گدولین و تیمرمن (۲۰۰۷)

در مطالعه‌ای به بررسی تصمیمات تخصیص دارایی با درنظر گرفتن تغییرات رژیمی در بازدهی دارایی‌ها پرداختند. آنها شواحدی را یافتند که ۴ رژیم جداگانه – سقوط، رشد آهسته، و وضعیت‌های فشار و بهبود- برای تفسیر توزیع پیوسته بازدهی اوراق و سهام نیاز هست. تخصیص دارایی‌های بهینه در وضعیت‌های مختلف تغییر می کند.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

اسپاگنولو و اسپاگنولو (۲۰۰۷)

عکس‌العمل بازده‌های بازار سهام و نوسان‌پذیری رشد تولید به خط‌مشی پولی را با بهره گرفتن از فرایند سوئیچیینگ نوسان‌پذیری مارکوف مورد بررسی قرار دادند.

ونگ و تئوبالد (۲۰۰۸)

رفتار سوئیچینگ رژیمی شش بازار سهام نوظهور آسیای شرقی را در طول دوره ۱۹۷۰ تا ۲۰۰۴ مورد بررسی قرار دادند. نتایج آنها بیانگر مدارک بسیار قوی مبنی بر وجود بیش از یک رژیم در هر یک از این بازارهای سهام می‌باشد. چانگ (۲۰۰۹) مدل‌های GJR-GARCH سوئیچینگ رژیمی گوناگونی را برای تجزیه و تحلیل اثرات متغیرهای کلان اقتصادی (نرخ بهره، بازدهی سود نقدی و صرف نکول) بر حرکات بازدهی سهام (میانگین شرطی، نوسان‌پذیری شرطی و احتمالات انتقال) در بازار سهام ایالات متحده بکار بردند. نتایج آنها نشان داد عوامل کلان می‌توانند بر پویایی‌های بازده سهام اثرگذار باشند.

هاس (۲۰۰۹)

در مطالعه‌ای یک برنامه گسترده‌ای از مدل‌های ترکیبی مارکوف مختلف را برای اندازه‌گیری VaR بازدهی روزانه بازارهای اصلی اروپا با بهره گرفتن از آزمون‌های بازخور خارج از نمونه ارائه داد. در این تحقیق ایشان دو توزیع گوسی و تی- استیودنت را درنظر گرفتند و عملکرد دو مدل یک متغیره و چند متغیره را تحت پارامترهای مختلف مقایسه نمودند. نتایج این مطالعه نشان داد که مدل تک متغیره با توزیع تی- استیودنت نتایج مناسب و دقیقی را داد

چانگ (۲۰۰۹)

در مطالعه‌ای با بهره گرفتن از مدل‌های GJR-GARCH سوچینگ رژیمی تاثیر متغیرهای اقتصاد کلان (نرخ بهره، سود تقسیمی و صرف نکول) برروی نوسانات بازدهی سهام امریکا (شامل میانگین شرطی، واریانس شرطی و احتمالات انتقالات) را در گام‌های ثبات و نوسانی تجزیه و تحلیل کرد. نتایج این مطالعه نشان داد متغیرهای کلان می‌توانند بر پویایی بازدهی سهام از طریق دو کانال مختلف تاثیر بگذارند. و میزان تاثیر آنها بر بازدهی و نوسانات ثابت نمی‌باشد. تاثیر سه متغیر کلان بر بازدهی ثابت است، اما بطور نزدیکی با نوسانات بازار سهام مرتبط است و قدرت پیش‌بینی در یک رژیم نوسانی به مرتب بزرگتر از یک رژیم پایدار و ثابت است. در این رابطه نرخ بهره و سود تقسیمی نقش مهمی در پیش‌بینی واریانس شرطی دارند اما تاثیری در پیش‌بینی احتمالات انتقال ندارند.

لیو و شیو (۲۰۱۰)

برای ارزشگذاری اختیار معامله از مدل سوئیچینگ رژیمی مارکوف پنهان استفاده نمودند. پارامترهای مدل آنها شامل نرخ بهره، نرخ افزایش قیمت و نوسان‌پذیری دارایی ریسکس از زنجیره مارکوف پنهان با زمان گسسته پیروی می کند.

