دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه
دانشکده دامپزشکی
پایان نامه برای دریافت درجه دکترای حرفه‌ای دامپزشکی D.V.M

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

عنوان :
بررسی تیتر آنتی‌بادی حاصل از برنامه‌های واکسیناسیون نیوکاسل در گله‌های مادر گوشتی قبل از شروع تولید بروش HI و ELISA
استاد راهنما :
دکتر عادل فیضی
استاد مشاور :
دکتر مهدی رضایی
نگارش :
سعید مختاری
تابستان ۱۳۹۲
چکیده:
هدف: بیماری نیوکاسل از بیماری‌های مهم اقتصادی صنعت طیور در ایران می‌باشد که در اکثر گله‌های طیور رایج بوده و باعث خسارات اقتصادی فراوان می‌گردد. بطور معمول جهت تشخیص این بیماری از روش های سرولوژیک بخصوص روش HI و ELISA استفاده می گردد..
مواد ورش کار: در مطالعه حاضر تعداد ۱۰ فارم که از نظر شرایط محیطی، مدیریتی، پرورشی و بهداشتی یکسان بودند و دارای سه برنامه مختلف واکسیناسیون و تا حدودی مشابه بودند، عیار آنتی‌بادی با بهره گرفتن از روش‌های ذکر شده بررسی و میزان همبستگی این دو روش بررسی گردید.
نتایج و بحث: نتایج مطالعه حاضر نشان داد که متوسط میانگین عیار آنتی‌بادی در روش ممانعت از هماگلوتیناسیون ۹۳/۹ و در روش الایزا ۱۹/۲۴۷۳۶ بود. نتایج بررسی آماری نیز نشان داد که همبستگی (۹۲۵/۰) بسیار معنی‌داری (p<0.01) بین دو آزمایش الایزا و ممانعت از هماگلوتیناسیون وجود داشت. نتایج مطالعه حاضر با نتایج مطالعات پیشین در مورد همبستگی الایزا و آزمایش HI دارای همخوانی بوده و همچنین نتایج حاصله از مطالعه گله‌های مادر گوشتی پس از واکسیناسیون حاکی از همبستگی بالای این دو آزمایش می‌باشد، بطوریکه عدد همبستگی بالای ۹/۰r> بدست آمد.
کلمات کلیدی: بیماری نیوکاسل، گله‌های مادر ، تیتر آنتی‌بادی، ممانعت از هماگلوتیناسیون، الایزا

فهرست مطالب
عنوان
صفحه

فصل اول : مقدمه ۱
۱-۱- مقدمه ۱
۱-۱-تاریخچه ۳
۱-۱-۲- اسامی مترادف ۴
۱-۱-۳- اهمیت اقتصادی ۵
۱-۱-۴- اهمیت سلامت عمومی ۵
۱-۱-۵- اپیدمیولوژی ۶
۱-۱-۶- ریخت شناسی ۷
۱-۱-۷- ترکیبات شیمیایی ۷
۱-۱-۸- ویژگی های بیو لوژیک ۸
۱-۱-۸-۱- فعالیت هماگلوتینین ۸

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...