطرنشان کرد نرم‌افزار Spss طبق قضیه حد مرکزی نتایج این پرسشنامه را نرمال تشخیص داده است، لذا فرضیه صفر یعنی نرمال بودن متغیرها مورد تأیید قرار می‌گیرد.
۳-۹- تجزیه و تحلیل اطلاعات و آزمونهای آماری مورد استفاده:
تجزیه و تحلیل، بعنوان فرآیندی از روش علمی، یکی از بایدهای اساسی هر روش تحقیقی است. تجزیه و تحلیل بطور کلی عبارت از روشی است که از طریق آن کل فرایند پژوهشی، از انتخاب مسأله تا دسترسی به یک نتیجه هدایت می شود. پژوهشگر برای پاسخگویی به مسأله تدوین شده و یا تصمیم گیری در مورد رد یا تأیید فرضیه ای که صورت بندی کرده است از روش های مختلف تجزیه و تحلیل استفاده میکند ( طاهری و ماشین چی ،۱۳۸۷،ص۱۱۴).

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

هدف از تحلیل و توصیف در آمار، بررسی جامعه آماری است که به دو طریق توصیف می شود: یا با که در این صورت فنون آمار توصیفی بکار خواهد رفت و « پارامتر » سرشماری کلیه عناصر جامعه و محاسبه یا با بهره گرفتن از تخمین زننده برآورد پارامتر شقی از آمار را استنباطی می گویند که شامل فنون تخمین آماری و آزمون فرضیه ها میشود.
اینکه از کدام طریق ( تخمین یا آزمون) ، استنباط انجام گیرد، به نوع تحقیق بستگی دارد. اگر تحقیق از نوع سؤال و صرفاً حاوی پرسش درباره پارامتر باشد از تخمین آماری برای پاسخ به سؤالات استفاده می شود و اگر حاوی فرضیه ها بوده و از مرحله سؤال گذر کرده باشد، آزمون فرضیه ها و فنون آماری آن بکار میرود ( آذر و مومنی ، ۱۳۷۶،ص ۴۱).
با توجه به مطالب فوق ما در این تحقیق از هر دو نوع آمار توصیفی و آمار استنباطی استفاده می نمائیم. از آمار توصیفی برای نمایش اطلاعات جمعیت شناختی با بهره گرفتن از جدول فراوانی و نمودارهای میله ای استفاده می شود. از فنون استنباط آماری نیز در این تحقیق استفاده می شود و چون بدنبال فرضیه های تحقیق می باشیم از آزمون فرضیه ها و فنون آماری مرتبط با آن استفاده خواهد شد.
۳-۱۰- ملاحظات اخلاقی

    1. موافقت و تمایل شخصی برای شرکت در پژوهش مورد تأکید و به کار گرفته شده است.
    1. پرسشنامه ها به صورت بی­نام پاسخ داده شد تا از تبعات احتمالی منفی برای تک­تک شرکت کنندگان جلوگیری شود.
    1. داده ­های حاصل از پرسشنامه ­های پژوهش فقط برای بررسی اهداف و فرضیه ­های پژوهش مورد تحلیل و استفاده قرار گرفته­اند.

فصل چهارم
تجزیه و تحلیل داده ها
۴-۱- مقدمه:
در این فصل، اطلاعات گردآوری شده مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. تحلیل‌ها در دو قسمت آمار توصیفی و آمار استنباطی ارائه شده است مطالب مندرج در این فصل از سه بخش تشکیل شده است که به ترتیب عبارتند از:
یافته های توصیفی: این بخش که شامل محاسبه میانگین، انحراف معیار، حداقل و حداکثر نمره کسب شده در متغیرهای مورد مطالعه است.
یافته های مربوط به فرضیه ها: رابطه بین متغیرهای پیش بین و ملاک با بهره گرفتن از رگرسیون چند متغیری با روش ورود و مرحله ای ومسیر تحلیل با بهره گرفتن از نرم افزار لیزرل مورد بررسی قرارگرفته است.
رتبه بندی متغیرهای تحقیق که ترتیب اهمیت متغیرها را مشخص می سازد.
۴-۲- یافته های توصیفی
یافته های توصیفی در این پژوهش شامل توزیع فراوانی در نمودار برای متغیرهای کیفی مانند جنسیت، میزان تحصیلات ، سن و سابقه خدمت و همچنین میانگین، انحراف معیار، حداقل نمره ، حداکثر نمره و فراونی برای متغیرهای ملاک و متغیرهای پیش بین است.ابتدا یافته های توصیفی مربوط به متغیر کیفی جنسیت، میزان تحصیلات ، سن و سابقه خدمت ارائه می گردد.
جدول شماره (۴-۱)- توزیع فراوانی آزمودنی بر حسب جنس

جنسیت

تعداد

درصد

زن

۳۲

۸/۳۰

مرد

۷۲

۲/۶۹

کل

۱۰۴

۱۰۰

نمودار(۴-۱)- توزیع فراوانی آزمودنی بر حسب جنس
همان طور که درجدول ۴-۱ ملاحظه می شود، بیش از ۶۹ درصد مشارکت کننده مرد می باشند

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...