۱۱۰

بسته بندی

۱۶۰

شتسشو

۱۱۰

ضدعفونی

۱۱۰

توزین

۱۶۰

فروش

۱۶۰

مأخذ: نتایج تحقیق
نتایج آمار توصیفی حاکی از آن است که ۳/۲۲ درصد مرکبات را با قیچی و ۵/۱۹ درصد به صورت دستی چیدهاند. ۵۴ درصد بدون جواب و ۲/۴ درصد از هر دو روش برای چیدن محصول استفاده کردند. ۲/۳ درصد برای جابجایی محصول از نیروی انسانی و ۳/۱ درصد از تیلر و ۴/۰ درصد از نیسان استفاده کردند، این در حالی است که ۱/۹۵ درصد تولیدکنندگان در این زمینه جوابی عنوان نکردند. برای تخلیه و بارگیری محصول ۳/۳۴ درصد از نیروی انسانی و ۸/۵۵ درصد بدون پاسخ و بقیه از پالت، فرغون و یا ترکیبی از این ها استفاده نمودند. در صورت عدم انجام امور حمل و نقل، نحوه فروش ۱۰۰% باغداران سرِ باغ اعلام شده است. مهمترین وسیله حمل و نقل محصول در این مطالعه تاکسی بار نیسان بوده که برای حمل پرتقال ۵/۲۹ درصد از نیسان و ۲/۱۴ درصد از کامیون استفاده کردند و ۵/۵۵ درصد از باغداران میوه را روی درخت فروخته و مسئولیت حمل و نقل را به دیگران واگذار نمودند. در صورت عدم انجام بسته بندی، نحوه فروش ۱۰۰% باغداران به صورت فلّه بوده است. نمودار ۴-۱۲ توزیع فراوانی باغداران را براساس مهمترین نوع بسته بندی به کار گرفته شده برای فروش پرتقال نشان میدهد. ۹/۳۰ درصد از بسته بندی پلاستیکی، ۵/۱۲ درصد از چوبی، ۷/۱۲ درصد از مقوایی و ۹/۵۳ درصد نیز برای بسته بندی محصول خود اقدامی نکرده اند.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

نمودار۴-۱۲: توزیع درصد فراوانی باغداران براساس مهمترین نوع بسته بندی پرتقال درنمونه آماری
به منظور شستشوی محصول جهت ضدعفونی و انبار مانی، ۲/۹ درصد از آب تمیز، ۵ درصد از آب همراه با کلر و ۲ درصد از آب همراه با هیدروکسید سدیم استفاده کردند، ۸/۳۸ درصد در این مرحله اقدامی انجام ندادند. ۱/۱۱ درصد از باغداران جهت ضدعفونی پرتقال خود در انبار از واکس، ۹/۳ درصد از تیمارهای شیمیایی همراه با واکس و ۱/۱ درصد از اسید هیپوکلرو استفاده کردند، ۹/۸۳ درصد باغداران در این مطالعه اقدامی برای ضدعفونی محصول خود انجام ندادند. مهمترین وسیله توزین جهت فروش محصول باسکول بوده به طوری که ۳/۱۶ درصد توزین با باسکول و ۶/۳ درصد آن به وسیله ترازو انجام داده اند، ۱/۸۰ درصد بدون پاسخ عنوان شد که با توجه به عدم انجام دیگر عملیات بازاریابی مشابه به وسیله باغداران، در این مرحله دلالان و کارگزاران مستقل بازاریابی ایفای نقش نموده اند.
جدول۴-۲۲: نحوه انجام مراحل مختلف عملیات بازاریابی و بازاررسانی محصول

نحوه انجام
نوع فعالیت

خود

دیگر

فراوانی

درصد

فراوانی

درصد

چیدن محصول

۱۲۲

۹/۴۵

۱۴۴

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...