یو و همکاران (۲۰۱۰)

در مطالعه‌ای مسئله انتخاب بهینه پرتفوی تحت محدودیت رویکرد ارزش در معرض ریسک حداکثر (MVaR) را در شرایط پویایی‌های قیمت دارایی‌های ریسکی بوسیله یک حرکت براونی هندسی مارکوف مدله شده[۲۴۷](GBM) مورد بررسی قرار دادند. پارامترهای بازار شامل نرخ بهره بانکی، نرخ رشد و نوسانات سوئیچ دارایی‌های ریسکی سازگار با زنجیره مارکوف بودند. این رویکرد حداکثر ارزش در معرض ریسک پرتفوی را بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت رژیم‌های مختلف بدست آمد.

لی (۲۰۱۱)

مسئله انتخاب پرتفوی میانگین-واریانس چنددوره‌ای با با بهره گرفتن از سوئیچینگ مارکوف و افق زمانی نامطمئن مورد بررسی قرار دادند. بازده دارایی‌ها همگی وابسته به حالت‌های بازار تصادفی بوده و فرض می‌گردد از زنجیره مارکوف با زمان گسسته، پیروی می کند. آنها استراتژی و مرز کارای بهینه را با بهره گرفتن از این مدل پیشنهادی ارائه نمودند.

چوانگ و همکاران (۲۰۱۳)

با بهره گرفتن از رهیافت سوئیچینگ مارکوف به پیش‌بینی قیمت شاخص سهام S&P 100 امریکا با بهره گرفتن از مدل‌های خانواده GARCH پرداخت.

بنسادا (۲۰۱۵)

با بهره گرفتن از مدل MS-GARCH به بررسی نوسانات قیمت سهام در بازارهای بورس امریکا و اروپا بر مبنای تابع توزیع t پرداخت. نتایج مطالعه ایشان حاکی از وجود اثرات رژیمی در رفتار قیمتی سهام در بازارهای مختلف می‌باشد.

مهرگان و همکاران (۱۳۹۲)

بر اساس رگرسیون چرخشی مارکف ، رشد اقتصادی در ایران تحت یک الگوی سه رفتاری (رژیمی)، به صورت منفی از نوسانات قیمتی نفت متاثر می شود، بطوری که احتمال قرار گرفتن اقتصاد در هر یک از این رژیم ها (وضعیت های رشد اقتصادی پایین، متوسط و بالا)، احتمال انتقالات بین رژیمی و همچنین دوره دوام رژیم ها متفاوت است.

سجاد و فراهانی‌راد (۱۳۹۳)

به مدلسازی عدم تقارن و تغییرساختاری سریهای زمانی مالی با بهره گرفتن از فرآیندهای Markov-switching GARCH پرداختند. هدف این مطالعه معرفی مدل MS GARCH جهت مدل نمودن تلاطم بازده در بورس اوراق بهادار بود.

تنظیم: یافته‌های تحقیق
پیوست (ه): روند شاخص صنایع منتخب برای دوره ۳۱/۶/۱۳۸۸ تا ۳۱/۶/۱۳۹۳
شاخص قیمت صنعت سرمایه‌گذاری برای دوره ۳۱/۶/۱۳۸۸ تا ۳۱/۶/۱۳۹۳
شاخص قیمت صنعت شیمیایی برای دوره ۳۱/۶/۱۳۸۸ تا ۳۱/۶/۱۳۹۳
شاخص قیمت صنعت بانک برای دوره ۳۱/۶/۱۳۸۸ تا ۳۱/۶/۱۳۹۳
شاخص قیمت صنعت دارو برای دوره ۳۱/۶/۱۳۸۸ تا ۳۱/۶/۱۳۹۳
شاخص قیمت صنعت ماشین‌آلات برای دوره ۳۱/۶/۱۳۸۸ تا ۳۱/۶/۱۳۹۳
شاخص قیمت صنعت خودرو برای دوره ۳۱/۶/۱۳۸۸ تا ۳۱/۶/۱۳۹۳

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...