۰۰۸/۰

۹۸۸/۰

۹۴۶/۱۲۷

۰۰۱/۰p<

آماره آزمون تحلیل واریانس: ۱۴/۱۶۳۷۰ سطح معناداری مدل : ۰۰۱/۰p< ضریب همبستگی: ۹۸۸/۰
ضریب تعیین مدل رگرسیونی: ۹۷۷/۰ آماره دوربین واتسون: ۹۶۷/۱

از آنجایی که مقدار آماره دوربین واتسون بدست آمده از جدول ۴-۱۱ بین ۵/۱ تا ۵/۲ است، می توان فرض استقلال جملات خطای رگرسیونی را پذیرفت. در نتیجه مدل مذکور از نیکویی برازش مناسب به لحاظ برقراری شرط استقلال جملات خطا برخوردار است.
با توجه به ضریب تعیین بدست آمده (۹۷۷/۰)، با بهره گرفتن از متغیر توضیحی مسئولیت پذیری اجتماعی می توان تا ۷/۹۷ درصد از تغییرات موجود در متغیر تمکین مالیاتی مؤدیان را توجیه نمود. همچنین نتایج آزمون تحلیل واریانس مدل برازش شده را (با توجه به سطح معناداری کمتر از ۰۰۱/۰) در سطح خطای نوع اول ۰۵/۰، معنادار برآورد کرده است.
سطح معناداری آزمون صفر بودن ضریب رگرسیونی متغیر مسئولیت پذیری اجتماعی در مدل برازش شده کمتر از ۰۰۱/۰ بدست آمده است، در نتیجه فرضیه صفر بودن این ضریب را رد کرده و این فرضیه ی پژوهش، در سطح خطای نوع اول ۰۵/۰، پذیرفته می شود. بدین معنا که مسئولیت پذیری اجتماعی بر تمکین مالیاتی مؤدیان اداره کل امور مالیاتی جنوب استان تهران تأثیر معناداری دارد. مثبت بودن ضریب رگرسیونی بدست آمده برای متغیر مسئولیت پذیری اجتماعی (۰۳۴/۱)، نشان دهنده ی مثبت بودن رابطه اش با متغیر پاسخ تمکین مالیاتی است. بدین معنی که هر چه مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت ها در سطح بالاتری قرار داشته باشد، تمکین مالیاتی نیز بهبود خواهد یافت. مدل رگرسیونی برازش شده برای بیان این رابطه را می توان بطور خلاصه بصورت زیر نشان داد:

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

خطا + (مسئولیت پذیری اجتماعی) ۰۳۴/۱ = تمکین مالیاتی
فرضیه فرعی اول: بعد قانونی مسئولیت پذیری اجتماعی بر روی تمکین مالیاتی مؤدیان اداره کل امور مالیاتی جنوب استان تهران تأثیر معناداری دارد.
جزئیات برازش مدل رگرسیونی بین متغیر پاسخ تمکین مالیاتی و متغیر پیش بینی کننده بعد قانونی مسئولیت پذیری اجتماعی، در جدول ۴-۱۲ نشان داده شده است.
جدول ۴-۱۲ : نتایج برازش مدل رگرسیونی بین بعد قانونی و تمکین مالیاتی

پارامتر

ضریب رگرسیونی

خطای برآورد

ضریب استاندارد شده

آماره آزمونt

سطح معناداری

بعد قانونی

۹۸۶/۰

۰۰۸/۰

۹۸۷/۰

۸۳۰/۱۱۸

۰۰۱/۰p<

آماره آزمون تحلیل واریانس: ۵۷/۱۴۱۲۰ سطح معناداری مدل : ۰۰۱/۰p< ضریب همبستگی: ۹۸۷/۰
ضریب تعیین مدل رگرسیونی: ۹۷۴/۰ آماره دوربین واتسون: ۹۳۳/۱

میزان آماره دوربین واتسون در مدل رگرسیونی برابر با ۹۳۳/۱ بدست آمده، پس می توان فرض استقلال جملات خطای رگرسیونی را پذیرفت. در نتیجه از لحاظ استقلال جملات خطا، مدل مذکور از نیکویی برازش مناسب برخوردار است. ضریب تعیین بدست آمده از این مدل نشان می دهد که بعد قانونی مسئولیت پذیری اجتماعی تا ۴/۹۷ درصد از تغییرات موجود در متغیر تمکین مالیاتی مؤدیان را توجیه می کند. همانگونه که از مقدار ضریب تعیین مدل بر می آید، نتایج آزمون تحلیل واریانس نیز میزان تغییرات توجیه شده متغیر پاسخ در هر مدل برازش شده را در سطح خطای نوع اول ۰۵/۰ معنادار برآورد می نماید. بنابراین مدل در نظر گرفته شده برای توجیه تغییرات تمکین مالیاتی به موجب تغییر در متغیر توضیحی بعد قانونی مسئولیت پذیری اجتماعی مناسب بوده است.
همچنین سطح معناداری بدست آمده برای آزمون صفر بودن ضریب رگرسیونی بعد قانونی در جدول ۴-۱۲ ، کمتر از ۰۰۱/۰ بوده و در نتیجه فرضیه صفر بودن این ضریب در سطح خطای نوع اول ۰۵/۰ رد می شود و این فرضیه فرعی پژوهش پذیرفته خواهد شد. بدین معنا که بعد قانونی مسئولیت پذیری اجتماعی بر روی تمکین مالیاتی مؤدیان اداره کل امور مالیاتی جنوب استان تهران تأثیر معناداری دارد. شیب خط بدست آمده (۹۸۶/۰) از مدل رگرسیونی نشان دهنده ی میزان رابطه بعد قانونی و تمکین مالیاتی مؤدیان می باشد، مثبت بودن این ضریب بیانگر مثبت بودن جهت این رابطه است. مدل رگرسیونی برازش شده را می توان بطور خلاصه بصورت زیر نشان داد:
خطا + (بعد قانونی مسئولیت پذیری اجتماعی) ۹۸۶/۰ = تمکین مالیاتی
فرضیه فرعی دوم: بعد اقتصادی مسئولیت پذیری اجتماعی بر روی تمکین مالیاتی مؤدیان اداره کل امور مالیاتی جنوب استان تهران تأثیر معناداری دارد.
جزئیات برازش مدل رگرسیونی بین متغیر پاسخ تمکین مالیاتی و متغیر پیش بینی کننده بعد اقتصادی مسئولیت پذیری اجتماعی در جدول ۴-۱۳ نشان داده شده است.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...