جدول ۴- ۱۶ مدل اصلی رگرسیون چندگانه برای هر یک از متغیرها

( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

a- متغیر وابسته: تعهدسازمانی
بر اساس نتایج جدول ۴-۱۶، ستون B برای پیش بینی تعهدسازمانی استفاده می شود. همچنین مقدار t تک تک ضرایب مذکور نیز محاسبه شده که نشان می دهد بجز متغیرهای روحیه رقابت، علاقه مندی، نفوذ و تولید، اثر سایر متغیرها بر تعهدسازمانی معنی دار است. ضریب بتا نیز برای پیش بینی استفاده می شود و نشان دهنده اهمیت هر یک از متغیرهای جوّ سازمانی در پیش بینی تعهدسازمانی است. همانطور که مشاهده می شود، مقدار این ضریب برای مولفه مزاحمت(۲۹۵/۰) است و سهم بیشتری در بین متغیرها در تغییرات تعهدسازمانی داشته است. زیرا یک واحد تغییر در انحراف معیار این متغیر، موجب ۲۹۵/۰ واحد تغییر در متغیر وابسته می‌شود. متغیرهای ملاحظه گری نیز با ۱۷۱/۰، صمیمیت با ۱۴۲/۰ و فاصله گیری با ۱۱۲/۰ در مرتبه بعدی اهمیت قرار دارد. مدل ترسیم مسیر برای رابطه این متغیرها در نمودار ۴-۱۲دیده می شود.
نمودار ۴- ۱۱ میزان اهمیت هر یک از مولفه های جو سازمانی در پیش¬بینی تعهدسازمانی
مزاحمت
فاصله‌گیری
صمیمیت
تعهدسازمانی
ملاحظه‌گری
۲۹۵/۰
۱۴۲/۰
۱۷۱/۰
۱۱۲/۰
۴-۴-۳- تجزیه و تحلیل داده های مربوط به سوال سوم تحقیق
– آیا بین تعهد سازمانی و خودکارآمدی کارکنان رابطه معنی­داری وجود دارد ؟

مدل

R

R2

R2 اصلاح شده

خطای استاندارد برآورد

۱

.۵۵۳( a )

.۳۰۶

.۲۹۹

۷٫۱۵۵۹۳

جدول ۴- ۱۷ خلاصه مدل رگرسیون برای مولفه های تعهدسازمانی و خودکارآمدی
a پیش بینی کننده ها: (مقدار ثابت) تعهد عاطفی- هنجاری و مستمر
محاسبه رگرسیون با روش ورود همزمان نشان می دهد که ضریب تعیین (R2) برابر ۳۰۶/۰ می‌باشد. این مقدار بیانگر آن است که ۶/۳۰ درصد تغییرات خودکارآمدی به مولفه های تعهد سازمانی مربوط می شود و بقیه (۹/۷۸%)به عوامل دیگر مربوط می شود. همچنین با لحاظ درجه آزادی و مقدار ضریب اصلاح شده برابر با ۲۹۹/۰می باشد و نشان می دهد که تعهدسازمانی ۹/۲۹ درصد تغییرات خودکارآمدی را توضیح می دهد و بقیه (۱/۷۰ درصد) ناشی از عوامل دیگر است. علاوه بر آن ضریب همبستگی چندگانه بین این متغیرها ۵۵۳/۰ می باشد که شدّت همبستگی بین مؤلفه های تعهد سازمانی و خودکارآمدی را نشان می دهد. برای اینکه معنی دار بودن این ضریب مشخص شود از آزمون F استفاده شده است که داده های آن در جدول ۴- ۱۷ آمده است.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...