۰٫۹

معمولا می توانم پی ببرم که در شغلم ضعیف عمل کرده ام یا خوب.

۱۰۱

۴٫۵۲

۰٫۶۵

در این شغل می توانم احساس کنم که کارم را به خوبی انجام می دهم یا خیر.

۱۰۱

۴٫۶۶

۰٫۵۳

بر اساس یافته های تحقیق، مهم ترین گویه های ویژگی های شغلی با میانگین ۶۶/۴ (در مقیاس ۵ ارزشی لیکرت) و انحراف استاندارد ۵۳/۰ به” در این شغل می توانم احساس کنم که کارم را به خوبی انجام می دهم یا خیر.”، اختصاص داشت. همچنین گویه ” شغل من، شغلی کاملا ساده، یکنواخت و تکراری است “، با میانگین ۷۹/۲ و انحراف استاندارد ۴/۱ کم اهمیت ترین گویه ویژگی های شغلی است. جدول (۴-۱۲) مهم ترین و کم اهمیت ترین گویه های ویژگی های شغلی را نشان می دهد.
۴-۳٫بررسی نرمال بودن توزیع متغیرها
اغلب آزمون‌های آماری با فرض نرمال بودن توزیع صورت می‌گیرد. اجرای آزمون در چنین حالتی زمانی معتبر است که فرض نرمال بودن توزیع متغیرهای مورد اندازه‌گیری رد نشود. در صورت رد فرض نرمال بودن توزیع داده‌ها، اجرای آزمون‌ها بدون فرض نرمال بودن صورت می‌گیرد. لذا به منظور بررسی نرمال بودن توزیع داده های ویژگی های شغلی از آزمون کولموگرف اسمیرنف استفاده شد که نتایج آن در جدول (۴-۱۳)، آمده است:
فرضیه H0: توزیع داده‌های تحت بررسی ویژگی های شغلی نرمال نمی‌باشد.
فرضیه H1: توزیع داده‌های تحت بررسی ویژگی های شغلی نرمال می‌باشد.
جدول ۴-۱۳: نتایج آزمون کالموگروف اسمیرنوف

شاخص

ویژگی های شغلی

میانگین

۸۵/۳

انحراف استاندارد

۴۲/۰

Z

۸۷/۱

سطح معنی داری

۴۳/۰

تفسیر: در صورتی که سطح معنی داری آزمون کولموگرف اسمیرنف بیشتر از ۰۵/۰ باشد، می توان نتیجه گرفت؛ توزیع داده های مربوط به متغیر تفاوت معنی داری با توزیع نرمال ندارد. همانطور که در جدول فوق گزارش شده است، با توجه به اینکه P-value برای متغیر ویژگی های شغلی بزرگ تر از ۰۵/۰ می‌باشد، لذا فرضیه صفر تایید می‌گرددکه این حاکی ازنرمال بودن توزیع داده های حاضرمیباشد.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۴-۴٫ آمار استنباطی
ب) آزمون فرضیه های تحقیق
آزمون فرض اول
فرضیه صفر: بین میانگین جامعه و میانگین نمونه در عامل تنوع وظیفه تفاوت معناداری وجود ندارد.
H0 : P>0.05

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...