گروه

موارد ذکر شده

تکرار

تسهیلات و امکانات هتل

اینترنت رایگان و پر سرعت بی سیم

۲۰ بار

ایجاد امکانات سرگرمی و امکان تماشای کانال های تلویزیونی چینی

۶ بار

پاکیزگی محیط

۴ بار

توسعه مرکز تجاری هتل[۹۰]

۲ بار

محیط آرام و راحت برای استراحت

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

۲ بار

غذا و نوشیدنی

کیفیت بالای غذا

۲ بار

جدول ‎۵-۱ خلاصه نظرات گردشگران در پرسشنامه
همانطور که مشاهده می شود در این قسمت نیز مانند تحلیل های فصل ۴ به اهمیت تسهیلات و امکانات هتل خصوصا اینترنت و سرگرمی تاکید شده، که اهمیت بالای آن ها را یادآور می شود.

بحث

چنانچه این گردشگران را به عنوان مهمانان ایران بدانیم، هتلداری جزئی از صنعت گردشگری، و اقامت در هتل قسمتی از تجربه سفر برای گردشگران محسوب خواهد شد، بنابراین علاوه بر تحلیل هزینه و منفعت اقتصادی هتل ها، هزینه- منفعت اقتصادی حاصل از ورود هر گردشگر چینی باید در سایر بخش های گردشگری و جامعه باید مورد تحلیل قرار گیرد و جنبه های فرهنگی، اجتماعی، زیست محیطی آن بررسی شود. چنانچه ارزیابی از جنبه های فرهنگی، اجتماعی، زیست محیطی و اقتصادی در یک رویکرد سیستمی نسبت به دیگر بخش های بازار گردشگران ورودی منفعت بالاتری برای کشور در بلند مدت ایجاد نماید، ولیکن سهم هتل ها از این منفعت اندک باشد، دولت ها و سازمان های مرتبط می توانند با سیاست های تشویقی و حمایت از هتلداران، هزینه های ناشی از تغییراتی که به رضایت بالاتر از تجربه گردشگران چینی می انجامد، جبران نمایند، تا هتلداران نیز با کسب منافع خود، در در این رویکرد سیستمی نقش موثرتری ایفا نمایند.

محدودیت های پژوهش

با توجه به نداشتن آگاهی از آمار دقیق گردشگران چینی در هر هتل تهران، ۵ هتل بر اساس اطلاعات راهنمایان گردشگری و مسئولین پذیرش هتل انتخاب شده است و هتل های دیگر به علت کمبود گردشگر مورد بررسی قرار نگرفته است.
عدم همکاری هتلداران باعث دشواری دسترسی به گردشگران چینی در فرایند این تحقیق گردید.
تعداد اندک گردشگران چینی در فصل تابستان منجر به طولانی شدن فرایند جمع آوری پرسشنامه گردید.
گردشگرانی که با تور سفر می کنند، با توجه به محدودیت زمانی غالبا تمایلی به از پر کردن پرسشنامه نداشته اند.
از آنجا که داده های به دست آمده غیر نرمال می باشد، روش هایی آماری بکار رفته نسبت به داده های نرمال با اندکی خطا همراه است.
کمبود منابع داخلی جهت بررسی رفتار گردشگران چینی در ایران.

پیشنهادات کاربردی

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...